Renault i Dacia. Wyniki sprzedaży i ambitne plany marek na 2024 rok

Kamil Rogala
Renault z udziałem 5,9% zakończyło 2023 rok na piątej pozycji wśród marek motoryzacyjnych w Polsce, natomiast Dacia zamknęła ubiegły rok z wynikiem 17 845 zarejestrowanych aut, co dało marce 3,8% rynku samochodów w Polsce. Jakie są plany na rok 2024 i jakie modele pojawią się w portfolio obu marek?
Renault z udziałem 5,9% zakończyło 2023 rok na piątej pozycji wśród marek motoryzacyjnych w Polsce, natomiast Dacia zamknęła ubiegły rok z wynikiem 17 845 zarejestrowanych aut, co dało marce 3,8% rynku samochodów w Polsce. Jakie są plany na rok 2024 i jakie modele pojawią się w portfolio obu marek? Renault
Renault z udziałem 5,9% zakończyło 2023 rok na piątej pozycji wśród marek motoryzacyjnych w Polsce, natomiast Dacia zamknęła ubiegły rok z wynikiem 17 845 zarejestrowanych aut, co dało marce 3,8% rynku samochodów w Polsce. Jakie są plany na rok 2024 i jakie modele pojawią się w portfolio obu marek?

Spis treści

Niekwestionowany lider aut dostawczych…

Renault utrzymuje pozycję lidera rynku samochodów dostawczych po raz czwarty z kolei. Wśród aut dostawczych do 3,5 tony, Master nie ma sobie równych od sześciu lat, z 10 111 rejestracjami i 26,3% udziałem w rynku. Trafic zajmuje drugą lokatę w kategorii furgonów średnich, a Express plasuje się na drugim miejscu w segmencie furgonetek. Renault jest również niekwestionowanym liderem rynku samochodów modyfikowanych od 15 lat. Największą popularnością cieszą się zabudowy typu skrzynia z plandeką, samochody dla osób z niepełnosprawnością oraz kontenery o różnym przeznaczeniu (w tym izotermiczne i chłodnicze), skrzynie otwarte i wywrotki.

- Wyniki za 2023 rok potwierdzają, że przyjęta przez nas strategia działa. Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych E-Tech wzrasta. Cieszymy się jak co roku z sukcesu naszych modeli dostawczych, Master jest niekwestionowanym liderem w swoim segmencie nie tylko na polskim, ale również na europejskim rynku. Nasza sieć dealerska została ponownie uznana za najlepszą w Polsce. Z nadzieją patrzymy na ten rok, w którym czeka nas wiele nowości, m.in. Scenic, Rafale, R5 i Nowy Master – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.

…i stabilna pozycja wśród aut osobowych

Renault sprzedało 31 653 samochody w 2023 roku, zajmując piąte miejsce na rynku pod względem sprzedaży (samochody osobowe i dostawcze), z 5,9% udziałem w rynku. Sprzedaż samochodów osobowych Renault wzrosła o 0,3% w porównaniu z rokiem 2022, osiągając 3,8% udziału w rynku. Renault było wśród siedmiu najlepiej sprzedających się marek samochodów osobowych dla klientów indywidualnych.

Renault z udziałem 5,9% zakończyło 2023 rok na piątej pozycji wśród marek motoryzacyjnych w Polsce, natomiast Dacia zamknęła ubiegły rok z wynikiem 17
Renault z udziałem 5,9% zakończyło 2023 rok na piątej pozycji wśród marek motoryzacyjnych w Polsce, natomiast Dacia zamknęła ubiegły rok z wynikiem 17 845 zarejestrowanych aut, co dało marce 3,8% rynku samochodów w Polsce. Jakie są plany na rok 2024 i jakie modele pojawią się w portfolio obu marek? Renault

Clio było najpopularniejszym modelem osobowym marki, z 4482 sprzedanymi samochodami (+42% vs. 2022), a Captur plasował się na drugim miejscu, z 3423 zarejestrowanymi autami (57% zamówień złożyli klienci indywidualni). Clio było w czwórce najlepiej sprzedających się samochodów w segmencie B (9,3%, w tym 5% hybryd). Captur z kolei był w piątce najlepiej sprzedających się samochodów w segmencie B-SUV (5,7% segmentu – 10% HEV). W 2023 roku sprzedano 2534 hybrydowe Arkany. Nowy model Renault Austral również cieszył się dobrą sprzedażą: 1784 zarejestrowane auta.

Renault dąży do całkowitej elektryfikacji swoich samochodów. Koncern planuje osiągnąć ten cel do roku 2030. Obecnie marka oferuje samochody zarówno w 100% elektryczne, jak i hybrydowe. Renault jest trzecią marką w Europie na rynku samochodów zelektryfikowanych. Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych marki rośnie również w Polsce. W zeszłym roku Renault sprzedało prawie 1800 samochodów hybrydowych. W ofercie Renault znajdują się samochody w pełni elektryczne: Megane E-Tech 100% electric, Kangoo E-Tech 100% electric i Scenic E-Tech electric (zamówienia już otwarte), oraz samochody hybrydowe: Clio E-Tech full hybrid, Captur E-Tech full hybrid, Arkana E-Tech full hybrid, Austral E-Tech full hybrid, Espace E-Tech full hybrid.

Sprzedaż Megane E-Tech 100% electric, flagowego modelu elektrycznego marki, wzrosła. Samochód ten zajął drugie miejsce w segmencie C- EV na polskim rynku. Renault Trafic Passenger było liderem rynku w segmencie minibus, z 3150 zarejestrowanymi samochodami (30,5% segmentu). Jest to wzrost o 2% w porównaniu z rokiem 2022.

Ambitne plany Renault na 2024 rok

Na rynek weszły już Renault Arkana po faceliftingu oraz Espace, a już wkrótce czeka nas nowa odsłona modelu Captur. W marcu pojawi się także elektryczny Scenic, następnie nowy Master i zupełnie nowy model Rafale. Pod koniec roku zostaną otwarte już zamówienia na R5. O nowościach modelowych będziemy jeszcze pisać, a tymczasem warto wspomnieć o innych ciekawych zapowiedziach.

Renault wprowadza w Polsce projekt Re-Factory, który po raz pierwszy w Europie będzie realizowany z udziałem sieci dealerskiej. Projekt polega na usłudze odnowienia używanych samochodów marki przez wykwalifikowanych specjalistów u dealera. Samochody te, po renowacji karoserii, mechaniki i wnętrza w autoryzowanym serwisie, będą gotowe do sprzedaży. Samochody te będą miały specjalną gwarancję. Projekt rozpocznie się w Warszawie, a potem może być rozszerzony na inne miasta. Renault planuje, że na początku projektu będzie odnawiać ok. 150-200 samochodów miesięcznie.

Oprócz tego Grupa Renault wprowadza na rynek markę Renew – program dedykowany certyfikowanym samochodom używanym wszystkich marek, bez ograniczenia typu napędu. Sieć sprzedaży samochodów używanych obejmie 45 partnerów w Polsce, uruchomiona zostanie dedykowana strona internetowa, a w programie już dzisiaj oferujemy ponad 1750 samochodów używanych. Pod marką Renew Grupa Renault będzie oferowała sprawdzone samochody używane, które poddane zostaną blisko 159 punktom kontroli technicznej. Będą to samochody z gwarancją na 12 lub 24 miesiące, bezpłatną kontrolą auta po roku, ofertą finansowania dla każdego, również dla firm, z Assistance – pomoc drogowa 24/7dni, propozycją odkupu poprzedniego pojazdu od właściciela oraz jazdą próbną. Samochody będą dostępne w ramach programu: Renewgold, Renewstart, Renewelectric, Renewpro, w zależności od rodzaju pojazdu, silnika, wieku i przebiegu.

Dacia z lekkim spadkiem w 2023, ale ambitnymi planami na 2024

Renault z udziałem 5,9% zakończyło 2023 rok na piątej pozycji wśród marek motoryzacyjnych w Polsce, natomiast Dacia zamknęła ubiegły rok z wynikiem 17
Renault z udziałem 5,9% zakończyło 2023 rok na piątej pozycji wśród marek motoryzacyjnych w Polsce, natomiast Dacia zamknęła ubiegły rok z wynikiem 17 845 zarejestrowanych aut, co dało marce 3,8% rynku samochodów w Polsce. Jakie są plany na rok 2024 i jakie modele pojawią się w portfolio obu marek? Renault

W 2023 roku zarejestrowano 17 845 samochodów Dacia, co dało marce 3,8% udziału w polskim rynku samochodowym. Dacia znalazła się w pierwszej szóstce w sprzedaży do klienta indywidualnego. Największym zainteresowaniem jak co roku cieszył się Duster, w 2023 roku zarejestrowano 9 100 samochodów. Duster uplasował się w TOP2 w segmencie SUV B+ i na trzecim miejscu w sprzedaży do klienta indywidualnego.

- Bardzo cieszy nas duży wzrost sprzedaży Joggera oraz to, że pozostajemy jedną z sześciu marek najchętniej wybieranych przez klienta indywidualnego w Polsce. Dacia we wszystkich swoich modelach oferuje fabryczną instalację LPG, która spotyka się z dużym zainteresowaniem. W tym roku planujemy zaprosić klientów do naszych zupełnie nowych, zmienionych salonów. Szykujemy również wiele nowości, jak m.in. zupełnie nowy model naszego kultowego Dustera – mówi Agnieszka Łyżwińska, Dyrektor Zarządzająca Dacia East.

Dacia nadal kontynuuje wprowadzanie nowej identyfikacji wizualnej w salonach marki. Na rynku pojawi się nowy Duster i jego wersja hybrydowa, do sprzedaży wejdzie nowy Jogger Hybrid 140 oraz nowa elektryczna Dacia Spring. Rok zamknie premiera Bigstera, na którego zostaną otwarte zamówienia. Samochód trafi do sprzedaży w 2025 roku.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty