Opel Insignia II. Jak działa napęd 4x4?

(ip)
Opel Insignia Grand Sport W nowym Oplu Insignii zastosowano układ napędu na wszystkie koła Twinster, z modułem tylnego napędu wyposażonym w układ dwóch sprzęgieł zamiast mechanizmu różnicowego. Napęd na wszystkie koła w Insignii może kierować moment obrotowy na jedno lub obydwa tylne koła niezależnie, co umożliwia wektorowanie momentu obrotowego w całym zakresie osiągów samochodu.Fot. Opel
Opel Insignia Grand Sport W nowym Oplu Insignii zastosowano układ napędu na wszystkie koła Twinster, z modułem tylnego napędu wyposażonym w układ dwóch sprzęgieł zamiast mechanizmu różnicowego. Napęd na wszystkie koła w Insignii może kierować moment obrotowy na jedno lub obydwa tylne koła niezależnie, co umożliwia wektorowanie momentu obrotowego w całym zakresie osiągów samochodu.Fot. Opel
Udostępnij:
Insignia Grand Sport to następca Insignii pierwszej generacji. Nowy flagowy model Opla będzie miał światową premierę na salonie samochodowym w Genewie w marcu 2017 roku.

Nowa Insignia z ośmiobiegową przekładnią automatyczną jest dostępna z najnowocześniejszym układem napędu na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego, który zapewnia najwyższy poziom dynamiki, panowania nad pojazdem i właściwości jezdnych na rynku. „Nowa generacja Opla Insignii wyznacza nowe standardy w segmencie samochodów klasy średniej” — mówi William F. Bertagni, wiceprezes ds. inżynierii pojazdów w Europie. „Wektorowanie momentu obrotowego to najnowsze osiągnięcie w przenoszeniu mocy na drogę. Nowa Insignia z tym układem i napędem na wszystkie koła dorównuje najlepszym modelom na rynku pod względem „przyjemności z jazdy”.

Napęd na wszystkie koła i wektorowanie momentu obrotowego to najlepszy sposób na przeniesienie wysokiej mocy na nawierzchnię — niezależnie od tego, czy jest ona sucha, mokra, oblodzona czy pokryta śniegiem. Jednak dodatkowa masa i złożoność konwencjonalnych systemów wektorowania momentu obrotowego uniemożliwiłyby sprostanie wysokim wymaganiom pod względem osiągów i wydajności, które firma Opel stawia swoim produktom.

Dlatego w nowym Oplu Insignii zastosowano układ napędu na wszystkie koła Twinster, z modułem tylnego napędu wyposażonym w układ dwóch sprzęgieł zamiast mechanizmu różnicowego. Napęd na wszystkie koła w Insignii może kierować moment obrotowy na jedno lub obydwa tylne koła niezależnie, co umożliwia wektorowanie momentu obrotowego w całym zakresie osiągów samochodu.

W trakcie pokonywania zakrętu wyższa wartość momentu trafia na koło po zewnętrznej stronie łuku, wymuszając obrót pojazdu wokół osi pionowej — Insignia skręca z większą precyzją i bardziej spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy. Wektorowanie momentu obrotowego przyczynia się też do poprawy bezpieczeństwa, ponieważ rozdział momentu zależy także od pozycji przepustnicy, kąta skrętu kierownicą i przyczepności do nawierzchni, co zapobiega nadmiernemu obrotowi wokół osi pionowej. Inteligentne sterowanie rozdziałem momentu obrotowego — tzw. tłumienie znoszenia — skutkuje neutralną charakterystyką pojazdu, a więc poprawą stabilności i podporządkowaniem się poleceniom kierowcy dotyczącym kierunku jazdy.

Prowadząc nową Insignię, można wybrać intensywność tłumienia znoszenia w zależności od preferowanego stylu jazdy: od silnego tłum

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie