Porsche w akcji!

(mp)
Fot. M.Pobocha: Porsche do wyboru, do koloru
Fot. M.Pobocha: Porsche do wyboru, do koloru
Film pt. „60 sekund” rozpoczyna scena, w której dwaj złodzieje kradną Porsche wybijając cegłą szybę wystawową w salonie samochodowym. Metodę ganimy, ale wiemy już, dlaczego zdobyli się na tak desperacki krok.

Na podpoznańskim lotnisku w Bednarach odbyły się jazdy testowe Porsche. Podczas czterech rozgrywanych równolegle prób prezentowano możliwości modeli Carrera, Boxster i Cayenne.

Fot. M.Pobocha: Na zaimprowizowanym odnicnku toru można było sprawdzić szybkość i przyspieszenia Boxstersa S.
Fot. M.Pobocha: Na zaimprowizowanym odnicnku toru można było sprawdzić szybkość i przyspieszenia Boxstersa S.

 

Na odcinku zaimprowizowanego toru wyścigowego można było doświadczyć przyspieszeń i prędkości rozwijanych przez Boxtera S. Pojazd z nadwoziem typu roadster napędzany umieszczonym centralnie benzynowym silnikiem 3,2 l/280 KM współpracującym z automatyczną skrzynią Tiptronic osiągał

Fot. M.Pobocha: Leszek Kuzaj prezentował możliwości Boxstera S.
Fot. M.Pobocha: Leszek Kuzaj prezentował możliwości Boxstera S.

"setkę" w niewiele ponad 6 sekund. Do podawanej przez producenta prędkości maksymalnej 260 km/h nie udało się co prawda rozpędzić ze względu na zbyt krótką "prostą", ale przyjemności jazdy z szybkościami ok. 200 km/h nikomu nie zabrakło. Auto doskonale spisywało się w łukach, o czym przekonać można się było najlepiej, gdy za "kółkiem" siadał kierowca rajdowy Leszek Kuzaj.

Fot. M.Pobocha: Jazda Carrerą po mokrej i śliskiej  nawierzchni wymaga umiejętności. O wiele łatwie jest, gdy kierowcę wspomaga układ PSM.
Fot. M.Pobocha: Jazda Carrerą po mokrej i śliskiej nawierzchni wymaga umiejętności. O wiele łatwie jest, gdy kierowcę wspomaga układ PSM.

 

W teście łosia należało wykazać się umiejętnością sprawnego manewrowania Carrerą na mokrej nawierzchni. O ile z włączonym systemem PSM (Porsche Stability Managment) korygującym automatycznie tor jazdy było to stosunkowo łatwe, o tyle bez systemu pojawiały się trudności. Zazwyczaj kończyły się one wykonaniem efektownego bączka. Próba ta była ciekawa mimo, że nie pozwalała na pokazanie osiągów auta. Carrera z jednostką napędową 3,6 l/325 KM umieszczoną z tyłu i napędzającą tylną oś przyspiesza od 0 do 100 km/h w ok. 5 sekund, a jej prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.

Fot. M.Pobocha: Porsche Cayenne na dwóch kołach. Nie tylko świetnie przyspiesza, ale i doskonale sprawuje się w terenie.
Fot. M.Pobocha: Porsche Cayenne na dwóch kołach. Nie tylko świetnie przyspiesza, ale i doskonale sprawuje się w terenie.

  

Podczas slalomu na czas Porsche Boxsterem liczyły się refleks i zdolność precyzyjnego, ale szybkiego prowadzenia auta. Szykany i zacieśniające łuki dawały możliwość przetestowania pojazdu pod kontem zdolności manewrowych.

 

Wielkie emocje budziła jazda w terenie Porsche Cayenne. To samochód, który można określić mianem "Wasch&Go". Łączy cechy pojazdu sportowego z doskonałymi właściwościami jezdnymi w terenie. Nie dość, że "setkę" osiąga w 7,2 sekundy i może jechać z prędkością 242 km/h (wersja S), to fani off-roadu także nie będą mu mieli wiele do zarzucenia. Dzięki regulowanemu prześwitowi i reduktorowi samochód sprawnie pokonywał wzniesienia i łachy piasku. Szczególnie widowiskowy był pokaz sztywności konstrukcji. W zawieszonym na dwóch kołach aucie można było spokojnie otworzyć i zamknąć drzwi oraz klapę bagażnika.

 

Wszystko pięknie i zgrabnie, szybko i sportowo. Tylko te ceny…Najtańszy Boxster kosztuje ok. 219 tys. zł, Cayenne ok. 274 tys. zł, a Carrera ok. 378 tys. zł.

 

Fot. M.Pobocha: Najpierw szykana...
Fot. M.Pobocha: Najpierw szykana...
Fot. M.Pobocha: ... potem slalom...
Fot. M.Pobocha: ... potem slalom...
Fot. M.Pobocha: ...a na koniec zacieśniający zakręt. To próba dla Porsche Boxstera.
Fot. M.Pobocha: ...a na koniec zacieśniający zakręt. To próba dla Porsche Boxstera.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fot. M.Pobocha: Porsche Carrera S.
Fot. M.Pobocha: Porsche Carrera S.
Fot. M.Pobocha: Porsche Carrera S.
Fot. M.Pobocha: Porsche Carrera S.
Fot. M.Pobocha: Porsche Carrera S.
Fot. M.Pobocha: Porsche Carrera S.

 

Fot. M.Pobocha: Porsche Carrera S.
Fot. M.Pobocha: Porsche Carrera S.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fot. M.Pobocha: Porsche Cayenne na dwóch kołach. Nie tylko świetnie przyspiesza, ale i doskonale sprawuje się w terenie.
Fot. M.Pobocha: Porsche Cayenne na dwóch kołach. Nie tylko świetnie przyspiesza, ale i doskonale sprawuje się w terenie.
Fot. M.Pobocha: Porsche Cayenne na dwóch kołach. Nie tylko świetnie przyspiesza, ale i doskonale sprawuje się w terenie.
Fot. M.Pobocha: Porsche Cayenne na dwóch kołach. Nie tylko świetnie przyspiesza, ale i doskonale sprawuje się w terenie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty