“Przy modelu Vision E przenieśliśmy wszystkie tradycyjne cechy Skody na samochód elektryczny o dużym zasięgu” - mówi Bernhard Maier, Dyrektor generalny Skody. Vision E to pierwszy w pełni elektryczny model studialny opracowany przez Skodę. Bazuje na modularnej platformie Grupy Volkswagen - MEB. Pięciodrzwiowy SUV z opadającym w stylu coupe dachem napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 225 kW przekazywanej na wszystkie cztery koła. Elektryczny napęd zapewnia wysokie osiągi i prędkość maksymalną 180 km/h przy dużym zasięgu, wynoszącym aż 500 km.
Skoda Vision E ma 4688 mm długości, 1924 mm szerokości i 1591 mm wysokości. Przedni pas z wyraziście wyrzeźbioną maską ozdobiony jest trójkątnymi światłami o krystalicznej formie wykonanymi w technologii Matrix LED. Wzrok przyciągają także obręcze kół ze stopów metali lekkich. Uwagę zwraca także zestaw kamer.
Zamontowano obracające się o 20 stopni fotele. Przy 2851 mm rozstawu osi i radykalnie krótkich zwisach, wymiary zewnętrzne Vision E zostały maksymalnie efektywnie wykorzystane w środku. Elektryczny układ napędowy pozwolił wygospodarować dodatkowe miejsce dla pasażerów i wyeliminować tunel środkowy. Cechy charakterystyczne to m.in. wiele ekranów dotykowych dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu oraz Phoneboxy montowane w drzwiach. Niektóre z funkcji systemu infotainment mogą być kontrolowane za pomocą gestów lub komend głosowych. Nowością jest zastosowanie zwiększającej bezpieczeństwo funkcji monitorowania wzroku kierowcy.
Obok napędu elektrycznego Vision E jest też pierwszy modelem Skody wyposażonym w system autonomicznej jazdy trzeciego stopnia. Pozwala on samochodowi w ograniczonym zakresie samodzielnie poruszać się w korku czy na drodze szybkiego ruchu, jak i parkować bez udziału kierowcy. Ładowanie pojazdu może odbywać się w duchu „Simply Clever”, czyli bezprzewodowo (z pomocą specjalnych paneli podłogowych zamontowanych w garażu, ładujących pojazd przy pomocy technologii indukcyjnej).
Wraz z debiutem modelu koncepcyjnego, Skoda przedstawia swoją wizję e-mobilności. Strategicznym celem marki jest posiadanie w swojej ofercie hybryd typu plug-in oraz pięciu modeli elektrycznych do 2025 roku. Od tego momentu jedna na cztery sprzedawane Skody ma być zasilana jednym z dwóch typów alternatywnego napędu.
Zobacz też: Polonez, czyli ostatni seryjnie produkowany polski samochód Źródło: TVN Turbo/x-news
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?