Pięć gwiazdek Renault

PRO
Przeprowadzane przez stowarzyszenie Euro NCAP próby zderzeniowe określają oferowany przez samochody, poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Plejada gwiazd
W ciągu kilku lat w testach zderzeniowych Euro NCAP sprawdzono siedem
modeli Renault - Twingo uzyskało trzy gwiazdki, Clio - cztery. Pozostałych
sześć pojazdów spełniało rygorystyczne normy, pozwalając w wyniku przeprowadzonych
prób przyznać im maksymalną liczbę pięciu gwiazdek - Laguna II, Megane
II, Espace IV, Vel Satis. Ostatnim, który dołączył do tego grona jest drugiej
generacji, kompaktowy minivan Scenic, który uzyskał ogólna ocenę punktową
- 34.12 na 37 możliwych. Konstrukcja Scenic'a II zapewnia wysokie bezpieczeństwo
pasażerom, ograniczając wgniecenia nadwozia podczas zderzenia. Euro NCAP
odnotowało również niezwykle precyzyjną regulację poszczególnych systemów
bezpieczeństwa, w które wyposażono ten model Renault - sześć poduszek powietrznych,
czy bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia. Dzięki
zastosowaniu nowych gatunków stali i materiałów, Scenic II posiada bardzo
wysoką zdolność pochłaniania i rozpraszania energii wyzwalanej podczas
zderzenia. Przód, tył oraz boczne części konstrukcji stanowią niezwykle
skuteczne strefy kontrolowanego zgniotu.
Zderzenie pod kontrolą
Założeniem inżynierów było stworzenie struktury, która pochłonie i
rozproszy siłę zderzenia - deformacji ulega nie tylko część stykająca się
podczas kolizji z innym autem lub przedmiotem, ale także te najdalej znajdujące
się elementy nadwozia. Dodatkowo kontrola toru, po którym przesuwają się
podzespoły i komponenty znajdujące się w komorze silnika pozwala na maksymalne
wzajemne zgniecenie, zabezpieczając przed ich przedostaniem się do kabiny.
Pozwoliło to także zmniejszenie tzw. opóźnienia działające na użytkowników
i ograniczenie ryzyka obrażeń, które mogłoby spowodować niekontrolowane
przedostanie się podzespołu do wnętrza pojazdu. Konstruktorzy powiększyli
znacznie wymiary górnej części przedniego słupka, aby zapewnić rozłożenie
sił wzdłużnych na progi i boki nadwozia. Zbiornik paliwa został umieszczony
w strefie, która jest mniej narażona na odkształcenia. Pasażerów przednich
i tylnych foteli chronią bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami
napięcia do 600 kg - ten system stosowany jest już w modelu Megane II.
Wszystkie te elementy pozwoliły uzyskać Renault Scenic II maksymalna notę
pięciu gwiazdek.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty