Peugeot 308. Teraz także w odmianie kombi

Mariusz Michalak
Peugeot 308 SWNowy Peugeot 308 SW należy do segmentu C. Powiększony o 55 mm rozstaw osi w porównaniu do wersji hatchback przyczynił się do wydłużenia sylwetki nadwozia i powiększenia przestrzeni w tylnej części kabiny.Fot. Peugeot
Peugeot 308 SWNowy Peugeot 308 SW należy do segmentu C. Powiększony o 55 mm rozstaw osi w porównaniu do wersji hatchback przyczynił się do wydłużenia sylwetki nadwozia i powiększenia przestrzeni w tylnej części kabiny.Fot. Peugeot
Nowy Peugeot 308 SW należy do segmentu C. Powiększony o 55 mm rozstaw osi w porównaniu do wersji hatchback przyczynił się do wydłużenia sylwetki nadwozia i powiększenia przestrzeni w tylnej części kabiny.

Na przodzie nowego Peugeota 308 SW niepodzielnie króluje nowe logo marki, dodatkowo wyeksponowane zbiegającymi się w jego stronę motywami stylistycznymi grilla. Z tyłu zastosowano te same bardzo wąskie światła w 100% LED, co w wersji hatchback, jednakże bez łączącej je czarnej listwy.

W wersjach z silnikami spalinowymi, pojemność bagażnika pod tylną półką wynosi 608 litrów przy ustawieniu podłogi bagażnika w dolnym położeniu, nie licząc schowków z przegrodami pod wykładziną. Kolejna, praktyczna zaleta nowego Peugeota to oferowana w standardzie tylna kanapa dzielona na 3 części (40/20/40).

Do dyspozycji kierowców jest nowa generacja i-Cockpitu o poprawionej ergonomii i nowy ekran dotykowy do obsługi multimediów. Na wyposażeniu znalazł się aktywny tempomat z funkcją jazdy w korku, półautomatyczny asystent zmiany pasa ruchu czy system dostosowania prędkości na zakrętach.

Model jest zbudowany na ulepszonej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) przystosowanej do różnych rodzajów napędu, dzięki czemu nowy model dysponuje bogatą ofertą wersji. Od samego początku będą dostępne dwie wersje z napędem hybrydowym plug-in.

Do wyboru będą 1,2-litrowe silniki benzynowe PureTech o mocy 110 i 130 KM oraz 130-konny diesel 1.5 BlueHDi, Można je połączyć z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniowym automatem (poza 110-konnym 1.2). W ofercie pojawiły się też hybrydy plug-in opierające się na 1,6-litrowym silniku benzynowym. To HYBRID 225 e-EAT8 i HYBRID 180 e-EAT8 (ta łączy z silnikiem elektrycznym silnik PureTech o mocy 150 KM. Obie zestawione są z 8-biegowym automatem.

Zobacz także: Peugeot 308 w odmianie kombi

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty