Mercedes ma nową tłocznię w Kuppenheim

(ip)
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Fabryka Mercedes-Benz w Gaggenau wzbogaciła się o nową tłocznię w Kuppenheim. Budowa wartej 70 milionów euro inwestycji zakończyła się zgodnie z planem w sierpniu 2010 r. i trwała zaledwie 12 miesięcy. Około 600 różnych części do samochodów ciężarowych i osobowych trafi stąd do zakładów w Wörth, Rastatt, Aksaray i Kecskemet.

Fabryka Mercedes-Benz w Gaggenau wzbogaciła się o nową tłocznię w Kuppenheim. Budowa wartej 70 milionów euro inwestycji zakończyła się zgodnie z planem w sierpniu 2010 roku i trwała zaledwie 12 miesięcy. Około 600 różnych części do samochodów ciężarowych i osobowych trafi stąd do zakładów w Wörth, Rastatt, Aksaray i Kecskemet.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

W oficjalnym otwarciu zakładu udział wzięli: przewodniczący rady lokalnego powiatu dr Rudolf Kühner, starosta Jürgen Bäuerle oraz Stefan Buchner, odpowiedzialny za zamówienia w dziale samochodów ciężarowych i autobusów Mercedes-Benz. Łącznie przybyło około 200 gości.

**CZYTAJ TAKŻE

Fabryka Mercedesa Klasy S świętuje jubileuszNowa fabryka Volkswagena w USA

**

- To wielki zbieg okoliczności. Tłocznia ruszyła w tym samym roku, w którym obchodzimy 125-lecie istnienia marki, a fabryka w Gaggenau świętuje stulecie istnienia - powiedział dr Holger Steindorf, szef fabryki Mercedes-Benz w Gaggenau. - Dzięki nowej tłoczni zakład jest nie tylko bardziej konkurencyjny, ale ma też mocniejszą pozycję w regionie i chroni miejsca pracy - dodał Stefan Buchner.

I choć na terenie tłoczni pracuje łącznie 130 robotów przemysłowych, okoliczni mieszkańcy nie słyszą żadnych niepokojących dźwięków - chronią ich ekrany akustyczne i dźwiękoszczelne drzwi. Ponadto wszystkie prasy zostały wyposażone w tłumiki drgań, zapobiegające przenoszeniu wibracji.

W klimatyzowanej hali pomiarowej na bieżąco sprawdza się jakość wyprodukowanych elementów. Tłocznia w Kuppenheim dostarcza około 600 różnych części, w tym zewnętrzne panele nadwozia i części konstrukcyjne do ciężarówek Mercedes-Benz oraz do kolejnych generacji Klasy A i B. Stąd trafiają one do fabryk w Rastatt i Wörth w Niemczech, Aksaray w Turcji oraz Kecskemet na Węgrzech. Aktualnie w nowym zakładzie pracuje 130 osób. Do 2015 roku, gdy produkcja ruszy pełną parą, zatrudnienie wzrośnie do około 280 osób.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty