Najnowsza wersja terenówki Porsche pod względem mocy ustępuje tylko sportowemu modelowi Carrera GT. Wyposażono ją w doładowany dwiema turbosprężarkami, 8-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 4,5 l.
Jednostka napędowa rozwija moc 521 KM. To o 72 KM więcej niż w oferowanym obecnie Cayenne Turbo. Silnik współpracuje z 6-stopniową, automatyczną skrzynią biegów z możliwością zmiany przełożeń za pomocą patek przy kierownicy.
Poza zwiększeniem mocy osiągniętym m.in. dzięki modyfikacjom układu sprężania powietrza, zmianom poddano także układ hamulcowy samochodu. Zwiększono średnicę tarcz hamulcowych (z przodu 380 mm, z tyłu 358 mm) i rozmiar zacisków.
Porsche Cayenne Turbo S ma stały napęd na wszystkie koła. Standardowo moment obrotowy rozdzielany jest na przednią i tylna oś w stosunku 38:62. Jeśli sytuacja tego wymaga niemal 100 proc. momentu może być przekazane na przednie lub tylne koła.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?