Nowe testy zderzeniowe - Dacia Lodgy słabo, inne auta świetnie (FILMY)

redakcja.regiomoto
Test zderzeniowy Dacii Lodgy
Test zderzeniowy Dacii Lodgy
Organizacja Euro NCAP sprawdziła poziom bezpieczeństwa kilkunastu samochodowych nowości. Były to m.in. Dacia Lodgy, Ford Fiesta po liftingu, nowy Mercedes klasy A, Opel Mokka, Skoda Rapid czy VW Golf VII.
Test zderzeniowy Dacii Lodgy
Test zderzeniowy Dacii Lodgy

Wszystkie auta oprócz jednego dostały maksymalną ocenę za crash-testy i systemy elektroniczne poprawiające bezpieczeństwo. Wyjątkiem była Dacia Lodgy, która dostała trzy gwiazdki w pięciostopniowej skali.

Samochód rodzinny z Rumunii, produkowany przez koncern Renault, w podstawowej wersji kosztuje niecałych 38 tys. zł. To cena auta miejskiego, a Dacia Lodgy zabiera na pokład siedem osób i bagaż. Zdaniem przedstawicieli Euro NCAP konkurencyjna cena nie powinna być wynikiem obniżenia poziomu bezpieczeństwa.

Tymczasem w Dacii Lodgy podczas zderzenia czołowego deformacji uległy nie tylko przednie słupki, ale też dach, tunel środkowy, podłoga i deska rozdzielcza. Takie uszkodzenia są zagrożeniem dla nóg oraz klatki piersiowej kierowcy i pasażerów. Klatka piersiowa kierowcy jest też narażona na poważne obrażenia w wyniku zderzenia bocznego. Z kolei fotele nie chronią w dostateczny sposób kręgosłupa przy uderzeniu w tył samochodu.

Dacia Lodgy straciła też punkty za brak seryjnego układu stabilizacji toru jazdy, czyli ESP.

Oto wyniki najnowszych testów zderzeniowych Euro NCAP wraz z filmami:

Dacia Lodgy

ocena łączna: trzy gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 72 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 77 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 44 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 29 proc.

 

Fiat 500L

ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71 proc.

 

Ford Fiesta (wersja po liftingu)
ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71 proc.

Ford Kuga
ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 70 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 100 proc.

Hyundai Santa Fe
ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.

Mercedes klasy A
ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.

Mitsubishi Outlander
ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 100 proc.

Opel Mokka
ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 90 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 100 proc.

Range Rover
ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 63 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.

Seat Leon
ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 92 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 70 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71 proc.

Seat Toledo/Skoda Rapid (bliźniacze samochody)
ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71 proc.

Subaru Forester
ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 73 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.

Volvo V60 Plug-in hybrid
ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 100 proc.

Volkswagen Golf VII
ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71 proc. 

Źródło: Euro NCAP

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty