Skoda i Tour de France razem po raz czternasty

(ip)
Fot. Skoda
Fot. Skoda
Pierwszego lipca startuje już 104. edycja legendarnego wyścigu kolarskiego Tour de France. Po Grand Départ z Düsseldorfu najlepsi kolarze świata przystąpią do rywalizacji na 21 etapach, składających się na ponad 3 500 kilometrów jazdy. Wyścig osiągnie kulminacyjny moment 23 lipca, gdy przyszły tryumfator dotrze na Pola Elizejskie w Paryżu. Skoda wspiera ten największy kolarski wyścig świata od 2004 roku jako oficjalny partner imprezy i dostawca samochodów technicznych.

W tym roku czeską markę czeka wyjątkowy udział w Tour de France. Na linii startu wraz ze 198 kolarzami pojawi się najnowsza Skoda Karoq. Dla nowego SUV-a czeskiej marki będzie to „drogowy” debiut, po statycznej premierze samochodu w Sztokholmie. Obok trzech egzemplarzy modelu Karoq, przez całą trasę wyścigu kolarzom będzie towarzyszył „czerwony samochód” dyrektora wyścigu Christiana Prudhomme’a. Flagowy model Superb przez kolejne trzy tygodnie będzie jego mobilnym centrum dowodzenia. W sumie czeska marka zapewnia organizatorom Tour de France aż 250 samochodów potrzebnych do obsługi technicznej wyścigu. Mająca swoje korzenie w przemyśle rowerowym czeska marka, już po raz trzeci sponsoruje także Zieloną Koszulkę dla najlepszego sprintera.

Na początku lipca oczy całego kolarskiego świata będą zwrócone w stronę Niemiec. Pierwszy odcinek tegorocznej edycji legendarnego wyścigu Tour de France wystartuje pierwszego lipca z Düsseldorfu. Drugiego dnia trasa wyścigu zabierze kolarzy do belgijskiego miasta Liège. Trzeciego wjadą w końcu na teren Francji. W sumie zawodnicy odwiedzą cztery kraje, wliczając w to jeszcze krótki pobyt w Luksemburgu.

Skoda Karoq startuje w Grand Départ z Düsseldorfu

Pierwszego lipca najnowszy model Skody po raz pierwszy zaprezentuje się w warunkach drogowych na starcie Tour de France w Düsseldorfie, przed swoim rynkowym debiutem zaplanowanym na ostatni kwartał tego roku. Trzy egzemplarze czeskiego SUV-a będą towarzyszyły na pierwszym, czternastokilometrowym etapie wyścigu zespołom kolarskim Dimension Data z Republiki Południowej Afryki, Lotto Jumbo z Holandii i belgijskiemu Lotto Soudal.

Choć z sześcio- i siedmiobiegowymi skrzyniami biegów czeskie SUV-y nie mają aż tylu przełożeń co jadące z nimi rowery, system Dynamic Chassis Control z trzema trybami jazdy i elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy zapewniają szczególnie dynamiczne właściwości jezdne. Przypomnijmy, że KAROQ oferowany będzie z pięcioma wariantami napędowymi o mocy od 115 do 190 KM.

Zobacz także: Jak dobrać olej silnikowy?

Polecamy: Co ma do zaoferowania Volkswagen up!?

Historia Skody zaczyna się od rowerów

Kolarska pasja Skody sięga samych początków historii marki, która zaczęła się od stworzenia roweru. 122 lata temu – w 1895 roku - Václav Laurin i Václav Klement założyli wytwórnię rowerów w czeskim mieście Mladá Boleslav. Dziesięć lat później ich zakład opuścił pierwszy automobil, model Voiturette A. W roku 1925 firma Laurin & Klement połączyła się z zakładami Skody. Dziś kolarstwo leży u podstaw strategii sponsorskiej czeskiej marki. Obok patronatu nad Tour de France i Vuelta a España, Skoda wspiera także inne wyścigi kolarskie o międzynarodowej randze oraz wiele innych wydarzeń rowerowych. W szerokiej gamie produktów Skody

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty