Niewielki i stosunkowo tani samochód z napędem na wszystkie koła wydaje się doskonałym rozwiązaniem. Ułatwia jazdę nieutwardzonymi drogami i pozwala na bezpieczniejsze poruszanie się na śliskiej nawierzchni. Cross ma dodatkowo
umożliwić pokonywanie trudniejszych bezdroży. Zadbano więc o zwiększenie kątów natarcia, zejścia i rampowego, które wynoszą 24, 42 i 24 stopnie.
Cross jest 4 cm dłuższy i 3 cm szerszy oraz o 10 cm wyższy od standardowej Pandy. To m.in. efekt zamontowania dodatkowych osłon i większego prześwitu, który w najniższym punkcie podwozia wynosi 16,5 cm. Przestrzeń bagażowa zmniejszyła się, ale zaledwie o 6 l i wynosi 200 l.
Podobnie jak w Pandzie 4x4 Panda Cross ma stały napęd na obie osie. Dodatkowo wyposażono go w blokady przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego. Po włączeniu blokady moment obrotowy rozdzielany jest na koła tej samej osi w stosunku 50:50.
W celu zapewnienia lepszych właściwości jezdnych w trudniejszym terenie zmodyfikowano nieco układ zawieszenia. Z przodu nadal stosowane są w nim kolumny MacPhersona a z tyłu belką skrętna, ale zmieniono nieco charakterystykę elementów tłumiących.
Do napędu Pandy Cross przewidziano na razie tylko jedne silnik. Wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 1,3 l z systemem common rail rozwija moc 70 KM.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | diesel |
Pojemność skokowa (cm3) | 1248 |
Moc (KM) | 70 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 18 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 150 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 4,4/7,0 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 358 x 161 x 164 |
Pojemność bagażnika (l) | 200 |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?