Od 2003 r. w Mistrzostwach Polski startują samochody klasy 1600.
Samochody zbudowane zostały w Peugeot Sport w Paryżu. Jest to trzecia ewolucja 206 Super 1600. Zastosowano w nich m.in. prototypowy układ hamulcowy z dwoma pompami (osobną dla kół przednich, osobną dla tylnich), układu wydechowy z dwoma katalizatorami, zmienione

zawieszenie tylne, zmodyfikowaną elektronikę, pozwalającą na rejestrację danych ze wszystkich czujników znajdujących się w pojeździe. W Peugeot 206 Super 1600 zastosowany został nowy kolektor ssący, który pozwala na lepszy przebieg momentu obrotowego przy niższych obrotach silnika. Obie "rajdówki" posiadają też wyłączniki bezwładnościowe prądu oraz czujnik automatycznego włączenia systemu gaśniczego, w celu zabezpieczenia załogi, większego niż jest to wyznaczone w przepisach.
Kierowcami zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team będą w tym sezonie Mariusz Pelikański i Piotr Adamus. Obaj zawodnicy zdobywali tytuły Mistrzów Polski w Rajdowym Pucharze Peugeot (Adamus w 2001 roku w modelu 106 Rallye oraz w 2002 i 2004 roku w modelu 206 XS, Pelikański - w 2003 roku w modelu 206 XS).

Mariusz Pelikański, który karierę sportową rozpoczynał od startu w Rajdzie Młodych Peugeot, wystartuje z Danielem Dymarskim. Piotra Adamus pilotować będzie Magdalena Zacharko.
Peugeot Sport Polska Rally Team uczestniczyć będzie we wszystkich tegorocznych rundach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Jak zapowiadają szefowie zespołu celem jest wywalczenie tytułu Mistrzów Polski w Klasie Super 1600, walka o zajęcie jak najwyższej lokaty w klasyfikacji generalnej i zwycięstwo w klasyfikacji Mistrzostw Polski Sponsorów oraz Producentów.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?