Odświeżona Kia Sorento jeszcze w 2012 roku

(red) źródło: mototarget.pl
Udostępnij:
Nowa platforma podwoziowa, zmodernizowane jednostki napędowe, lepsze własności jezdne, bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa oraz nowy wygląd nadwozia - oto elementy charakteryzujące odświeżoną Kię Sorento.
Fot. Kia
Fot. Kia

Zmodernizowana Kia Sorento otrzymała nowe zderzaki z pionowym układem świateł przeciwmgielnych, nową atrapę chłodnicy i reflektory ze światłami pozycyjnymi LED oraz nową klapę tylną nadwozia i lampy zespolone w technologii LED. W Sorento oferowane są polerowane 10-ramienne felgi o średnicy 19-cali z lekkiego stopu (wyposażenie opcjonalne).

Do wyboru nabywcy jest tapicerka materiałowa lub skórzana w kolorze czarnym lub beżowym. Siedmioosobowe wnętrze zyskało więcej materiałów miękkich w dotyku, a dyskretnej elegancji nadają mu chromowane klamki drzwi oraz chromowane obramowania wlotów powietrza i przełączników. Uwagę zwraca nowy zestaw wskaźników LCD i nowa konsola centralna z wyświetlaczem 8-calowym (7-calowym na rynkach Europy).

Fot. Kia
Fot. Kia

Produkowana w Korei Kia Sorento napędzana będzie gamą silników benzynowych i wysokoprężnych o mocy od 150 do 197 KM. Zgodnie z panującymi aktualnie trendami, charakterystyka jednostek benzynowych serii Theta II 2.4 GDI oraz diesli R2.2 TCI została zoptymalizowana w celu obniżenia zużycia paliwa. Do europejskich nabywców nowej Kii Sorento adresowany jest dodatkowo mniejszy, 2,0-litrowy silnik Diesla R2.0 TCI o mocy 150 KM.

Nowa Kia Sorento wyposażona jest w manualną lub automatyczną przekładnię sześciostopniową oraz w zależności od wersji modelowej −  napęd 2WD (tylko na koła przednie) lub 4WD (na cztery koła). Napęd 2WD skutkuje obniżeniem masy pojazdu o

Fot. Kia
Fot. Kia

ok. 60 kg, a więc niższym zużyciem paliwa. Napęd 4WD to system typu „on demand” przekazujący 100 procent momentu obrotowego na koła przednie podczas zwykłej jazdy miejskiej lub autostradowej. W przypadku ich poślizgu część mocy (do 50%) przenoszona jest automatycznie na koła tylne. W warunkach niskiej przyczepności przydatny jest tryb „Lock Mode”, rozdzielający moment   koła przednie i tylne w proporcji 50/50 procent.

Zmodernizowana Kia Sorento pojawi się na większości rynków światowych w czwartym kwartale tego roku.

Fot. Kia
Fot. Kia
Fot. Kia
Fot. Kia
Fot. Kia
Fot. Kia

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie