Mercedes Klasy A i CLC w wersji AMG w 2013 roku

(pp) źródło: Autocar
Jak podaje portal Autocar, Mercedes wykorzystał platformę i nadwozie Mercedesa Klasy B do testów drogowych silnika i układu napędowego, jaki znajdzie się w nowej Klasie A i CLC w wersji AMG. Największą innowacją jest napęd na obie osie.
Fot. AMG
Fot. AMG

Kilka dni temu wykonano szpiegowskie zdjęcia Mercedesa Klasy B, wyposażonego w duże felgi, dodatkowe wloty powietrza w przednim zderzaku, a także podwójny układ wydechowy. Jak poinformowali przedstawiciele niemieckiej marki, auto jest prototypem użytym do sprawdzenia pracy podzespołów modeli korzystających z tej samej płyty podłogowej co Klasa B.

**CZYTAJ TAKŻE

Mercedes SLK 55 AMG inspirowany DucatiWięcej elektrycznych aut od AMG

**

Dodatkowo, jeden z pracowników Mercedesa dodał, że Klasa B w wersji AMG byłaby interesującym modelem, jednak klienci tej submarki preferują inny rodzaj aut. Dlatego też w obawie przed niskim popytem, najprawdopodobniej Klasa B AMG nigdy nie trafi do seryjnej produkcji.

Pod maską Klasy A i CLC AMG będzie pracował benzynowy, 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 320 KM. Napęd będzie przekazywany na wszystkie cztery koła w systemie Haldex (tylna oś dołączana w momencie utraty przyczepności przednich kół) za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni o sześciu biegach.

Oba Mercedesy trafią do salonów najwcześniej w 2013 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty