Moskwa nie chce uznawać gwarancji w ramach systemu TIR i domaga się od przewoźników droższych gwarancji bankowych,
poręczeń lub kaucji. Zarabiałyby na tym rosyjskie firmy.
O tym, jakie szykują się trudności dla naszych przewoźników niech świadczy fakt, iż Rosjanie domagają się gwarancji bankowych wynoszących nawet 1 tys. euro za jeden przewóz. Nasz rząd szuka możliwości uniknięcia paraliżu w handlu z Rosją, ale na razie bez sukcesu. Niczym zakończyły się też negocjacje z rosyjskimi władzami prowadzone przez przedstawicieli międzynarodowej organizacji IRU.
Przedstawiciele strony rządowej biorą pod uwagę możliwość objęcia polskich przewoźników gwarancjami celnymi przez państwo. W takiej roli mogłaby wystąpić Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, która jako jedyna prowadzi w naszym kraju ubezpieczenia eksportowe gwarantowane przez Skarb Państwa, zapewniające bezpieczeństwo w handlu na rynkach podwyższonego ryzyka. Jej udziałowcami są Skarb Państwa i Bank Gospodarstwa Krajowego.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?