Przez lata firma Peugeot budowała swój wizerunek jako producenta udanych samochodów klasy średniej. Najnowszy model 407 też chce za takowy uchodzić.

Stateczny pojazd dla biznesmena, mieszczucha czy finansisty produkuje każdy koncern samochodowy. Kłopot polega na tym, by się dobrze sprzedawał. Peugeot takiego kłopotu nie miał z modelem 406, a przecież 407 jest nowocześniejszy. Jeździliśmy pojazdem napędzanym silnikiem V6 o mocy 211 KM.

Cechy szczególne
Wyróżnikiem nowego Peugeota jest charakterystyczny wlot powietrza, porównywany do otwartej paszczy rekina lub innego równie drapieżnego zwierzęcia. W zasadzie kształt całego nadwozia typu sedan jest oryginalny, ale mieści się w kanonach akceptowalnych przez tradycyjną klientelę marki. Przełomowe znaczenie ma podwozie z niezależnym zawieszeniem przedniej i tylnej osi, które u Peugeota występują po raz pierwszy. Pasażerowie przednich siedzeń mogą podróżować z uzasadnionym przekonaniem, że właściciel pojazdu dobrze zainwestował

pieniądze. Miejsca jest pod dostatkiem, a fotele wygodne. W przeciwieństwie do konkurentów tablica przyrządów w Peugeocie nie jest udziwniona i znajduje się tam, gdzie zwykle. Na tylnej kanapie miejsca jest już mniej, co może deprymować wysokich osobników dotykających głową do sufitu. Każdy pasażer, duży i mały, doceni dobrą jakość użytych we wnętrzu materiałów i precyzyjny montaż. Bagażnik ma objętość 430 l.
Silnik
Do napędu pojazdu wykorzystywane są silniki o różnych mocach - od 116 do 211 KM. Jeździliśmy najmocniejszym z nich o 6 cylindrach w układzie "V", który z pojemności 3 l osiąga moc 211 KM. Współpracuje on z 6-stopniową automatyczną skrzynią przekładniową z możliwością ręcznej zmiany biegów. W

zasadzie nie jest to potrzebne, bowiem silnik ma ogromny moment obrotowy, który bez trudu rozpędza samochód, korzystając z samoczynnej zmiany przełożeń. Kultura pracy jednostki napędowej zasługuje na najwyższe uznanie. Producent podaje zużycie paliwa w mieście na poziomie 14,5 l/100 km. W praktyce jest on nieco większy, gdyż trudno powstrzymać się od wykorzystania możliwości silnika.
Wrażenia z jazdy
Świetne własności jezdne Peugeot zawdzięcza nowoczesnej płycie podłogowej i wielowahaczowej konstrukcji zawieszenia przedniego i tylnego. Pokonywanie zakrętów nie stanowi problemu, również dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu. Charakterystyka elementów tłumiących zawieszenia, choć dość sztywna, nie ogranicza komfortu jazdy. Dynamika auta jest bez zarzutu, a prędkość 100 km/h

osiągana po niecałych 10 sekundach wydaje się zupełnie satysfakcjonująca. Również rozpędzanie na wyższych biegach odbywa się szybko. Niski poziom hałasu pozwala na odbywanie długich podróży bez zmęczenia. Również układ hamulcowy jest skuteczny i umożliwia zatrzymanie pojazdu z prędkości 100 km/h na drodze krótszej niż 40 m. Ograniczona widoczność przez tylną szybę utrudnia parkowanie tyłem.
Podsumowanie
Peugeot 407 to nowoczesny pojazd o świetnych własnościach jezdnych i wysokim komforcie jazdy. Mankamenty tego pojazdu są dwa - stosunkowo mało miejsca na tylnej kanapie i słaba widoczność do tyłu. W wersji napędzanej 3-litrowym silnikiem V6 wyposażenie seryjne jest bardzo bogate.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | Benzynowy |
Ilość cylindrów/zaworów | 6/24 |
Pojemność skokowa (cm3): | 2946 |
Moc maksymalna (KM/obr/min): | 211/6000 |
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 290/3750 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 9,2 |
Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s): | b.d. |
Prędkość maksymalna (km/h): | 235 |
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB): | 65* |
Droga hamowania od 100 km/h (m): | 39,5 |
Pojemność bagażnika (dm3): | 430 |
Pojemność zbiornika paliwa (dm3): | 70 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km): | 7,0/14,5 |
Długość x szerokość x wysokość (cm): | 467 x 181 x 145 |
Rozstaw osi (cm): | 273 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | |
Cena wersji Executive (zł): | 125 620 |
* - pomiar wg ADAC
Nasza ocena
Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych
Przestronność wnętrza | **** | Wystarczająca ilość miejsca na przednich, znacznie mniej na tylnych. |
Silnik | **** | Ten 6-cylindrowy silnik ma wysoką kulturę pracy, równomierny bieg jałowy i niski poziom drgań. |
Poziom hałasu | **** | W Peugeocie jest równie cicho jak w BMW 325i |
Hamulce | **** | Droga hamowania Peugeota jest nieco dłuższa niż droga hamowania BMW 325i- 2,5 l/192 KM. |
Dynamika | **** | Porównywalna z BMW 325i. |
Zużycie paliwa | *** | Oszczędni użytkownicy wybiorą zapewne silnik wysokoprężny. |
Nowoczesność konstrukcji | ***** | Bez zarzutu. |
Wyposażenie | ***** | Bardzo bogate. |
Wyposażenie seryjne:
Peugeot 407 Executive
Poduszki powietrzne | 9 |
Układ ABS | S |
Układ zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu - ASR | S |
Układ kontroli trakcji ESP | S |
Układ wspomagania nagłego hamowania | S |
Wspomaganie układu kierowniczego | S |
Centralny zamek | S |
Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/S |
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka | S |
Klimatyzacja automatyczna | S |
Radioodtwarzacz CD | S |
Reflektory ksenonowe | S |
Elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele przednie | S |
Tempomat | S |
Czujnik ciśnienia w oponach | S |
Czujnik parkowania | S |
s - wyposażenie seryjne
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?