W Paryżu odbyła się oficjalna premiera następcy Peugeota 206 - modelu 207. Prezentujemy pierwsze informacje dotyczące tego auta.
Na naszym rynku Peugeot 207 będzie dostępny na przełomie czerwca i lipca. Ceny i wyposażenie nie są jeszcze znane.
Jak powiedział nam szef stylistów Peugeota Gerard Welter nadwozie modelu 207 było inspirowane sportowym 206 WRC. Samochód jest też podobny do 307 po liftingu. To zabieg celowy mający pozwolić na lepszą identyfikację marki. Samochód oferowany będzie z dwoma wersjami
przodu: “Classic" i “Sport" różniącymi się m.in. kształtem grilla i dolnej części zderzaka.
Peugeot 207 należy do segmentu B i powstał na poszerzonej płycie podłogowej nr 1 koncernu PSA, wykorzystywanej np. w Citroenie C3. Bezpośrednimi rywalami rynkowymi Peugeota 207 będą więc m.in. Fiat Grande Punto, Renault Clio III czy nowa Toyota
Yaris.
W porównaniu z poprzednikiem 207 znacznie urosła. Jest aż o 19 cm dłuższa, 7 cm szersza i 4 cm wyższa. Ma też o 10 cm większy rozstaw osi. Zwiększyła się dzięki temu ilość miejsca w środku. Bagażnik auta w wersji hatchback ma pojemność 270 l - o 25 l więcej niż w 206. Po złożeniu tylnej kanapy
objętość przestrzeni bagażowej wzrasta do 923 l.
W zawieszeniu przednim nowego Peugeota zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu belkę skrętną. To rozwiązanie stosunkowo proste i popularne w autach segmentu B, podobne do wykorzystanego w 206. Zmieniono jednak
charakterystykę elementów tłumiących, ich wymiary i masę.
Do napędu Peugeota 207 przewidziano trzy silniki benzynowe: 8-zaworowy 1,4 l/75 KM i dwa 16-zaworowe 1,4 l/90 KM i 1,6 l/110 KM. Auto dostępne będzie na europejskich
rynkach także z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi 1,4 l/70 KM i 1,6 l/90 lub 110 KM. Silniki mogą współpracować z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów lub przekładnią zautomatyzowaną.
W przyszłości gama jednostek napędowych poszerzona zostanie o dwa silniki benzynowe powstałe we współpracy PSA Peugeot Citroen i BMW Group: 1,6 l/115 KM i turbodoładowany 1,6 l/150 KM.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | benzynowy | benzynowy | benzynowy | diesel | diesel | diesel |
Pojemność skokowa (cm3) | 1360 | 1360 | 1587 | 1398 | 1560 | 1560 |
Moc (KM) | 75 | 90 | 110 | 70 | 90 | 110 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | b.d. | b.d. | b.d. | b.d. | b.d. | b.d. |
Prędkość maksymalna (km/h) | 170 | 180 | 194 | 166 | 182 | 193 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 5,0/8,4 | 5,2/8,5 | 5,6/9,3 | 3,8/5,8 | 3,8/5,8 | 4,1/6,0 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 403 x 172 x 147 | |||||
Pojemność bagażnika (l) | 270 |
Rynkowi rywale:
| Peugeot 207 5d | Renault Clio 5d | Grande Punto 5d |
Typ silnika | benzynowy | benzynowy | benzynowy |
Pojemność skokowa (cm3) | 1360 | 1390 | 1368 |
Moc (KM) | 90 | 98 | 77 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | b.d. | 11,3 | 13,2 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 180 | 183 | 165 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 5,2/8,5 | 5,4/8,7 | 5,1/7,9 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 403 x 172 x 147 | 399 x 171 x 149 | 403 x 169 x 149 |
Pojemność bagażnika (l) | 270 | 288 | 275 |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?