Powtórka z historii

PER
Udział w prestiżowym rajdzie starych samochodów Mille Miglia jest czymś więcej niż wydarzeniem sportowym. Dla uczestników jest to swoista powtórka z historii.

Udział w prestiżowym rajdzie starych samochodów "Mille Miglia" jest czymś więcej niż wydarzeniem sportowym. Dla uczestników jest to swoista powtórka z historii.

 

W tysiącmilowym rajdzie "Mille Miglia", który w tym roku odbywać się będzie od 19 do 22 maja, wystartują m.in. dwa klasyczne Chryslery. Będą to: Chrysler 77 roadster z roku 1930 oraz Chrysler Saratoga coupe z 1951.

 

Rajd rozpocznie się i zakończy we włoskim mieście Brescia, a jego trasa poprowadzi m.in. przez Ferrarę i Rzym. Będą w nim uczestniczyć wyłącznie samochody powstałe i jeżdżące w latach 1927-1957.

 

Za kierownicą Saratogi zajmie miejsce wiceprezes ds. światowej sprzedaży i marketingu - Joe

Powtórka z historii

Eberhardt. Z kolei Chryslera 77 roadster prowadzić będzie dyrektor światowej sprzedaży i marketingu Thomas Hausch .

 

- Chrysler nie miał nigdy fabrycznego zespołu sportowego, lecz udział naszych samochodów w najważniejszych rajdach drogowych był wyrazem uznania dla perfekcji inżynieryjnej, jaką wyznawał Walter P. Chrysler oraz jego determinacji, by budować samochody ogólnie dostępne o dużej mocy i wysokiej trwałości - uzasadniał decyzję o starcie wiceprezes Eberhardt. - Jesteśmy naprawdę dumni z naszego miejsca pośród największych marek sportu samochodowego.

 

Roadster jest w prostej linii następcą niezwykłego samochodu, który Walter P. Chrysler obdarzył swym nazwiskiem w roku 1924. Produkowany w 1930 roku model 77 miał silnik sześciocylindrowy o pojemności 4,4 litra (93 KM), czterostopniową skrzynię biegów, hamulce hydrauliczne i ważył 1591 kg.

 

Nic więc dziwnego, iż samochody Chrysler serii 70, sprzedawane ówcześnie za 1665 dolarów szybko zdobyły przydomek Bentleya dla ubogich.

 

W roku 1929 i 1930 samochody te ukończyły Mille Miglia" jako liderzy w swej klasie.

 

Chrysler Saratoga z 1951 roku zajął wtedy 11. miejsce w słynnym meksykańskim rajdzie Carrera Panamericana. Podobny samochód z 1953 roku, prowadzony przez Paula Fre're i Andre Milhoux wziął udział w "Mille Miglia" 1953 roku. Oba te samochody napędzane były silnikami V8 HEMI(R) z 1951 roku. Przy pojemności 5,4 litra rozwijały one moc 180 KM i zapewniały prawdziwie sportowe osiągi, oferowano je ówcześnie za niewygórowaną cenę poniżej 3000 dolarów.

 

Chrysler Saratoga, prowadzony przez Joe Eberhardta jest o 20 lat młodszy, co może być zaletą podczas prawdziwie wyczerpującego rajdu, który rozpoczyna się każdego dnia o 6.30 rano i kończy wieczorem około 21.30.

 

Udział Chrysler Group w rajdzie "Mille Miglia" zbiega się z debiutami nowych samochodów tej marki w Europie. Najnowszy z nich - Chrysler 300, dostępny także z silnikiem 5,7-litrowym HEMI V8 Magnum wszedł na rynek w 50. rocznicę narodzin pojazdów pierwszej serii 300 w USA. Czyż udział w słynnym rajdzie we Włoszech nie jest dobrym pomysłem?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty