Przy konstruowaniu opon wykorzystano pakiet nazwany Ridge N-Flex. Jest to połączenie trzech technologii: bieżnika Maxi Edge z
dużą ilością krawędzi i lameli dla lepszej przyczepności zimą, lameli StabiliGrip ułożonych w klockach bieżnika pod różnymi kątami dla większej stabilności i precyzji kierowania oraz mieszanki gumy Helio Compound 3G gwarantującej elastyczność w niskich temperaturach dla lepszej przyczepności na zimnych nawierzchniach.
Opona Michelin Pilot Alpin przeznaczona jest do samochodów osobowych została zbadana i oceniona w 2012 r. przez niezależną organizację TUV SUD .
Z badania wynika, że opona zapewnia najwyższe bezpieczeństwo podróżowania w trudnych
zimowych warunkach:
- Średnio o dwa metry krótsza droga hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu do opon wiodących konkurentów.
- Lepsze panowanie nad pojazdem podczas pokonywania zakrętów na zaśnieżonej drodze oraz na mokrej nawierzchni.
- Lepsza trakcja na nawierzchni zaśnieżonej i oblodzonej.
Aby osiągnąć zrównoważenie osiągów, Michelin udoskonalił równocześnie między innymi rzeźbę bieżnika i skład mieszanki gumy. Opona Michelin Pilot Alpin dostępna jest w dwóch wersjach:
- Z asymetrycznym bieżnikiem optymalnie dostosowanym do wymogów samochodów o dużej mocy.
- Z bieżnikiem kierunkowym opracowanym specjalnie pod kątem wymagań takich modeli Porsche jak 911 czy Boxster
Opony Michelin Latitude Alpin są przeznaczone dla aut SUV segmentu premium. Zostały one również przetestowane przez TUV SUD. Opona może być uznana jako nr 1 pod względem bezpieczeństwa jazdy w niskich temperaturach. Świadczą o tym wyniki
testu w trzech kluczowych obszarach:
- Droga hamowania o 2 metry krótsza na drogach. zaśnieżonych i o 4 metry krótsza na drogach oblodzonych.
- Nowy standard przyczepności na zakrętach na drogach pokrytych śniegiem lub oblodzonych.
- Najlepsza trakcja na śniegu i lodzie.
Pracując nad oponą, zespoły inżynierów Michelin skupiały się nad jednoczesną poprawą konstrukcji opony, rzeźby bieżnika i składu mieszanki gumy. Mocna konstrukcja opony została przystosowana do warunków użytkowania pojazdów typu SUV mogących poruszać się po trudnym terenie i przewozić ciężkie ładunki. Boki opony charakteryzują się dużą odpornością na uderzenia.
Bieżnik nowego modelu opony Michelin Latitude Alpin ma zwiększoną w stosunku do opon poprzedniej generacji liczba krawędzi atakujących (do 40 proc. więcej) i lameli (do 75 proc. więcej).
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?