- Po znakomitym pierwszym półroczu w lipcu znowu przyspieszyliśmy. Nowa Klasa E okazała się wielkim sukcesem, nasze auta kompaktowe są popularniejsze niż kiedykolwiek, a w połowie lipca rozpoczęliśmy w Europie dostawy nowej Klasy S. Ta mieszanka nowych modeli zapewni nam dalsze wzrosty w drugiej połowie roku - komentuje wyniki sprzedaży dr Joachim Schmidt, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars. - Naszym tegorocznym celem jest wzrost sprzedaży pojazdów Mercedes-Benz na całym świecie do ponad 1,4 mln pojazdów.
Pomimo trudnych warunków rynkowych w Europie, Mercedes-Benz zwiększył tutejszą sprzedaż w lipcu br. o 15,5%, do 54 096 aut, zyskując dodatkowe udziały w większości rynków. Popyt napędzają zwłaszcza kompaktowe modele z gwiazdą oraz nowa Klasa E. Nawet w przeżywających stagnację gospodarczą Niemczech Mercedes-Benz osiągnął rezultaty lepsze niż przed rokiem i z wynikiem 22 501 sztuk (+9,8%) oraz 9,9% udziałem w rynku pozostaje najpopularniejszą w kraju marką premium.
Podobnie jest w USA, gdzie firma sprzedała w lipcu 23 648 aut (+22,5%), notując kolejny miesięczny rekord i zwiększając udział w rynku.
W regionie NAFTA od początku roku wzrost sprzedaży sięgnął 10,9%.
W regionie Azji i Pacyfiku Mercedes-Benz sprzedał w lipcu 31 146 pojazdów, o 1/4 więcej niż w analogicznym miesiącu 2012 roku.
W Japonii od stycznia do lipca br. dostarczono klientom 27 539 aut, co daje Mercedes-Benz tytuł najsilniejszej marki premium na tamtejszym rynku.
W Chinach sprzedaż samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy wzrosła w lipcu br. o 31,2%, do 18 530 sztuk. Pod koniec ubiegłego roku Mercedes-Benz miał w Państwie Środka 260 dealerów w 115 miastach; w tym roku powstanie tam 75 nowych placówek, w tym 36 w miejscach, w których do tej pory firma nie była obecna. W nadchodzących latach sieć sprzedaży Mercedes-Benz będzie wzmacniana średnio o 50 nowych salonów rocznie.
Kompaktowe modele Mercedes-Benz są dzisiaj popularniejsze niż kiedykolwiek. W lipcu br. do klientów trafiło 28 787 egzemplarzy Klasy A, B i CLA, dwukrotnie więcej niż w tym samym miesiącu ub.r. Wielu ich nabywców po raz pierwszy wybrało Mercedesa - dla przykładu, 50 proc. właścicieli nowej Klasy A w Europie jeździło wcześniej autem innej marki.
Także nowa Klasa E okazała się wielkim sukcesem - w ubiegłym miesiącu wydano 21 051 egzemplarzy limuzyny i kombi, o 25,5 proc. więcej niż przed rokiem. To samo dotyczy odmiany coupe i kabriolet; ich sprzedaż w lipcu br. wzrosła o niemal jedną piątą.
Kolejne rekordy biją też SUV-y Mercedes-Benz, które w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy br. znalazły na świecie 181 380 nabywców, o 19,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Klasa M - najpopularniejszy z nich - od chwili premiery aktualnej generacji w 2011 roku pokonała już barierę 200 tys. sprzedanych egzemplarzy.
Od trzech tygodni w europejskich salonach dostępna jest nowa Klasa S. Jeszcze przed premierą model zebrał ponad 20 tys. zamówień. Aby sprostać silnemu popytowi, jego produkcja będzie trwała przez całe lato.
Od początku roku do końca lipca klienci odebrali 59 546 smartów (przed rokiem: 63 713 sztuk). Elektryczny smart fortwo electric drive był liderem pod względem liczby rejestracji osobowych aut "z wtyczką" w Niemczech w pierwszej połowie 2013 roku. Fabryka smarta w Hambach przechodzi właśnie modernizację w związku z przygotowaniem do produkcji nowej generacji modelu fortwo. Auto zadebiutuje na rynku w 2014 roku.
Ale nie tylko nowe produkty zapewnią długofalowe wzrosty sprzedaży Mercedes-Benz na świecie. W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów firma wprowadza nową organizację marketingu i sprzedaży w ramach strategii "Mercedes-Benz 2020". Powstała ona z myślą o uczynieniu marki jeszcze bardziej atrakcyjną dla młodych nabywców przy jednoczesnym wzmacnianiu lojalności dotychczasowych klientów. Mercedes-Benz nawiązuje z nimi bezpośredni kontakt na przykład dzięki nowym obiektom w centrach wielkich miast. Dzisiaj około 20 takich placówek działa m.in. w Berlinie, Paryżu, Mediolanie, Nowym Jorku, Pekinie czy Tokio. Ich liczba na całym świecie wzrośnie do 2020 roku ponad dwukrotnie. Cyfrowe kanały dostępu, takie jak sklepy internetowe, również pomogą w łatwiejszym nawiązywaniu kontaktu z marką. W przyszłości klasyczne placówki dealerskie Mercedes-Benz zachowają jednak główną rolę w kontaktach z klientem.
Sprzedaż Mercedes-Benz Cars: lipiec br. oraz okres I-VII br.
| lipiec 2013 r. | zmiana w % | Styczeń-lipiec 2013 r. | zmiana w % |
Mercedes-Benz | 116 790 | +20,0 | 811 227 | +8,1 |
smart | 7 679 | -5,5 | 59 546 | -6,5 |
Mercedes-Benz Cars | 124 469 | +18,0 | 870 773 | +7,0 |
| | | | |
Sprzedaż Mercedes-Benz na świecie | | | | |
Europa | 54 096 | +15,5 | 382 088 | +5,7 |
- Niemcy | 22 501 | +9,8 | 146 829 | -1,5 |
Kraje NAFTA | 26 857 | +21,6 | 188 529 | +10,9 |
- USA | 23 648 | +22,5 | 165 598 | +12,0 |
Azja | 31 146 | +26,9 | 209 094 | +9,3 |
- Japonia | 3 385 | +30,9 | 27 539 | +27,0 |
- Chiny | 18 530 | +31,2 | 117 444 | +3,5 |
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?