Opony Michelin przygotowane dla Porsche 919 Hybrid na sezon 2014 są o 15 proc., czyli o 5-6 centymetrów węższe niż w
poprzednie. Zmniejszenie szerokości opon wpłynęło również na zredukowanie masy kompletu 4 opon o 8 kilogramów, co wpłynęło na zmniejszenie oporu aerodynamicznego i masy całego samochodu. Co warte podkreślenia zmniejszenie rozmiaru opon nie wpłynęło na ich osiągi czy wytrzymałość.
Osiągi i efektywność samochodów klasy LMP1 startujących w wyścigach długodystansowych zależy między innymi od masy pojazdów i ich aerodynamiki, które w znacznym stopniu zależą od opon. Dzięki odpowiedniej współpracy z zawieszeniem opony są w stanie zapewnić pojazdom wysokie osiągi, nawet w zakrętach w których przeciążenia przekraczają 3G.
Michelin współpracuje również z Porsche w przygotowaniu modelu 911 RSR do wyścigów długodystansowych w klasie GTE Pro. W ubiegłym roku Porsche 911 RSR na oponach Michelin wygrało wyścig Le Mans 24 w tej klasie, w tym roku celem jest powtórzenie tego sukcesu.
Michelin i Porsche wykorzystują swoje doświadczenie zdobyte na torach wyścigowych również w samochodach przeznaczonych na drogi publczne. Celem zaangażowania obu firm w sport jest rozwijanie innowacji, które będą mogły być zastosowane nie tylko w samochodach wyścigowych.
Przykładami wykorzystania doświadczeń ze sportów motorowych w seryjnej produkcji są opony Michelin Pilot Sport Cup 2 dla Porsche 918 i Porsche 911 GT3, które zostały opracowane z wykorzystaniem technologii i doświadczeń z torów wyścigowych.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?