Nowy koncept Renault

(TSz)
Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Renault zaprezentuje swój concept car klasy S - Ondelios. Pojazd ucieleśnia wizję crossovera przyjaznego dla środowiska.

 

Mierzący 4,80 m długości i 1,60 m wysokości, Ondelios posiada parametry aerodynamiczne

Fot. Renault
Fot. Renault

zainspirowane rozwiązaniami stosowanymi w lotnictwie, a jego współczynnik Cx wynosi 0,29.

 

Bloki świateł  zespolone zostały z wlotami powietrza w kolorze aluminium, a reflektory wyposażono w diody elektroluminescencyjne, zapewniające większą trwałość i lepszą widoczność. Aerodynamikę Ondeliosa podkreślają tylne światła w kształcie bumerangu, wbudowane w nadwozie i otoczone wylotami pozwalającymi na lepsze odprowadzenie strumieni powietrza z nadkoli.

 

Przeszklona konstrukcja dachu wzmacnia wrażenie optycznej lekkości auta i zapewnia dużą ilość światła we wnętrzu. Drzwi, również w znacznej części przeszklone, podnoszą się pionowo, podczas gdy próg opuszcza się, ułatwiając wsiadanie do samochodu.

 

Kolor nadwozia (dark blue) lekko przechodzący w antracyt pasuje do odcienia szyb. Stwarza

Fot. Renault
Fot. Renault

to wrażenie jednolitej powierzchni nadwozia, jakby było wykonane z jednego materiału. Wyprofilowana tylna szyba wsuwa się do wnętrza auta, aby umożliwić otworzenie i przewietrzenie kabiny.

 

Auto wyposażono w 7-ramienne aluminiowe obręcze kół o średnicy 23 cali. Przypominający śmigła samolotu kształt kół pozwala docisnąć strumień powietrza do boków nadwozia i uniknąć turbulencji aerodynamicznych. Zastosowanie kół z piastą zasysającą powietrze było możliwe dzięki wprowadzeniu obwodowych hamulców tarczowych.

 

Dużej średnicy opony Michelin Pilot Sport (255/45) zapewniają dobre właściwości aerodynamiczne, a rzeźba bieżnika, umożliwia zmniejszenie odkształceń w strefie styku opony z podłożem, przyczyniają się do zmniejszenia oporów utrudniających ruch samochodu.

 

Niektóre elementy konstrukcji Ondeliosa są wykonane z włókien naturalnych na bazie lnu, w celu ułatwienia ich recyklingu. Nadwozie zbudowano z włókien węglowych, a szyby z poliwęglanów, co pozwala dodatkowo obniżyć masę pojazdu.

 

Nowy koncept Renault jest wyposażony w hybrydowy silnik, obejmujący silnik

Fot. Renault
Fot. Renault

wysokoprężny 2.0 l dCi o mocy 205 KM oraz dwa silniki elektryczne umieszczone z przodu i z tyłu auta. Te jednostki o mocy 20 kW działają na zasadzie Mild Hybrid, lub, w uzupełnieniu do silnika spalinowego: zastosowano w nich technologię Brake & Boost (odzyskiwania energii podczas hamowania i dostarczania energii w fazie przyspieszania, aby wspomóc silnik spalinowy).

 

Silnik zamontowany jest z przodu, współpracuje z 7-przełożeniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem, oraz posiada również funkcję Stop & Start.

 

Z kolei silnik elektryczny, umieszczony na tylnej osi, napędza koła w przypadku wykrycia przez czujniki ESP utraty przyczepności, dzięki czemu Ondelios zachowuje się jak samochód z napędem na 4 koła. Akumulatory litowo-jonowe, w które jest wyposażony Ondelios, mogą dostarczyć do 4 kW/h.

 

Ondelios rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,8 sekund, a w połączeniu zapewnia wyjątkową przyjemność jazdy, utrzymując zużycie paliwa na niewysokim poziomie 4,5 l/100 km. Emisja CO2 wynosi zaledwie 120 g/km.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty