Premiera Peugeota 207

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
W Paryżu odbyła się oficjalna premiera następcy Peugeota 206 – modelu 207. Prezentujemy pierwsze informacje dotyczące tego auta.

W Paryżu odbyła się oficjalna premiera następcy Peugeota 206 - modelu 207. Prezentujemy pierwsze informacje dotyczące tego auta.

 

Na naszym rynku Peugeot 207 będzie dostępny na przełomie czerwca i lipca. Ceny i wyposażenie nie są jeszcze znane.  

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

Jak powiedział nam szef stylistów Peugeota Gerard Welter nadwozie modelu 207 było inspirowane sportowym 206 WRC. Samochód jest też podobny do 307 po liftingu. To zabieg celowy mający pozwolić na lepszą identyfikację marki. Samochód oferowany będzie z dwoma wersjami

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

przodu: “Classic" i “Sport" różniącymi się m.in. kształtem grilla i dolnej części zderzaka.

  

Peugeot 207 należy do segmentu B i powstał na poszerzonej płycie podłogowej nr 1 koncernu PSA, wykorzystywanej np. w Citroenie C3. Bezpośrednimi rywalami rynkowymi Peugeota 207 będą więc m.in. Fiat Grande Punto, Renault Clio III czy nowa Toyota

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Yaris.

 

W porównaniu z poprzednikiem 207 znacznie urosła. Jest aż o 19 cm dłuższa, 7 cm szersza i 4 cm wyższa. Ma też o 10 cm  większy rozstaw osi. Zwiększyła się dzięki temu ilość miejsca w środku. Bagażnik auta w wersji hatchback ma pojemność 270 l - o 25 l więcej niż w 206. Po złożeniu tylnej kanapy

Premiera Peugeota 207

objętość przestrzeni bagażowej wzrasta do 923 l.

  

W zawieszeniu przednim nowego Peugeota zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu belkę skrętną. To rozwiązanie stosunkowo proste i popularne w autach segmentu B, podobne do wykorzystanego w 206. Zmieniono jednak

Premiera Peugeota 207

charakterystykę elementów tłumiących, ich wymiary i masę.

 

 Do napędu Peugeota 207 przewidziano trzy silniki benzynowe: 8-zaworowy 1,4 l/75 KM i dwa 16-zaworowe 1,4 l/90 KM i 1,6 l/110 KM. Auto dostępne będzie na europejskich

Premiera Peugeota 207

rynkach także z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi 1,4 l/70 KM i 1,6 l/90 lub 110 KM. Silniki mogą współpracować z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów lub przekładnią zautomatyzowaną.

Premiera Peugeota 207

 

W przyszłości gama jednostek napędowych poszerzona zostanie o dwa silniki benzynowe powstałe we współpracy PSA Peugeot Citroen i BMW Group: 1,6 l/115 KM i turbodoładowany 1,6 l/150 KM.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

benzynowy

benzynowy

benzynowy

diesel

diesel

diesel

Pojemność

skokowa (cm3)

1360

1360

1587

1398

1560

1560

Moc (KM)

75

90

110

70

90

110

Przyspieszenie

0-100 km/h (s)

b.d.

b.d.

b.d.

b.d.

b.d.

b.d.

Prędkość

maksymalna (km/h)

170

180

194

166

182

193

Zużycie paliwa

trasa/miasto (l/100 km)

5,0/8,4

5,2/8,5

5,6/9,3

3,8/5,8

3,8/5,8

4,1/6,0

Długość x szerokość

x wysokość (cm)

403 x 172 x 147

Pojemność bagażnika (l)

270

 

Rynkowi rywale:

 

 

Peugeot 207 5d

Renault Clio 5d

Grande Punto 5d

Typ silnika

benzynowy

benzynowy

benzynowy

Pojemność skokowa (cm3)

1360

1390

1368

Moc (KM)

90

98

77

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

b.d.

11,3

13,2

Prędkość maksymalna (km/h)

180

183

165

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

5,2/8,5

5,4/8,7

5,1/7,9

Długość x szerokość x wysokość (cm)

403 x 172 x 147

399 x 171 x 149

403 x 169 x 149

Pojemność bagażnika (l)

270

288

275

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty