Mazda CX-60. Po raz pierwszy jako pełna hybryda

Mariusz Michalak
Mazda CX-60 Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek pojazdów segmentu D SUV z pierwszym w wydaniu tej marki napędem pełnej hybrydy z ładowaniem akumulatora trakcyjnego ze źródeł zewnętrznych. Na rynku o klienta powalczy m.in. z BMW X3 czy Volvo XC60. Fot. Mazda
Mazda CX-60 Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek pojazdów segmentu D SUV z pierwszym w wydaniu tej marki napędem pełnej hybrydy z ładowaniem akumulatora trakcyjnego ze źródeł zewnętrznych. Na rynku o klienta powalczy m.in. z BMW X3 czy Volvo XC60. Fot. Mazda
Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek pojazdów segmentu D SUV z pierwszym w wydaniu tej marki napędem pełnej hybrydy z ładowaniem akumulatora trakcyjnego ze źródeł zewnętrznych. Na rynku o klienta powalczy m.in. z BMW X3 czy Volvo XC60.

Nowa Mazda CX-60 została zbudowana na modularnej platformie Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture zaprojektowanej z myślą o większych SUV-ach i limuzynach. Ma długość 4,75 m, szerokość 1,89 m i wysokość 1,68 m przy rozstawie osi 2,87 m.

Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek z napędem pełnej hybrydy z ładowaniem akumulatora trakcyjnego ze źródeł zewnętrznych, który łączy czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa Skyactiv-G o pojemności 2,5 litra z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW i  akumulatorem o pojemności 17,8 kWh.

Mazda CX-60 Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek pojazdów segmentu D SUV z pierwszym w wydaniu tej marki napędem pełnej hybrydy z ładowaniem
Mazda CX-60

Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek pojazdów segmentu D SUV z pierwszym w wydaniu tej marki napędem pełnej hybrydy z ładowaniem akumulatora trakcyjnego ze źródeł zewnętrznych. Na rynku o klienta powalczy m.in. z BMW X3 czy Volvo XC60.

Fot. Mazda

Takie połączenie generuje systemową moc 327 KM/241 kW i maksymalny moment obrotowy 500 Nm sprawiając, że jest to najsilniejsza seryjna Mazda, jaka została kiedykolwiek wyprodukowana. Mazda CX-60 PHEV przyspiesza do 100 km/h w 5,8 s.

Producent deklaruje zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 1,5 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 33 g/km.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV umożliwia przejechanie dystansu 63 km w trybie napędu czysto elektrycznego, przy prędkościach do 100 km/h.

Mazda CX-60 wyposażona jest w liczne nowoczesne rozwiązania technologiczne, jak: funkcja nieograniczonej widoczności See-Through View, czyli nowa generacja kamer 360 stopni, która poprawia widoczność podczas jazdy z niskimi prędkościami, funkcja wykrywania pieszych SBS, funkcja zapobiegania niekontrolowanemu opuszczeniu toru jazdy (Emergency Lane Keeping); tempomat adaptacyjny i-ACC i funkcja ostrzegania przed ryzykownym wysiadaniem z samochodu pod koła nadjeżdżającego z tyłu pojazdu BSM.

Auto można już zamawiać u dilerów marki w cenie od 229 900 zł.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie