Nowe opony na zimę od Michelin

(ip)
Michelin Pilot Alpin Fot: Michelin
Michelin Pilot Alpin Fot: Michelin
Michelin wprowadza na rynek opony Michelin Pilot Alpin – do samochodów o najwyższych osiągach oraz Michelin Latitude Alpin – do samochodów SUV.

Przy konstruowaniu opon wykorzystano pakiet nazwany Ridge N-Flex. Jest to połączenie trzech technologii: bieżnika Maxi Edge z

Michelin Pilot Alpin Fot: Michelin
Michelin Pilot Alpin Fot: Michelin

dużą ilością krawędzi i lameli dla lepszej przyczepności zimą, lameli StabiliGrip ułożonych w klockach bieżnika pod różnymi kątami dla większej stabilności  i precyzji kierowania oraz mieszanki gumy Helio Compound 3G gwarantującej elastyczność w niskich temperaturach dla lepszej przyczepności na zimnych nawierzchniach.

Opona Michelin Pilot Alpin przeznaczona jest do samochodów osobowych została  zbadana i oceniona  w 2012 r. przez niezależną organizację TUV SUD .
Z badania wynika, że opona zapewnia najwyższe bezpieczeństwo podróżowania w trudnych

Michelin Pilot Alpin Fot: Michelin
Michelin Pilot Alpin Fot: Michelin

zimowych warunkach:

  • Średnio o dwa metry krótsza droga hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu do opon wiodących konkurentów.
  • Lepsze panowanie nad pojazdem podczas pokonywania zakrętów na zaśnieżonej drodze oraz na mokrej nawierzchni.
  • Lepsza trakcja na nawierzchni zaśnieżonej i oblodzonej.

Aby osiągnąć zrównoważenie osiągów, Michelin udoskonalił  równocześnie między innymi rzeźbę bieżnika i skład mieszanki gumy. Opona Michelin Pilot Alpin dostępna jest w dwóch wersjach:

  • Z asymetrycznym bieżnikiem optymalnie dostosowanym do wymogów samochodów o dużej mocy.
  • Z bieżnikiem kierunkowym opracowanym specjalnie pod kątem wymagań takich modeli Porsche jak 911 czy Boxster

Opony Michelin Latitude Alpin są przeznaczone dla aut SUV segmentu premium. Zostały one również przetestowane przez TUV SUD. Opona może być uznana jako nr 1 pod względem bezpieczeństwa jazdy w niskich temperaturach. Świadczą o tym wyniki

Michelin Latitude Alpin Fot: Michelin
Michelin Latitude Alpin Fot: Michelin

testu w trzech kluczowych obszarach:

  • Droga hamowania o 2 metry krótsza na drogach. zaśnieżonych i o 4 metry krótsza na drogach oblodzonych.
  • Nowy standard przyczepności na zakrętach na drogach pokrytych śniegiem lub oblodzonych.
  • Najlepsza trakcja na śniegu i lodzie.

Pracując nad oponą, zespoły inżynierów Michelin skupiały się nad jednoczesną poprawą konstrukcji opony, rzeźby bieżnika i składu mieszanki gumy. Mocna konstrukcja opony została przystosowana do warunków użytkowania pojazdów typu SUV mogących poruszać się po trudnym terenie i przewozić ciężkie ładunki. Boki opony charakteryzują się dużą odpornością na uderzenia.

Bieżnik nowego modelu opony Michelin Latitude Alpin ma zwiększoną w stosunku do opon poprzedniej generacji liczba krawędzi atakujących (do 40 proc. więcej) i lameli (do 75 proc. więcej).

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty