Nieszokujące Megane

Tadeusz Belerski
Nowe Renault Megane to auto rodzinne, które nie szokuje wyglądem jak poprzednik. Można je już kupić w Polsce w cenach od 51 800 zł.

Fot. Renault
Fot. Renault

 

Samochód jest nieco lżejszy mimo dłuższego o 9 cm nadwozia. Ponad 95 proc. materiałów nadaje się do powtórnego wykorzystania po wycofaniu z eksploatacji, a ponad 5 proc. użytych tworzyw sztucznych pochodzi z recyklingu. To z jednej strony ukłon w stronę ekologii, a z drugiej konieczność wymagana coraz ostrzejszymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska.

 

W środku uwagę zwracają analogowy obrotomierz i cyfrowy wyświetlacz, pokazujący m.in. prędkość z jaką porusza się

Fot. Renault
Fot. Renault

auto. Bagażnik ma pojemność 405 l, o 75 l więcej niż w poprzedniku. Po złożeniu tylnych siedzeń objętość bagażnika wzrasta do 1162 l.

 

Auto zostało wyposażone w liczne rozwiązania zarezerwowane do niedawna dla pojazdów droższych. Ma np. kartę umożliwiającą otwarcie i uruchomienie samochodu, a także zamykanie drzwi na odległość. Dzięki funkcji zdalnej lokalizacji, stojące w tłumie innych aut Megane można odnaleźć po zmroku. Wystarczy wcisnąć jeden z guzików na karcie, by zapaliły się światła.

Fot. Renault
Fot. Renault

 

Automatyczny hamulec postojowy aktywuje się po wyłączeniu silnika, a zwalnia po uruchomieniu samochodu, i naciśnięciu na pedał gazu. Samochód może być też wyposażony w ogranicznik-regulator prędkości.

 

Miłośnicy muzyki mogą korzystać z systemu wykorzystującego specjalne oprogramowanie do cyfrowej obróbki dźwięku, zainstalowanego w radioodtwarzaczu samochodowym. Generuje on dźwięk trójwymiarowy przez osiem głośników. Seryjnie montowane na centralnej konsoli gniazdo pozwalające na podłączenie przenośnego odtwarzacza.

Fot. Renault
Fot. Renault

 

W nowym Megane zastosowano specjalny system chroniący kierowcę i pasażerów w razie wypadku. Uwzględnia on w swym działaniu siłę zderzenia oraz budowę ciała podróżnych odpowiednio dostosowując działanie pasów bezpieczeństwa i poduszek powietrznych. W teście bezpieczeństwa Euro NCAP samochód otrzymał maksymalną notę 5 gwiazdek.

 

Do wyboru są trzy silniki wysokoprężne: 1,5 l/85 KM, 1,5 l/105 KM i 1,9 l/130 KM oraz trzy benzynowe 1,6 l/100 KM, 1,6 l/110 KM i 2,0 l/180 KM. 110-konna jednostka benzynowa jest przystosowana do zasilania biopaliwem z dodatkiem bioetanolu (alkohol pochodzenia roślinnego). Od wiosny przyszłego roku Megane będzie oferowane z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,4 l/130 KM i turbodieslem 2,0 l/160 KM.

 

Nowe Megane produkowany jest w Palencii w Hiszpanii. Jego poprzednik sprzedał się na całym świecie w ilości blisko 3 mln sztuk. Producent zapewnia, że nowa generacja jest mniej awaryjna. Pozostaje wierzyć w te zapewnienia. Właściciele Megane II narzekają m.in. na kłopoty z zawieszeniem i silnikami diesla.

 

Wrażenia z jazdy

 

Nowe Megane to auto wygodne, bo jest w nim dużo miejsca. Prowadząc samochód dobrze czuje się drogę, szczególnie pokonując ostre zakręty, w czym pomaga zmodyfikowany układ elektrycznego wspomagania kierownicy. Dzięki dużemu, elektronicznemu wyświetlaczowi łatwo jest kontrolować szybkość jazdy. Pokazujące się na nim liczby wręcz "biją po oczach".

 

Samochód wyposażony w silnik wysokoprężny dCi 130 jest stosunkowo cichy i charakteryzuje się sporą elastycznością. Można spokojnie jechać z szybkością 115 km/h na szóstym biegu przy 2200 obr./min. Przycisk elektrycznego hamulca ręcznego jest prawie niewidoczny, dzięki czemu zyskano na przestrzeni po prawej ręce kierowcy. W oczy rzuca się ładna kolorystyka wnętrza. Rozjaśniają je dostępne w opcji szyby w dachu.

 

Wybrane dane techniczne

 

Renault Megane 1,9 dCi

Typ silnika

diesel

Pojemność skokowa (cm3)

1870

Moc maksymalna (KM przy obr./min)

130/3750

Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obr./min)

300/1750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,5

Prędkość maksymalna (km/h)

205

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

4,4/6,2

Długość x szerokość x wysokość (cm)

429,5 x 180,8 x 147,1

Pojemność bagażnika (l)

405/1162

Cena (zł)

74 200

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

kup najtaniej

4F

4F Męska Granatowa H4Z22 Kumn004

379,99 zł

kup najtaniej

Salomon

Salomon Icon Lt Access White 21/22

299,00 zł

kup najtaniej

Giro

Giro Avera Mat Graphite Rockpool

342,96 zł

kup najtaniej

Tempish

Tempish Volt S

319,99 zł
Materiały promocyjne partnera

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie