Scirocco R-Cup: Lisowski trzeci w Brands Hatch

(red) źródło: Mototarget
Powrót legend Formuły 1, liczne sławne osobistości, mnóstwo widzów i zacięta rywalizacja - Puchar Scirocco R na brytyjskim Brands Hatch, tak jak w zeszłym roku dostarczył sportowych emocji na najwyższym poziomie.
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

W siódmym wyścigu sezonu zwyciężył Szwed - Ola Nilsson. Polacy zajęli trzecie oraz jedenaste miejsca. W klasyfikacji legend najszybszy był Johnny Herbert.

**CZYTAJ TAKŻE

Scirocco R-Cup: zwycięstwo Lisowskiego na Nurburgringu!Scirocco R-Cup: Lisowski trzeci na Lausitzring

**

Długość toru Brands Hatch to 1,929 kilometra, jest to najkrótszy tor w kalendarzu Scirocco R-Cup. Zawodnicy podczas wyścigu mogli użyć systemu Push-to-pass, który zwiększa moc silnika o 50 KM, aż 15 razy po 10 sekund. Po każdej aktywacji system pozostanie wyłączony przez kolejnych 10 sekund.

Kierowcy Formuły 1 wśród gościnnie startujących gwiazd

Na torze Brands Hatch, obok stałej grupy zawodników, w wyścigu wystartowali byli kierowcy Formuły 1 oraz znane osobistości ze sportów motorowych.

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Nazwiska Herbert i Blundell stały się głośne w latach dziewięćdziesiątych przede wszystkim dzięki startom w Formule 1. Kierowcy dowiedli swoich umiejętności także w latach 1991 i 1992, kiedy wygrali 24-godzinny wyścig na torze Le Mans. Johnny Herbert w F1 jeździł dla takich stajni jak Lotus, Benetton czy Steward i wygrał łącznie trzy Grand Prix. Najlepszy sezon zanotował w 1995 roku, gdy - jako kolega z zespołu Michaela Schumachera - zajął czwarte miejsce w MŚ. Mark Blundell w latach 1991-1995 brał udział w 61 wyścigach Formuły 1, między innymi dla Brabhama, Ligiera i McLarena.

Tiff Needell to trzeci kierowca w kategorii legend z doświadczeniem z Formuły 1, który startuje w siódmym biegu w sezonie pucharu marki Volkswagen. Anglik wystąpił w 1980 roku w Belgii w Ensign Cosworth. W następnych latach startował przede wszystkim w samochodach turystycznych, w tym 14 razy w Le Mans. Tam w 1990 roku zajął trzecie miejsce. Jednocześnie Needell rozpoczął karierę telewizyjną i od 1987 roku prowadził brytyjski kultowy magazyn "Top Gear". Obecnie należy do najbardziej znanych twarzy w angielskiej telewizji. Od 2002 roku jest współprowadzącym magazyn motoryzacyjny "Fifth Gear".

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Czwartą "legendą" startującą w ten weekend na torze położonym na południowy - wschód od Londynu jest Mark Higgins. W latach 1997, 2005 i 2006 Higgins był rajdowym mistrzem Wielkiej Brytanii, a w 2008 roku pracował jako kaskader w filmie z Jamesem Bondem "Quantum of Solace".

Emocjonujące kwalifikacje i wyścig

Podczas kwalifikacji, które odbyły się kilka godzin przed wyścigiem, najlepszy czas zanotował Jann-Hendrik Ubben z Niemiec. Adam Gładysz wywalczył dwunaste pole startowe, Mateusz Lisowski siódme. Różnica czasów okrążenia, najlepszego zawodnika i ostatniego, wyniosła zaledwie 1,330 sekundy, co zapowiadało zaciętą rywalizację.

Wyścig rozpoczął się spektakularną kraksą już na pierwszym okrążeniu. Thomas Schöffler, startujący z trzeciej pozycji, okręcił się na trzecim zakręcie "Graham Hill Bend" i zatrzymał w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy. Jadącej za nim Maiken Rasmussen nie udało się ominąć stojącego samochodu. Po zderzeniu młoda Dunka została odwieziona profilaktycznie do szpitala, a wyścig przerwano.

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Po restarcie utworzyło się trio prowadzących: Jann-Hendrik Ubben, Ola Nilsson i pierwszy w klasyfikacji generalnej Mateusz Lisowski, którzy rozgrywali między sobą pasjonujące pojedynki. Na cieszącym się złą sławą zakręcie "Paddock Hill Bend", krótko przed końcem wyścigu, Nilsson wyprzedził Ubbena i nie oddał prowadzenia aż do mety. Było to drugie zwycięstwo Nilssona w tym sezonie; pierwszy raz wygrał na Norisring. W klasyfikacji generalnej prowadzi nadal Lisowski (288 punktów), drugie miejsce zajmuje teraz Ola Nilsson (247 punktów). Adam Gładysz zakończył wyścig na 11. pozycji i ze 175 punktami jest na 6. miejscu w klasyfikacji łącznej.

Wspaniałą walkę toczyli byli kierowcy Formuły 1 - Johnny Herbert, Mark Blundell, Tiff Needell oraz trzykrotny rajdowy mistrz Wielkiej Brytanii Mark Higgins. Brytyjskie legendy F1 pokazały fanom wiele zapierających dech w piersiach pojedynków. Johnny Herbert zrewanżował się Markowi Blundellowi za swoją zeszłoroczną porażkę w pucharze Scirocco R i wygrał w kategorii legend, w klasyfikacji generalnej wyścigu był piąty. Również z najlepszej strony pokazał się Tiff Needell, który minął linię mety jako dwunasty. Mark Higgins był 19., a Mark Blundell 22.

Mateusz Lisowski:
Kwalifikacje - 7; Wyścig - 3: "Na pierwszym okrążeniu, z siódmej pozycji awansowałem na czwartą, później wyprzedziłem kolejnego zawodnika. Zabrakło mi niestety jednego Push-to-pass, aby wyprzedzić piątego kierowcę i dojechać do mety na drugim miejscu. Faktem jest, że na tym torze nie ma zbyt wiele miejsca do wyprzedzania. Z wyniku jestem bardzo

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

zadowolony - siódmy wyścig i siódme podium."

**CZYTAJ TAKŻE

Polacy zdominowali treningi VW Scirocco R-CupGwiazdy świata sportu w pucharze VW Scirocco R-Cup

**

Adam Gładysz: Kwalifikacje - 12; Wyścig - 11:
"Zawody na brytyjskim torze Brands Hatch nie do końca ułożyły się po mojej myśli. Wśród 27 startujących zawodników w sesji kwalifikacyjnej zająłem 12 pozycję ze stratą 0,5 s do pierwszego zawodnika. W tak bardzo wyrównanej stawce kierowców jak Scirocco R-Cup decydują niuanse, aż 22 zawodników zmieściło się w 1 sekundzie. Uważam, że w moim Scirocco nie trafiliśmy idealnie z ustawieniem ciśnień w przednich oponach, przez co samochód był podsterowny i nie mogłem nawiązać walki z ścisłą czołówką. Drugim elementem, który zaważył na ostatecznym wyniku był ciężki wypadek niemieckiego kierowcy Thomasa Schöfflera i Dunki Maiken Rassmusen, skutkiem czego było przerwanie wyścigu, wyjazd safety car i ponowny restart ze skróconym o kilka okrążeń dystansem. Pomimo zamieszania na torze niektórym zawodnikom udało się ominąć wypadek i zyskać pozycję. Ja niestety w tym zamieszaniu straciłem swoją, już wywalczoną 9 pozycję spadając na 11, na której zakończyłem wyścig. Już za niespełna dwa tygodnie odbędzie się, na niemieckim torze Oschersleben, VIII i IX runda Scirocco R-Cup, na którą serdecznie zapraszam."

Wyścig zostanie wyemitowany także na kanale TVP Sport: 7 września o godz. 22.30, 8 września o godz. 8.00 oraz 9 września o godz. 15.50. Szczegółowy program telewizyjny dostępny jest na stronie telemagazyn.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty