
Tytuł Engine of the Year 2004 zdobył hybrydowy (spalinowo-elektryczny) silnik Toyoty Prius. Najczęściej tytułowaną marką pozostaje BMW (20 tytułów), a tuż za nią plasuje się Honda z 19 tytułami na koncie. Najbardziej ekonomiczny okazał się silnik 1.0 pracujący w Hondzie Insight (na zdjęciu obok), a najlepsze osiągi zaprezentowała potężna jednostka Mercedesa-AMG 65 montowana w modelach S i CL.
Wśród największych silników wyróżniony został Diesel Volkswagena 5.0 V10 TDI pracujący pod maskami Phaetona i Touarega. Już czwarty raz z rzędu jury uznało 3,2-litrowy silnik BMW M3 za najlepszy w kategorii pojemnościowej od 3 do 4 litrów.
Tegoroczne nagrody przyznawało jury złożone z 56 dziennikarzy z 24 krajów. Organizatorem imprezy jest brytyjskie wydawnictwo samochodowe UK & International Press Automotive Magazines.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?