Zakładano, że zwieńczeniem nowej gamy produktowej będzie kontynuator tradycji modeli 110R oraz Garde/Rapid - czyli Favorit z nadwoziem coupe. Zaawansowane badania trzynastu prototypów podstawowej odmiany hatchback w roku 1985, umożliwiły w kolejnym sezonie rozpoczęcie prac nad widoczną na fotografiach wersją nadwoziową.
**CZYTAJ TAKŻE
Skoda MissionL w 2013 rokuSkoda Octavia Scout**
Zarys sylwetki tego modelu, podobnie jak znana z wykonania seryjnego odmiana hatchback, powstał w pracowniach włoskiego studia Bertone. Linie nadwozia wyszły spod ręki stylisty Marca Dechampa, wnętrze skomponował Eugenio Pagliano. Były to jednak szkice typu skin lines, zwieńczone makietą odmiany w skali 1:4. Pozostałe prace przebiegały już w dziale rozwoju marki w rodzimej Mladá Boleslav, pod kierownictwem inż. Jaroslava Kindla.
W roku 1986 komplet dokumentacji został przekazany do filii w Kvasinach, w której w maju 1987 roku zakończono montaż prototypu. Studium zwracało uwagę znacznie mocniej pochyloną, w porównaniu z wersją hatchback, szybą czołową, obniżoną linią dachu, efektownie zamaskowanymi słupkami środkowymi i klamkami oraz drzwiami pozbawionymi ram okiennych. Technicznie, prototyp odpowiadał podstawowemu wykonaniu S781 Favorit.
Ten bez wątpienia najbardziej oryginalny projekt programu rozwojowego modelu Favorit, przez chwilę miał szansę na produkcję seryjną w Kvasinach. Niestety, decyzja o produkcji seryjnej została najpierw przesunięta w czasie na lata 1991-1993, a następnie anulowana.
Prototyp można dziś podziwiać w zbiorach muzeum firmowego marki.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?