Współpraca pomiędzy oboma firmami pomoże w stworzeniu globalnej infrastruktury bezpiecznych i wygodnych opcji ładowania zarówno samochodów osobowych jak i pojazdów użytkowych.
- To przełomowa technologia, która może umożliwić producentom samochodów zintegrowanie systemu bezprzewodowego ładowania z systemami instalowanymi w pojazdach hybrydowych i elektrycznych - stwierdził Randy Sumner, dyrektor działu technologii Delphi Packard Electrical/Electronic Architecture. Sumner stwierdził również, że system ładowania bezprzewodowego nie będzie wymagał stosowania kabli czy wtyczek. Kierowcy po prostu zaparkują swój samochód nad bezprzewodowym źródłem energii, umieszczonym na podłodze garażu lub wbudowanym w bruk parkingu. System automatycznie przetransferuje
energię do ładowarki zamontowanej w samochodzie.
Już teraz system stworzony przez firmę WiTricity jest w stanie bezprzewodowo przetransferować 3300 W, co jest wystarczające do tego, aby w pełni naładować akumulatory samochodu elektrycznego z taką samą prędkością z jaką ładowane są po podłączeniu do domowych wtyczek zasilających. Według pomysłodawców, ładowanie samochodu elektrycznego powinno być tak łatwe jak zaparkowanie go w garażu, czy na wyznaczonym miejscu parkingowym.
Nowoczesna technologia nie wyprze jednak całkowicie tradycyjnych metod ładowania. Kierowcy samochodów elektrycznych muszą mieć bowiem możliwość naładowania akumulatorów nawet wtedy, kiedy znajdą się z dala od bezprzewodowych źródeł energii.
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?