Najmniejsze coupe Mercedesa

(mp)
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Modelki, modele, szykowne kreacje i nienagannie skrojone garnitury. W takich okolicznościach Mercedes zaprezentował swoje najnowsze auto – model CLC.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

 

CLC to najmniejsze coupe w gamie Mercedesa, następca Sportcoupé, od którego różni się 1100 częściami. Całkowicie zmieniono przód i tył pojazdu z dużych rozmiarów osłoną chłodnicy, nowymi reflektorami, światłami tylnymi, przeprojektowanymi zderzakami i diodami LED służącymi jako trzecie światło stopu.

 

Do technologicznych nowinek zastosowanych w aucie należy system rozrywkowo-informacyjny z kolorowym wyświetlaczem, nawigacją satelitarną, napędem DVD lub twardym dyskiem. Do systemu można również podłączyć iPoda, pamięć USB lub inne zewnętrzne urządzenia audio.

 

Dla miłośników szybszego podróżowania przygotowano specjalny pakiet sportowy. W jego skład wchodzą 18-calowe felgi aluminiowe, niskoprofilowe opony, lampy przednie wykończone wewnątrz

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

na czarno, obniżone zawieszenie oraz elementy dekoracyjne z ciemnego szczotkowanego aluminium. Prędkościomierz i obrotomierz mają czerwone wskazówki, które po włączeniu silnika najpierw obiegają zegary i dopiero potem wracają na pozycję wyjściową.

 

Do napędu CLC przewidziano cztery jednostki 4-cylindrowe (diesle 2,1 l/122 KM lub 150 KM oraz benzynowe 1,8 l/143 KM lub 184 KM) i dwie 6-cylindrowe - 2,5 l/204 KM i 3,5 l/272 KM.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

W porównaniu ze stosowanymi wcześniej, zmodyfikowano je w celu obniżenia spalania. Wersja 200 CDI w teście NEDC (New European Driving Cycle) osiągnęła zużycie oleju napędowego rzędu 5,8 - 6,1 l/100 km, czyli nawet o ok. 10 proc. mniej niż w poprzednim modelu. Oznacza to, że przy pełnym zbiorniku (62 litry) uda się pokonać ponad 1000 km.

 

Standardowo wszystkie wersje silnikowe są oferowane z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów. Opcjonalnie z jednostkami 4-cylindrowymi dostępna jest 5-stopniowa przekładnia automatyczna, a w wersjach V6 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC. W pakiecie sportowym kierowca może również zmieniać przełożenia skrzyni automatycznej ręcznie za pomocą łopatek przy kierownicy, aby w ten sposób maksymalnie wykorzystać możliwości silnika w danej sytuacji drogowej.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty