Najbardziej wartościowa marka 2014 roku

(pp)
Fot: Toyota
Fot: Toyota
Toyota utrzymała pozycję najbardziej wartościowej marki motoryzacyjnej wg rankingu prowadzonego przez instytut Millward Brown. Marka japońskiego producenta została wyceniona na 29,6 mld dolarów. To aż o 21 proc. więcej niż w ubiegłorocznym rankingu.

Zestawienie "Top 100 Most Valuable Global Brands 2014" obejmuje 100 najbardziej wartościowych marek na świecie. W ujęciu

Fot: Toyota
Fot: Toyota

całościowym ponownie zwyciężył internetowy gigant Google. Jednak wśród producentów samochodów, pierwsze miejsce zajęła Toyota. To już 9. edycja tego rankingu i zarazem siódme zwycięstwo Toyoty.

Eksperci z instytutu Millward Brown oceniali wartość marki na podstawie przychodów firmy, wartości całej spółki, a także opinii 150 000 osób, które oceniały stosunek do najbardziej znanych marek świata. Poza Toyotą, w ścisłej czołówce znalazły się również takie marki, jak BMW (25,7 mld dol.), Mercedes (21,5 mld dol.) oraz Honda (14,1 mld dol.). Jedynym producentem z pierwszej dziesiątki, którego wartość w stosunku do roku 2013 spadła, był Volkswagen.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty