Pięć gwiazdek Renault

PRO
Udostępnij:
Przeprowadzane przez stowarzyszenie Euro NCAP próby zderzeniowe określają oferowany przez samochody, poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Plejada gwiazd
W ciągu kilku lat w testach zderzeniowych Euro NCAP sprawdzono siedem
modeli Renault - Twingo uzyskało trzy gwiazdki, Clio - cztery. Pozostałych
sześć pojazdów spełniało rygorystyczne normy, pozwalając w wyniku przeprowadzonych
prób przyznać im maksymalną liczbę pięciu gwiazdek - Laguna II, Megane
II, Espace IV, Vel Satis. Ostatnim, który dołączył do tego grona jest drugiej
generacji, kompaktowy minivan Scenic, który uzyskał ogólna ocenę punktową
- 34.12 na 37 możliwych. Konstrukcja Scenic'a II zapewnia wysokie bezpieczeństwo
pasażerom, ograniczając wgniecenia nadwozia podczas zderzenia. Euro NCAP
odnotowało również niezwykle precyzyjną regulację poszczególnych systemów
bezpieczeństwa, w które wyposażono ten model Renault - sześć poduszek powietrznych,
czy bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia. Dzięki
zastosowaniu nowych gatunków stali i materiałów, Scenic II posiada bardzo
wysoką zdolność pochłaniania i rozpraszania energii wyzwalanej podczas
zderzenia. Przód, tył oraz boczne części konstrukcji stanowią niezwykle
skuteczne strefy kontrolowanego zgniotu.
Zderzenie pod kontrolą
Założeniem inżynierów było stworzenie struktury, która pochłonie i
rozproszy siłę zderzenia - deformacji ulega nie tylko część stykająca się
podczas kolizji z innym autem lub przedmiotem, ale także te najdalej znajdujące
się elementy nadwozia. Dodatkowo kontrola toru, po którym przesuwają się
podzespoły i komponenty znajdujące się w komorze silnika pozwala na maksymalne
wzajemne zgniecenie, zabezpieczając przed ich przedostaniem się do kabiny.
Pozwoliło to także zmniejszenie tzw. opóźnienia działające na użytkowników
i ograniczenie ryzyka obrażeń, które mogłoby spowodować niekontrolowane
przedostanie się podzespołu do wnętrza pojazdu. Konstruktorzy powiększyli
znacznie wymiary górnej części przedniego słupka, aby zapewnić rozłożenie
sił wzdłużnych na progi i boki nadwozia. Zbiornik paliwa został umieszczony
w strefie, która jest mniej narażona na odkształcenia. Pasażerów przednich
i tylnych foteli chronią bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami
napięcia do 600 kg - ten system stosowany jest już w modelu Megane II.
Wszystkie te elementy pozwoliły uzyskać Renault Scenic II maksymalna notę
pięciu gwiazdek.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Metabo

Metabo Power Maxx BS Quick (600156500)

615,00 zł284,99 zł-54%
miejsce #3

Stanley

Stanley FMC627D2-QW

915,00 zł592,60 zł-35%
miejsce #4

Black&Decker

Black&Decker Wiertarko-wkrętarka akumulatorowa (BDCHD18-QW)

373,34 zł309,00 zł-17%
miejsce #5

Stanley

Stanley FMC625D2

463,00 zł
miejsce #6

Einhell

Einhell 4513914

209,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie