Pięć gwiazdek Renault

PRO
Przeprowadzane przez stowarzyszenie Euro NCAP próby zderzeniowe określają oferowany przez samochody, poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Plejada gwiazd
W ciągu kilku lat w testach zderzeniowych Euro NCAP sprawdzono siedem
modeli Renault - Twingo uzyskało trzy gwiazdki, Clio - cztery. Pozostałych
sześć pojazdów spełniało rygorystyczne normy, pozwalając w wyniku przeprowadzonych
prób przyznać im maksymalną liczbę pięciu gwiazdek - Laguna II, Megane
II, Espace IV, Vel Satis. Ostatnim, który dołączył do tego grona jest drugiej
generacji, kompaktowy minivan Scenic, który uzyskał ogólna ocenę punktową
- 34.12 na 37 możliwych. Konstrukcja Scenic'a II zapewnia wysokie bezpieczeństwo
pasażerom, ograniczając wgniecenia nadwozia podczas zderzenia. Euro NCAP
odnotowało również niezwykle precyzyjną regulację poszczególnych systemów
bezpieczeństwa, w które wyposażono ten model Renault - sześć poduszek powietrznych,
czy bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia. Dzięki
zastosowaniu nowych gatunków stali i materiałów, Scenic II posiada bardzo
wysoką zdolność pochłaniania i rozpraszania energii wyzwalanej podczas
zderzenia. Przód, tył oraz boczne części konstrukcji stanowią niezwykle
skuteczne strefy kontrolowanego zgniotu.
Zderzenie pod kontrolą
Założeniem inżynierów było stworzenie struktury, która pochłonie i
rozproszy siłę zderzenia - deformacji ulega nie tylko część stykająca się
podczas kolizji z innym autem lub przedmiotem, ale także te najdalej znajdujące
się elementy nadwozia. Dodatkowo kontrola toru, po którym przesuwają się
podzespoły i komponenty znajdujące się w komorze silnika pozwala na maksymalne
wzajemne zgniecenie, zabezpieczając przed ich przedostaniem się do kabiny.
Pozwoliło to także zmniejszenie tzw. opóźnienia działające na użytkowników
i ograniczenie ryzyka obrażeń, które mogłoby spowodować niekontrolowane
przedostanie się podzespołu do wnętrza pojazdu. Konstruktorzy powiększyli
znacznie wymiary górnej części przedniego słupka, aby zapewnić rozłożenie
sił wzdłużnych na progi i boki nadwozia. Zbiornik paliwa został umieszczony
w strefie, która jest mniej narażona na odkształcenia. Pasażerów przednich
i tylnych foteli chronią bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami
napięcia do 600 kg - ten system stosowany jest już w modelu Megane II.
Wszystkie te elementy pozwoliły uzyskać Renault Scenic II maksymalna notę
pięciu gwiazdek.

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie