Mimo trudnej sytuacji rynkowej ( spadek -1,4 %), dział samochodów osobowych Mercedes-Benz Cars (Mercedes-Benz, smart)
zrealizował plany sprzedaży, co pozwoliło marce na zajęcie drugiego miejsca wśród marek segmentu premium. Łącznie klienci zarejestrowali 5469 pojazdów osobowych Mercedes-Benz i smart.
W 2012 zadebiutowało wiele modeli: w kwietniu pojawił się następca legendy – model SL (41 sprzedanych aut), na rynek weszły też odnowiony Mercedes-Benz GLK (duży wzrost sprzedaży), w ub. roku najpopularniejszy SUV Mercedesa, który nieznacznie tylko wyprzedził model ML (553 sztuk). Udany początek sprzedaży zanotował także model nowy GL (48 sprzedanych aut, 47 zamówień ze względu na brak dostępności w ub. roku).
Najważniejszą premierą 2012 była nowa Klasa A., która zadebiutowała w efektowny sposób we wrześniu podczas „Verva Street Racing” w Warszawie. Samochód cieszy się ogromnym zainteresowaniem (318 sprzedanych sztuk i 163 zamówienia).
Warto zauważyć bardzo dobrą sprzedaż modelu CLS. Auto osiągnęło niemal 50% przewagę nad drugim autem w segmencie i to pomimo krótkiej obecności na rynku premierowej odmiany Shooting Brake. Łączna sprzedaż wyniosła 218 sztuk.
Zdecydowanie najpopularniejszym modelem jest Mercedes-Benz Klasy B. Pomimo obecności na rynku od 2011 roku, auto znalazło w Polsce aż 938 nabywców i jest liderem segmentu (77 procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z 2011).
Coraz więcej amatorów znajdują supersportowe pojazdy ze stajni AMG – łącznie 68 samochodów z Affalterbach (wzrost o 25%). Zdecydowanym liderem okazał się być debiutujący model - ML 63 AMG. Cieszy dobra sprzedaż SLS AMG, choć auto jest już 3 rok na rynku. W ubiegłym roku najdroższym sprzedanym modelem AMG był G 65 AMG kosztujący 1 342 956 złotych.
Firma rozpoczęła też cykl jazd testowych AMG pn. „Driving Events” na torze w Kielcach dla klientów (i dziennikarzy). „To jedyna w Polsce impreza tego typu. Cieszymy się, że możemy pokazać naszym klientom oraz dziennikarzom pełnię emocji jaką emanują samochody AMG. Driving Events to duży sukces, dotychczas przeszkolono ponad 400 osób.” – mówi Paweł Miszkowski, dyrektor marketingu i sprzedaży Mercedes-Benz Cars.
Sukcesem marketingowym była obecność Mercedesa i jego ambasadora Miki Hakkinena na „Verva Street Racing” we wrześniu w Warszawie. Mistrz Świata Formuły 1 zaprezentował swoje możliwości m.in. w modelu SLS AMG GT3.
Sprzedaż ogółem 5469 szt., w tym Mercedes-Benz: 5415 szt. (+11,4 %),, smart: 54 szt. (- 48,6 %)
Najpopularniejsze modele:
- Klasa A: 786 szt. (686 szt. w 2011 r.)
- Klasa B: 938 szt. (531szt. w 2011 r.)
- Klasa C: 757 szt. (827 szt. w 2011 r.)
- Klasa GLK: 585 szt. (376 szt. w 2011 r.)
- Klasa ML: 553 szt. (370 szt. w 2011 r.)
Największy wzrost:
- Klasa B + 77 %
- Klasa GLK + 56%
- Klasa ML + 50%
Plany na 2013
Debiuty 2013: na początku roku – Klasa CLA, czyli czterodrzwiowe coupe w segmencie kompaktów (auta można już zamawiać u dealerów, pierwsze sztuki pojawią się w kwietniu) .W Polsce wersja CLA 45 AMG zadebiutuje we wrześniu. Ciekawą premierą będzie także pierwsza Klasa A w wersji AMG - A 45 AMG, która na polskim rynku zadebiutuje już w czerwcu 2013 roku.
Po gruntownym liftingu w br. Klasa E zyska nowy, bardziej dynamiczny charakter. Wśród najważniejszych zmian: odejście od podwójnych przednich reflektorów i zastąpienie ich w pełni LED-ową jednostką, nawiązującą swym charakterem do popularnego „okularnika”. Klasa E w wersjach limuzyna i kombi będzie dostępna od kwietnia, zaś wersje Coupe i Kabriolet od czerwca 2013 roku. Wersja AMG pojawi się w marcu, zaś wersje 4MATIC AMG oraz S AMG – w czerwcu 2013.
Najbardziej wyczekiwaną nowością jest nowa Klasa S, zupełnie przeprojektowana i oferująca niespotykany dotąd poziom bezpieczeństwa, komfortu, mocy i ekologiczności. Debiut nowej Klasy S planowany jest na maj, zaś wersji S 63 AMG na czerwiec 2013 roku.
Rok 2013 to pogłębianie owocnej współpracy z GOPR. Mercedes-Benz ma zamiar nadal wspierać Górskie Ochotniczne Pogotowie Ratunkowe, nie tylko w postaci nowych samochód, które mają służyć w codziennej pracy, ale także poprzez wspierania wszelkiego rodzaju aktywności, przede wszystkim zaś akcji „Bezpieczna Zima” i „Bądź Bezpieczny”.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?