Mazda CX-60. Po raz pierwszy jako pełna hybryda

Mariusz Michalak
Mazda CX-60 Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek pojazdów segmentu D SUV z pierwszym w wydaniu tej marki napędem pełnej hybrydy z ładowaniem akumulatora trakcyjnego ze źródeł zewnętrznych. Na rynku o klienta powalczy m.in. z BMW X3 czy Volvo XC60. Fot. Mazda
Mazda CX-60 Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek pojazdów segmentu D SUV z pierwszym w wydaniu tej marki napędem pełnej hybrydy z ładowaniem akumulatora trakcyjnego ze źródeł zewnętrznych. Na rynku o klienta powalczy m.in. z BMW X3 czy Volvo XC60. Fot. Mazda
Udostępnij:
Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek pojazdów segmentu D SUV z pierwszym w wydaniu tej marki napędem pełnej hybrydy z ładowaniem akumulatora trakcyjnego ze źródeł zewnętrznych. Na rynku o klienta powalczy m.in. z BMW X3 czy Volvo XC60.

Nowa Mazda CX-60 została zbudowana na modularnej platformie Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture zaprojektowanej z myślą o większych SUV-ach i limuzynach. Ma długość 4,75 m, szerokość 1,89 m i wysokość 1,68 m przy rozstawie osi 2,87 m.

Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek z napędem pełnej hybrydy z ładowaniem akumulatora trakcyjnego ze źródeł zewnętrznych, który łączy czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa Skyactiv-G o pojemności 2,5 litra z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW i  akumulatorem o pojemności 17,8 kWh.

Mazda CX-60 Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek pojazdów segmentu D SUV z pierwszym w wydaniu tej marki napędem pełnej hybrydy z ładowaniem
Mazda CX-60

Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek pojazdów segmentu D SUV z pierwszym w wydaniu tej marki napędem pełnej hybrydy z ładowaniem akumulatora trakcyjnego ze źródeł zewnętrznych. Na rynku o klienta powalczy m.in. z BMW X3 czy Volvo XC60.

Fot. Mazda

Takie połączenie generuje systemową moc 327 KM/241 kW i maksymalny moment obrotowy 500 Nm sprawiając, że jest to najsilniejsza seryjna Mazda, jaka została kiedykolwiek wyprodukowana. Mazda CX-60 PHEV przyspiesza do 100 km/h w 5,8 s.

Producent deklaruje zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 1,5 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 33 g/km.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV umożliwia przejechanie dystansu 63 km w trybie napędu czysto elektrycznego, przy prędkościach do 100 km/h.

Mazda CX-60 wyposażona jest w liczne nowoczesne rozwiązania technologiczne, jak: funkcja nieograniczonej widoczności See-Through View, czyli nowa generacja kamer 360 stopni, która poprawia widoczność podczas jazdy z niskimi prędkościami, funkcja wykrywania pieszych SBS, funkcja zapobiegania niekontrolowanemu opuszczeniu toru jazdy (Emergency Lane Keeping); tempomat adaptacyjny i-ACC i funkcja ostrzegania przed ryzykownym wysiadaniem z samochodu pod koła nadjeżdżającego z tyłu pojazdu BSM.

Auto można już zamawiać u dilerów marki w cenie od 229 900 zł.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie