Mocarne Cayenne

(mp)
Do setki rozpędza się w 5,2 sekundy. Mowa o Porsche Cayenne Turbo S.

 

Najnowsza wersja terenówki Porsche pod względem mocy ustępuje tylko sportowemu modelowi Carrera GT. Wyposażono ją w doładowany dwiema turbosprężarkami, 8-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 4,5 l.

 

Fot. Porsche
Fot. Porsche

Jednostka napędowa rozwija moc 521 KM. To o 72 KM więcej niż w  oferowanym obecnie Cayenne Turbo. Silnik współpracuje z 6-stopniową, automatyczną skrzynią biegów z możliwością zmiany przełożeń za pomocą patek przy kierownicy.

 

Poza zwiększeniem mocy osiągniętym m.in. dzięki modyfikacjom układu sprężania powietrza, zmianom poddano  także układ hamulcowy samochodu. Zwiększono średnicę tarcz hamulcowych (z przodu 380 mm, z tyłu 358 mm) i rozmiar zacisków.

 

Porsche Cayenne Turbo S ma stały napęd na wszystkie koła. Standardowo moment obrotowy rozdzielany jest na przednią i tylna oś w stosunku 38:62. Jeśli sytuacja tego wymaga niemal 100 proc. momentu może być przekazane na przednie lub tylne koła.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty