Pierwszy Juke-R już w rękach klienta

(pp/ip)
Nissan Juke-R z numerem 1 opuścił już fabryczny garaż i wkrótce zostanie przekazany właścicielowi. Trwa także produkcja egzemplarza z numerem 2.
Fot. Nissan
Fot. Nissan

Pierwszy Juke-R w wersji przeznaczonej do jazdy po drogach publicznych został wyprodukowany i poddany testom. Powstała także jego cyfrowa wersja, która będzie dostępna dla milionów fanów. Juke-R pojawi się obok Juke Nismo w nowej grze na urządzenia mobilne Ashphalt 7: Heat firmy Gameloft.

Historia Juke-R rozpoczęła się w styczniu 2012 w Dubaju od prezentacji egzemplarza, który miał pozostać pojazdem koncepcyjnym. Jednak wokół tego auta szybko powstała motoryzacyjna legenda, mimo że nie planowano produkcji seryjnej ani w wersji fizycznej, ani nawet wirtualnej.

Juke R stał się przebojem w serwisie YouTube z błyskawicznie rosnącą liczbą fanów. Filmy z Juke-R oglądano dotychczas już ponad 5 milionów razy.

W końcu zapadła decyzja o zbudowaniu wersji produkcyjnej. Darren Cox, Dyrektor ds. marki Nissan w Europie powiedział: „Ludzie pokochali Juke-R w Dubaju - proponowano nam odkupienie koncepcyjnego egzemplarza wprost z ulicy! Nie moglibyśmy rozczarować tak oddanych fanów, dlatego mając trzy potwierdzone zamówienia podjęliśmy się wyprodukowania limitowanej edycji Juke-R".

Prace rozpoczęły się od przekształcenia jednorazowej koncepcji w model, który nadawałby się do produkcji i sprzedaży. W Juke-R, zbudowanym przez czołową firmę działającą w branży pojazdów na potrzeby sportu samochodowego RML, przy udziale europejskiego Centrum Technicznego Nissana (NTC-E), zastosowano zespół napędowy i zawieszenie pochodzące z modelu GT-R oraz klatkę bezpieczeństwa zgodną ze specyfikacją FIA.

Fot. Nissan
Fot. Nissan

Silnik 3.8-litra z podwójnym turbodoładowaniem rozwija moc 545 KM. Przyspieszenie jest szacowane na 3 sekundy w przedziale 0-100 km/h, a maksymalna prędkość powinna wynieść 275 km/h.

Oprócz technicznych udoskonaleń Juke-R z numerem seryjnym 1 zyskał także nowy wygląd dzięki pracy ekspertów z europejskiego Centrum Projektowania Nissana (NDE) w Londynie. Szef zespołu odpowiedzialnego za projektowanie cyfrowe w NDE, Darryl Scriven, wyjaśnia: „Zmodyfikowano zderzaki i boczne progi Juke-R. Zazwyczaj jest to długotrwały proces, wymagający przygotowania modeli z gliny w skali 1:1. Nam jednak udało się przyspieszyć pracę dzięki wykorzystaniu nowego trójwymiarowego projektora w konfiguracji power wall".

Cena takiego pojazdu zależy od specyfikacji zamówionej przez nabywcę i rozpoczyna się od 500 000 euro.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty