Peugeot, Toyota i Hyundai - auta tych marek sprzedają się najlepiej w Świętokrzyskiem

redakcja.regiomoto
Peugeot 301
Peugeot 301
W 2013 roku w Świętokrzyskiem zarejestrowano o 117 mniej nowych samochodów niż w poprzednim roku. - To i tak dobry wynik biorąc pod uwagę spowolnienie gospodarcze oraz ograniczenia w możliwości odliczenia podatku VAT od aut z kratką - mówią dealerzy.
Peugeot 301
Peugeot 301

Według analiz Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w minionym roku w województwie świętokrzyskim zarejestrowano łącznie 3 952 nowych pojazdów osobowych, co oznacza spadek o 3,5 proc. w stosunku do 2012 roku.

Liderem w regionie został Peugeot, a największą popularnością wśród samochodów tej marki cieszyły się modele 301, 208 oraz Partner.

- Na pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży złożyło się kilka czynników. Wśród najważniejszych należy wymienić pojawienie się nowych modeli w naszej gamie, z dobrą ceną w stosunku do oferowanego wyposażenia. Poza tym to zasługa sprawnego serwisu i wzorowej obsługi - wylicza Sebastian Szrek, doradca handlowy z kieleckiego salonu Rita Motors będącego jedynym w województwie autoryzowanym punktem sprzedaży marki Peugeot. - Nasz salon zajął pierwsze miejsce z całej sieci dealerskiej w Polsce, jeżeli chodzi o jakość obsługi klienta - argumentuje Sebastian Szrek.

Druga w rankingu znalazła się Toyota. W 2012 rok japońska marka zajmowała pozycję lidera między innymi dzięki temu, że Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego wybrał w przetargu samochody właśnie tego producenta, dlategi właściciele szkół jazdy w regionie musieli również zakupić miejskiego Yarisa. W 2013 roku w Świętokrzyskiem największym popytem cieszyły się modele Auris, Yaris oraz Corolla na równi z RAV4.

- W minionym roku trafiło na rynek kilka nowości Toyoty, a część modeli została odświeżona i to miało duży wpływ na wysoką sprzedaż - ocenia Grzegorz Kociński, kierownik działu handlowego Toyota Romanowski, który dodaje, że zauważalnie zwiększył się popyt na nowe pojazdy wśród klientów indywidualnych.

Trzeci w zestawieniu wojewódzkim jest Hyundai.
- Ten rok na pewno nie należał do najlepszych, chociaż pomimo spowolnienia gospodarczego i ciągłego ograniczenia możliwości zakupu aut z kratką osiągnęliśmy niemal taki sam wynik jak w 2012 roku - twierdzi Kamil Sobczyński, szef sprzedaży oferującego kilka marek Folwarku Samochodowego z Kielc, oferującego między innymi nowe auta marki Hyundai. Największą popularnością wśród klientów tej koreańskiej marki cieszył się ix35. Na kolejnych miejscach uplasowały się modele i30 oraz i20.

Karol Biela "Echo Dnia"
[email protected]

Tak wyglądała sprzedaż nowych aut w całej Polsce

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego pierwsze miejsce wśród krajowej sprzedaży nowych aut zajęła Skoda (36 395 sztuk z 13-procentowym wzrostem w porównaniu do ubiegłego roku). Na drugiej pozycji uplasował się Volkswagen (26 132 sztuk, wzrost o 13,4 proc.), a trzeci wynik uzyskała Toyota (23 477; wzrost o 18,3 proc.). W klasyfikacji modelowej najbardziej popularna w całym 2013 roku była - tak jak w ostatnich latach - Skoda Octavia (11 463 sztuk). Drugi wynik należy do Skody Fabii (10 800 sztuk), a pierwszą trójkę zamyka Ford Focus (8 021 sztuk). 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty