System SCBS wykorzystuje czujnik laserowy, dzięki któremu wykrywa inny
pojazd z przodu. Następnie, system automatycznie zmniejsza odległość pomiędzy powierzchniami roboczymi okładziny klocka hamulcowego i tarczy hamulcowej, skracając w ten sposób czas zatrzymania pojazdu. Jeżeli kierowca nie podejmie żadnego działania w celu uniknięcia kolizji, np. nie naciśnie hamulca, system SCBS automatycznie uruchomi hamulce i jednocześnie obniży moc przekazywaną przez silnik na koła. System SCBS pomaga uniknąć zderzenia lub ograniczyć uszkodzenia powstałe w kolizjach przy niewielkich prędkościach, które są najczęstszym rodzajem zdarzeń z udziałem innych pojazdów.
Jak to działa? Podczas jazdy z prędkością około 4-30 km/h, laserowy czujnik
zamontowany w górnej części przedniej szyby wykrywa obecność pojazdu przed samochodem i przyspiesza hamowanie, jeżeli system obliczy, że istnieje ryzyko wystąpienia kolizji. Następnie, o ile kierowca nie podejmie żadnego działania w celu uniknięcia zderzenia, np. nie naciśnie hamulca, system SCBS automatycznie uruchomi hamulce. Jeżeli różnica prędkości pomiędzy samochodem a jadącym przed nim pojazdem będzie mniejsza niż 30 km/h, zadaniem systemu będzie próba uniknięcia kolizji lub ograniczenia jej skutków.
Mazda intensyfikuje badania i prace rozwojowe nad bezpieczeństwem, prowadzące do powstania w przyszłości wolnego od wypadków i bezpiecznego zmotoryzowanego społeczeństwa. Mazda planuje rozszerzenie oferty zaawansowanych technologii związanych z bezpieczeństwem, takich jak system SCBS, w swoich nowych samochodach, poczynając od modelu Mazda CX-5. Celem jest zwiększenie przyjemności z jazdy w połączeniu z wysoką dbałością o środowisko i wzorowym poziomem bezpieczeństwa.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?