Nowe Mitsubishi Outlander w sprzedaży od jesieni 2012

(pp)
Jesienią 2012 roku do sprzedaży w Polsce trafi trzecia już generacja Mitsubishi Outlandera. Model ten będzie pierwszym w historii SUV-em tej marki, do napędu którego posłużą zarówno silniki spalinowe, jak i układ hybrydowy.
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Od czasu debiutu Outlandera na rynku minęło już 11 lat. W tym czasie, Mitsubishi sprzedało łącznie ponad 960 tys. egzemplarzy tego auta. Jednak jeszcze w 2012 roku do salonów tej marki w Europie zawita trzecia generacja japońskiego SUV-a.

Premiera tego modelu jest częścią strategii Mitsubishi "Nowy horyzont". Zakłada ona przystosowanie auta do napędu hybrydowego już w początkowej fazie projektowania, dzięki czemu inżynierowie mogą efektywniej wykorzystać dostępne rozwiązania technologiczne.

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Pod względem wyglądu nadwozia, Outlander wyznacza całkowicie nowy trend w stylistyce Mitsubishi. Projektanci zrezygnowali ze stosowanego dotychczas, trapezoidalnego otworu wentylacyjnego w przedniej części nadwozia, który stanowił połączenie centralnego wlotu powietrza i atrapy chłodnicy. Teraz, elementy te są wyraźnie rozdzielone, zaś grill otrzymał dodatkowo chromowane wykończenie z wyeksponowanym logo producenta. Z kolei w tylnej części pojazdu uwagę zwracają reflektory, które połączono chromowaną listwą znajdującą się pod szybą. W porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu, nadwozie Outlandera jest dłuższe tylko o 10 mm i mierzy teraz 4,65 m.

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Jednak SUV Mitsubishi zmienił się nie tylko z zewnątrz. Dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów wykorzystywanych przy produkcji szkieletu nadwozia, pojazd ten waży o ok. 100 kg mniej od poprzednika. Wprowadzono także hydrauliczne wspomaganie awaryjnego hamowania, które zastąpiło stosowane dotychczas mechaniczne. Inżynierom Mitsubishi udało się także poprawić sztywność konstrukcji za sprawą wprowadzenia ramy pomocniczej. Zawieszenie natomiast zbudowano w oparciu o sprawdzone rozwiązania. Z przodu odnajdziemy kolumny McPhersona, z tyłu zaś konstrukcję wielowahaczową.

Kabina pasażerska nowego Outlandera została zaprojektowana z myślą o zwiększeniu komfortu podróżowania. W tym celu, inżynierowie rozmieścili komponenty wnętrza w taki sposób, by zwiększyć przestrzeń pomiędzy drugim i trzecim rzędem (o 80 mm) oraz powiększyć bagażnik pojazdu, który teraz mieści 591 litrów (poprzednio 551 litrów). Na uwagę zasługuje także całkowicie płaska przestrzeń bagażowa.

Początkowo, nowy Outlander będzie oferowany w Polsce z dwoma silnikami, benzynowym MIVEC oraz dieslem DID. Są to zmodyfikowane wersje znanych już jednostek, montowanych w drugiej generacji tego auta. Jednak dzięki takim systemom, jak np. start&stop, czy ECO 4WD, odznaczają się mniejszym apetytem na paliwo oraz emisją CO2.

Szczegóły dotyczące wersji wyposażenia oraz ceny tego auta w Polsce poznamy po wakacjach, kiedy to producent ma przedstawić dokładną specyfikację nowego Outlandera.

WersjaMoc (KM)Moment obr. (Nm)Przyspieszenie 0-100 km/h (s.)Masa własna (kg)Emisja CO2 (g/km)
2.0 MIVEC15019510,61380b.d.
2.2 DID1503809,81495130
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty