Na podpoznańskim lotnisku w Bednarach odbyły się jazdy testowe Porsche. Podczas czterech rozgrywanych równolegle prób prezentowano możliwości modeli Carrera, Boxster i Cayenne.
Na odcinku zaimprowizowanego toru wyścigowego można było doświadczyć przyspieszeń i prędkości rozwijanych przez Boxtera S. Pojazd z nadwoziem typu roadster napędzany umieszczonym centralnie benzynowym silnikiem 3,2 l/280 KM współpracującym z automatyczną skrzynią Tiptronic osiągał
"setkę" w niewiele ponad 6 sekund. Do podawanej przez producenta prędkości maksymalnej 260 km/h nie udało się co prawda rozpędzić ze względu na zbyt krótką "prostą", ale przyjemności jazdy z szybkościami ok. 200 km/h nikomu nie zabrakło. Auto doskonale spisywało się w łukach, o czym przekonać można się było najlepiej, gdy za "kółkiem" siadał kierowca rajdowy Leszek Kuzaj.
W teście łosia należało wykazać się umiejętnością sprawnego manewrowania Carrerą na mokrej nawierzchni. O ile z włączonym systemem PSM (Porsche Stability Managment) korygującym automatycznie tor jazdy było to stosunkowo łatwe, o tyle bez systemu pojawiały się trudności. Zazwyczaj kończyły się one wykonaniem efektownego bączka. Próba ta była ciekawa mimo, że nie pozwalała na pokazanie osiągów auta. Carrera z jednostką napędową 3,6 l/325 KM umieszczoną z tyłu i napędzającą tylną oś przyspiesza od 0 do 100 km/h w ok. 5 sekund, a jej prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.
Podczas slalomu na czas Porsche Boxsterem liczyły się refleks i zdolność precyzyjnego, ale szybkiego prowadzenia auta. Szykany i zacieśniające łuki dawały możliwość przetestowania pojazdu pod kontem zdolności manewrowych.
Wielkie emocje budziła jazda w terenie Porsche Cayenne. To samochód, który można określić mianem "Wasch&Go". Łączy cechy pojazdu sportowego z doskonałymi właściwościami jezdnymi w terenie. Nie dość, że "setkę" osiąga w 7,2 sekundy i może jechać z prędkością 242 km/h (wersja S), to fani off-roadu także nie będą mu mieli wiele do zarzucenia. Dzięki regulowanemu prześwitowi i reduktorowi samochód sprawnie pokonywał wzniesienia i łachy piasku. Szczególnie widowiskowy był pokaz sztywności konstrukcji. W zawieszonym na dwóch kołach aucie można było spokojnie otworzyć i zamknąć drzwi oraz klapę bagażnika.
Wszystko pięknie i zgrabnie, szybko i sportowo. Tylko te ceny…Najtańszy Boxster kosztuje ok. 219 tys. zł, Cayenne ok. 274 tys. zł, a Carrera ok. 378 tys. zł.
.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?