Opel Astra GTC - sportowa nowość z Polski - zobacz zdjęcia

Sławomir Draguła
Opel Astra GTC - sportowa nowość z Polski - zobacz zdjęcia
Opel Astra GTC - sportowa nowość z Polski - zobacz zdjęcia
Astra GTC będzie miała światową premierę we wrześniu podczas 64. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie. My pokazujemy ją już dziś.
Opel Astra GTC - sportowa nowość z Polski - zobacz zdjęcia
Opel Astra GTC - sportowa nowość z Polski - zobacz zdjęcia

Już na pierwszy rzut oka widać sportowy charakter kompaktowego opla. Pięciomiejscowa Astra GTC, mająca proporcje coupe, nie ma żadnego wspólnego z innymi członkami rodziny Astry elementu zewnętrznego, z wyjątkiem obudowy zewnętrznego lusterka i... anteny.

Sportowe zawieszenie

W porównaniu z pięciodrzwiową Astrą, wysokość jazdy GTC została obniżona o 15 mm, podczas gdy podstawowe wymiary podwozia nieznacznie się zwiększyły. Z powodu rozszerzonych tylnych wahaczy, rozstaw osi zwiększył się o 10 mm, z 2685 do 2695 mm.

zobacz także Opel Astra GTC - zobacz galerię zdjęć

Oba rozstawy kół są szersze, 1584 mm (+40 mm) z przodu i 1588 mm (+30 mm) z tyłu. To umożliwia pomieszczenie sportowych kół o zwiększonej średnicy opon, co poprawia zarówno stabilność, trzymanie się drogi i efekt wizualny.

Jednak najważniejsza zmiana jest niewidoczna gołym okiem. Wszystkie wersje Astry GTC mają dodatkową cechę, normalnie dostępną jedynie w samochodach sportowych high-end: przednie zawieszenie z kolumnami HiPerStrut.

W porównaniu ze standardowym zawieszeniem McPherson w modelu Astry, HiPerStrut ma zmniejszony kąt pochylenia sworznia zwrotnicy i offset oraz krótszy promień zataczania. Poprawia to prowadzenie i przyczepność kół. W dodatku HiPerStut redukuje znoszenie opon, co pozwala na umieszczenie w nadwoziu kół o większej średnicy.

Cztery silniki

Astra GTC może zostać zamówiona z możliwością wyboru czterech jednostek napędowych: jedną jednostką Diesla i trzema jednostkami benzynowymi. Unowocześniony silnik turbo diesla 2.0 CDTI Common-Rail o mocy zwiększonej do 165 KM jest wyposażony w filtr cząsteczek stałych DPF i sześciobiegową manualną skrzynię biegów.

Nowa technologia Opla Start/Stop, która zmniejsza zużycie paliwa w ruchu miejskim to standardowe wyposażenie. Silnik 2.0 CDTI łączy doskonałe osiągi z wysoką wydajnością. Dostarcza moment obrotowy nawet do 380 Nm dzięki funkcji Overboost i pozwala Astrze GTC na osiągnięcie prędkości 100 km/h w 8,9s. Prędkość maksymalna to 210 km/h.

Średnie zużycie paliwa nie przekracza 4,9l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi 129 g/km. Dzięki swojemu 56-litrowemu zbiornikowi paliwa Astra GTC 2.0 CDTI może pokonać ponad 1 100 km.

Start/Stop to także standardowa opcja w dwóch turbosprężanych silnikach benzynowych 1.4 o mocy 120 KM i 140 KM. Oba silniki są wyposażone w sześciobiegowe manualne skrzynie biegów, dostarczają moment obrotowy 200 Nm i wymagają 5,9 l paliwa na 100 km (139 g/km CO2).

zobacz także Nowe Audi A6 trafi do salonów na początku kwietnia
Oferta benzynowa jest obecnie powiększona o silnik 1.6 turbo, o mocy 180 KM z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, którego prędkość maksymalna wynosi 220 km/h

Produkcja w Gliwicach

Astra GTC została zaprojektowana i opracowana w Międzynarodowym Centrum Rozwoju Technicznego Opla w Russelsheim, a będzie wytwarzana w Gliwicach.

Ceny samochodu w Niemczech zaczynają się od 21 750 EUR (Astra GTC Enjoy 1.4 Turbo 120 KM) do 27 855 EUR (Astra GTC Sport 2.0 CDTI 165 KM).

W Polsce ceny sportowego opla poznamy na przełomie czerwca i lipca i od momentu ich ogłoszenia będzie możliwość zamawiania Astry GTC na naszym rynku.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty