Opel Astra z nowymi fotelami

(mm/ip)
Opel Astra / Fot. Opel
Opel Astra / Fot. Opel
Nowy Opel Astra będzie miał swoją światową premierę na salonie samochodowym we Frankfurcie. Wiadomo, że auto zostanie wyposażone w fotele m.in. z funkcją masażu.
Opel Astra / Fot. Opel
Opel Astra / Fot. Opel

Oprócz regulacji w 18 kierunkach, w tym regulacji bocznych segmentów oparcia, fotele mogą być opcjonalnie wyposażone w takie funkcje podnoszące komfort użytkowania jak mechanizm masujący, pamięć ustawień czy nawet system wentylacji. Dzięki większej ilości miejsca na nogi oraz opcjonalnemu podgrzewaniu miejsc skrajnych na dodatkowy luksus mogą liczyć także pasażerowie podróżujący z tyłu.

Dla liczącego ponad 100 pracowników zespołu ekspertów prace nad fotelami do nowej Astry rozpoczęły się prawie 5 lat temu. „Rozmieszczenie siedzeń, jako elementów o relatywnie dużych gabarytach, trzeba uwzględnić już na samym początku projektowania samochodu. Fotele muszą być dopasowane do reszty nadwozia z milimetrową dokładnością, w każdym kierunku” — mówi Andrew Leuchtmann, dyrektor działu GME Interiors. To trudne zadanie, ponieważ komponenty siedzeń należą do największych części montowanych w samochodzie. Produkcja samych foteli stanowi około 10% kosztów produkcji całego samochodu.

Ponadto fotele mają istotny udział w całkowitej masie pojazdu. Dlatego przystępując do pracy nad nowym modelem, inżynierowie musieli dokładnie zbadać wszystkie elementy komfortowych foteli Astry w standardowej wersji. „Żaden z nich nie został przejęty z

Opel Astra / Fot. Opel
Opel Astra / Fot. Opel

poprzedniczki” — zapewnia ekspert. Aby uzyskać dodatkowe 35 mm miejsca na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu, zastosowano znacznie bardziej zwartą konstrukcję oparć przednich komfortowych foteli. Udało się to osiągnąć zarówno dzięki najnowocześniejszym metodom obliczeniowym, jak i poprzez zastosowanie lżejszej pianki poliuretanowej oraz stelaża z ultrawysokowytrzymałej stali ukrytego pod tapicerką. „Nowe fotele są o około 10 kg lżejsze niż w poprzednim modelu” — wyjaśnia Leuchtmann. Dotyczy to nie tylko foteli przednich, również tylne siedzenia w nowej Astrze ważą mniej i są bardziej kompaktowe, mają zoptymalizowany profil, a bardziej strome siedzisko zapewnia lepsze podparcie ud.

Fotele powinny nie tylko utrzymywać kierowcę w odpowiedniej pozycji, ale także go ogrzewać lub chłodzić, w zależności od warunków otoczenia. Fotele nowej Astry w wersji komfortowej są wyposażone w pasywne rozwiązania z zakresu kontroli klimatu, czyli „oddychającą” tkaninę tapicerki i perforowaną poliuretanową piankę, które skutecznie odprowadzają wilgoć, a tym samym pomagają utrzymać właściwy mikroklimat w fotelu. Ergonomiczne fotele w wersji premium mogą zarówno ogrzewać, jak i chłodzić. Małe wentylatory zasysają powietrze, a tym samym odprowadzają wilgoć gromadzącą się między ciałem kierowcy a fotelem. Zimą zintegrowany układ ogrzewania w fotelach przednich oraz w skrajnych siedzeniach z tyłu zapewnia komfort cieplny.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty