Oryginalne czy podróbki?

(ms)
Nowe części samochodowe można kupić w sklepach autoryzowanych, w tzw. wolnym handlu i na giełdach. Każde z tych miejsc oferuje zazwyczaj inny towar i w różnych cenach.

Eksperci Techniczno-Motoryzacyjni radzą
Nowe części samochodowe, eksploatacyjne i zamienne, można kupić w sklepach autoryzowanych, w tzw. wolnym handlu i na giełdach. Każde z tych miejsc oferuje zazwyczaj inny towar i w różnych cenach. Gdzie kupić?Na temat zakupu części zamiennych jest przynajmniej kilka szkół. Pierwsza
polega na kupowaniu wyłącznie w autoryzowanych sklepach, oferujących towar
oryginalny. Kupując więc klocki hamulcowe np. do Hondy, akceptujemy tylko
takie, które opakowane są w pudełko z napisem Honda. Ten rodzaj zakupów
gwarantuje towar dobrej jakości, ale często za najwyższą cenę.
Druga szkoła polega na kupowaniu poza autoryzowanymi punktami, a więc
części nie oryginalnych, ale bezwzględnie dbając o to, aby wytwórca danej
części był dostawcą i kooperantem odpowiedniej firmy samochodowej. W myśl
tej szkoły nie kupujemy klocków hamulcowych w pudełku z napisem Honda,
ale jakiejś przyzwoitej firmy np. Textar, Chaze. W myśl trzeciej szkoły
kupuje się najtańsze części, byleby były nowe i posiadały stosowne atesty.

Wreszcie czwarta grupa, najmniej wymagająca i  ryzykancka kupuje
części byle gdzie, często używane, nie mając absolutnie żadnej gwarancji,
że są bezpieczne i dobrej jakości.
Gdzie kupować?
Najbardziej racjonalny i bezpieczny wydaje się zakup części nowych,
uznanych producentów, ale niekoniecznie oryginalnych. Te części nie odbiegają
jakością od firmowych, często są to produkty tych samych wytwórców co oryginalne,
tylko w innym opakowaniu. Najważniejsze w tym przypadku jest to, że części
pozbawione są marży autoryzowanych serwisów. Można je nabyć nawet o 50
proc. taniej, niż w autoryzowanym serwisie.
Czego unikać?
Należy unikać natomiast części pochodzących z Korei, Chin, Tajlandii.
Zejście poniżej pewnego pułapu cenowego grozi zetknięciem się z produktami
o bardzo niskiej jakości. Najlepszym przykładem są klocki hamulcowe. Gdy
materiały użyte do produkcji klocka są tanie, to zazwyczaj klocek jest
twardy. Wtedy mniej się ściera i wolniej zużywa. To oczywiście zaleta,
ale tylko pozorna. Za twardy klocek nadmiernie zużywa tarcze hamulcowe,
a więc element w samochodzie droższy. Klocek powinien być więc tak wykonany
i z takich materiałów, aby optymalnie współpracował z tarczą hamulcową.
Jakie części kupujemy zależy w dużej mierze od zasobności naszych portfeli.
Warto jednak pamiętać, że tańsze nie zawsze oznacza gorsze. Bywa jednak,
że tanie, nie najlepszej jakości części psują samochód. Do zakupu części
należy więc podejść rozważnie. Nie przepłacać u autoryzowanych dealerów,
ale unikać części byle jakich. Wybór części najlepiej poprzedzić rozmową
z przedstawicielem warsztatu lub sklepu. Można też dokonać rozeznania telefonicznie,
dzwoniąc do kilku serwisów autoryzowanych i nieautoryzowanych. Każdy przypadek
jest inny i uniwersalnej recepty nie ma.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty