Klasa C to najmniejszy z klasycznych, tylnonapędowych modeli Mercedesa. Nowy model, z typoszeregu W205, zastąpi produkowanego od 2007 r. Mercedesa C W204. Do salonów trafi w marcu 2014 r., najpierw w wersji sedan.
Nowa limuzyna prezentuje się lepiej od poprzedniczki - ma dobre proporcje, charakterystyczny przód i reflektory i głębokie przetłoczenia boczne. Tak jak poprzednik, nowy model będzie dostępny w dwóch wersjach stylistycznych - sportowej z wielką gwiazdą na osłonie chłodnicy i klasycznej z gwiazdą na masce.
Nowy Mercedes klasy C będzie o 9,5 cm dłuższy (468,6 cm) i o 4 cm szerszy (181 cm) od modelu poprzedniej generacji. Rozstaw osi wzrósł o 8 cm, do 284 cm. Większe gabaryty pozwoliły wygospodarować dodatkową przestrzeń w obu rzędach siedzeń oraz na bagaż. Pojemność bagażnika wynosi 480 l (poprzednik: 475 l).
Auto udało się odchudzić aż o 100 kg. Najważniejszym zabiegiem było zwiększenie udziału aluminium w konstrukcji nadwozia z niespełna 10 do blisko 50 proc. Mniejsza masa i niżej położony środek ciężkości poprawiają prowadzenie.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć
Przedstawiciele Daimlera przekonują, że silniki nowego Mercedesa klasy C zużywają średnio o jedną piątą mniej paliwa od porównywalnych jednostek poprzedniej generacji. Wszystkie jednostki napędowe spełniają wymogi normy spalania Euro 6 i współpracują z systemem start/stop. W chwili premiery dostępne będą trzy wersje silnikowe: dwie benzynowe (C 180 i C 200) i jednak wysokoprężna (C 220 BlueTEC).
Wersje benzynowe to dwie odmiany silnika 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa - jedna ma 156 KM, druga 184 KM. Z kolei turbodiesel 2.1 ma 170 KM.
W kolejnych miesiącach pojawi się nowy, czterocylindrowy turbodiesel 1.6 o mocy 115 lub 136 KM oraz kilka nowych wariantów silnika 2.1 o mocy od 115 do 204 KM. Pojawią się też kolejne silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem o mocy do 238 KM oraz widlasta szóstka biturbo o mocy 333 KM.
Pojawi się też wersja z napędem hybrydowym z czterocylindrowym turbodieslem o mocy 204 KM i motorem elektrycznym o mocy 27 KM. Model C 300 BlueTEC Hybrid ma osiągać średnie zużycie paliwa na poziomie zaledwie 3,9 l/100 km.
W nowym Mercedesie klasy C montowana będzie sześciobiegowa przekładnia manualna lub zmodernizowany automat 7G-TRONIC PLUS o 7 przełożeniach. Będzie oferowana też wersja z napędem na obie osie 4Matic. Przednie zawieszenie to podwójne wahacze, z tyłu układ wielowahaczowy. Będzie można zamówić sportowe resorowanie obniżone o 15 mm i zawieszenie pneumatyczne. Standardem będzie elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, dostosowujące siłę działania do prędkości i kątu skrętu kół.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć
Jak na nowego Mercedesa przystało, także W205 będzie miał wiele systemów elektronicznych, wspomagających kierowcę. Wśród nich znajdą się m.in. ATTENTION ASSIST, ostrzegający kierowcę przed sennością i nieuwagą, COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS chroniący przed kolizjami przy niewielkich prędkościach, czy system BAS PLUS Brake Assist, który wykrywa ruch poprzeczny i zwiększa siłę hamowania oraz PRE-SAFE® Brake reaguje na stojące pojazdy oraz pieszych.
Gama systemów wspomagających obejmuje także Active Parking Assist, umożliwiający automatyczne parkowanie na miejscach równoległych oraz prostopadłych. W nowym Mercedesie klasy C będzie też funkcja automatycznej recyrkulacji powietrza w kabinie podczas jazdy w tunelu. Na bazie danych z nawigacji satelitarnej system ustali, czy samochód przejeżdża przez tunel, i w razie potrzeby zamknie obieg powietrza.
Ceny Mercedesa klasy C W205 będą startować od 125900 za wersję C 180, ceny C 200 będą zaczynać się od 139200 zł, a wersji C 220 BlueTec od 163500 zł.
(DKO)
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?