
Auto zachowuje typową dla współczesnych Jaguarów sylwetkę klasycznego sedana. Opływowe nadwozie ma dobre proporcje i może się podobać. Inżynierowie starali się, by było wyjątkowo aerodynamiczne. Współczynnik oporu powietrza wynosi tylko 0,26 - dla brytyjskiej marki to rekord. Przepływ powietrza pod samochodem ułatwiają wloty w zderzaku i osłony podwozia.
Samochód ma 4,67 m długości, 2,07 m szerokości i tylko 1,41 m wysokości. Rozstaw osi wynosi aż 2,83 m. Takie parametry nie tylko poprawiają wygląd, ale też właściwości jezdne samochodu. Pojemność bagażnika to 450 l. Szkielet nadwozia i duże jego połacie wykonano z aluminium. Pozwoliło to na obniżenie masy auta przy zachowaniu jego dużej sztywności. Jaguar XE w podstawowych wersjach waży półtorej tony.
Kokpit zaprojektowano tak, by otaczał kierowcę i pasażera. Na konsoli umieszczono ośmiocalowy ekran dotykowy. Fotele zamocowano nisko, za dopłatą mogą być ogrzewane i wentylowe, a także regulowane elektrycznie. Z tyłu znalazła się kanapa, składana w proporcjach 40:20:40.

W gamie silnikowej znalazły się cztero- i sześciocylindrowe jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem, zmiennymi fazami rozrządu (także diesle) i doładowaniem. Silniki wysokoprężne z serii Ingenium opracowali inżynierowie Jaguara. Czterocylindrowe turbodiesle 2.0 są dostępne w dwóch wersjach - o mocy 163 KM i 180 KM. Maksymalny moment obrotowy dla tych jednostek wynosi odpowiednio 380 i 430 Nm.
Do wyboru jest też czterocylindrowy, dwulitrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 200 lub 240 KM. Maksymalny moment obrotowy dla tych jednostek wynosi odpowiednio 280 i 340 Nm. Najmocniejszym silnikiem jest trzylitrowa "V-szóstka", doładowana kompresorem i montowana w XE S. Osiąga ona moc 340 KM i 450 Nm maks. momentu obrotowego. Według danych fabrycznych, Jaguar XE z tym silnikiem od 0 do 100 km/h rozpędza się w 5,1 s., a jego prędkość maksymalna (ograniczona elektronicznie) wynosi 250 km/h.
Do wyboru są sześciobiegowa skrzynia manualna lub ośmiobiegowy automat firmy ZF, stosowany m.in. przez BMW i Maserati.

Napędzany na tył samochód ma zaawansowane zawieszenie - z przodu zastosowano podwójne wahacze, z tyłu układ wielowahaczowy Integral Link. Wiele elementów zawieszenia wykonano z aluminium, co jeszcze bardziej ogranicza masę.
XE jest pierwszym Jaguarem z elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego. Ma ono działać równie precyzyjne jak hydrauliczne servo. Samochód ma też system, który minimalizuje podsterowność poprzez delikatne przyhamowanie wewnętrznych kół.
Jaguara XE można też wyposażyć w szereg elektronicznych asystentów, wspomagających kierowcę, takich jak system hamowania awaryjnego czy system ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu. W aucie zastosowano też wyświetlacz przezierny typu HUD, wykorzystujący technologię projekcji laserowej. Dzięki niej obraz ma być wyraźniejszy i bardziej kontrastowy niż na wyświetlaczach TFT.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple Beats Flex żółty (MYMD2EE/A)
w zależności od tego, co robisz, słuchawki beats f…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Czarne
To jest automatyczne tłumaczenie wygenerowane prze…
kup teraz

Beyerdynamic DT770 PRO 80Ohm
Najważniejsze cechy:• ergonomiczny kształt• przewó…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Złote
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay EX Komfort na któ…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116D…
Pirat drogowy w Lublinie