Maserati Ghibli już dostępne w Polsce

(ip)
Maserati Ghibli, Fot: Maserati
Maserati Ghibli, Fot: Maserati
Udostępnij:
Do salonu sprzedaży Maserati w Polsce trafiła właśnie najnowsza, średniej wielkości limuzyna o zacięciu sportowym, Maserati Ghibli. Cena pojazdu zaczyna się od 350 tys. zł (84 tys. euro) i ma być motorem sprzedażowym producenta.

Zamiarem konstruktorów Maserati Ghibli było stworzenie komfortowej limuzyny o sportowym charakterze. Kształt Ghibli zbliża

Maserati Ghibli, Fot: Maserati
Maserati Ghibli, Fot: Maserati

tę czterodrzwiową limuzynę do wyglądu coupe, a przedni wlot powietrza i reflektory dodają pojazdowi drapieżności Podobnie jak Maserati Quatroporte karoserie Ghibli zbudowano przy wykorzystaniu różnych stali i stopów aluminium w celu obniżenia masy auta oraz zwiększenia sztywności pojazdu i jego wytrzymałości. Przednią część nadwozia wykonano z odlewu aluminium ze wzmocnieniami krzyżakowymi, a tylną część ze stali walcowanej. Profil boczny zdominowany jest przez linię w karoserii, która biegnie od tradycyjnych wlotów powietrza za przednimi kołami aż do tylnych świateł. Ghibli utrzymuje również charakterystyczny dla Maserati słupek C, który jest ważnym elementem konstrukcyjnym samochodu z klasycznym logo Trident.

Silniki benzynowe opracowano we współpracy z Ferrari. W ofercie dostępne są dwa turbo V6 o pojemności 3,0l w połączeniu z automatyczną 8-biegową skrzynią biegów, które zapewniają szybkość zmiany biegów i doskonałe osiągi. Najmocniejszy silnik Twin Turbo o mocy 301 kW (410 KM) przy 5500 obrotach na minutę i moment obr 550 Nm już przy zaledwie 1750 obr dostępny jest w wersji z napędem na tylną oś (Ghibli S) oraz z najnowszym napędem na cztery koła (Ghibli S Q4). Pojazd z napędem na obie osie przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sek., a wersja z napędem na jedną oś w 5 sek. Prędkość maksymalna auta wynosi 285 km/godz. Ghibli z 3,0l silnikiem benzynowym turbo V6 o mocy 243 kW (330 KM) i momencie obr 500 Nm ma również doskonałe parametry. Prędkość 100 km/h osiąga w 5,6 sek. i zużywa zaledwie 9,6 l paliwa na 100 km.

Maserati Ghibli, Fot: Maserati
Maserati Ghibli, Fot: Maserati

Silnik benzynowy V6 zastosowany w Ghibli jest technologicznie zbliżony do silnika 3,8l  V8 w Quattroporte z ciśnieniem bezpośredniego wtrysku paliwa od 200 barów, z dwoma równoległymi o niskiej bezwładności turbosprężarkami o czterech zmiennych fazach, po jednej dla każdego wałka rozrządu. Ta zaawansowana technologia umożliwia silnikowi V6 Ghibli S uzyskać 90 proc. swojego momentu obrotowego już przy 1500 obr/min.

Maserati Ghibli TD to pierwszy model w historii firmy wyposażony w silnik Diesla – 3,0 l V6 turbo-diesel o mocy 202 kW (275 KM) przy 600 Nm momentu obrotowego. Ghibli TD z silnikiem wysokoprężnym przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy, a jego spalanie wynosi 5,9 litra na 100 km, przy emisji 158 g/km CO2. Niezwykła moc silnika osiągnięta została dzięki kilku nowoczesnym rozwiązaniom. Turbosprężarka o zmiennej geometrii z łożyskiem kulkowym zmniejsza tarcie i turbo dziurę. Stalowe kolektory wydechowe stosują technologię szczeliny powietrznej dla wyższych temperatur spalin i większego przepływu energii gazu. Z kolei system bezpośredniego wtrysku paliwa tzw. Common Rail z ciśnieniem wtrysku 2000 bar i krótkim czasem działania wtryskiwaczy gwarantuje doskonałe reagowanie silnika oraz zmniejszenie emisji spalin.

Maserati Ghibli jest jedynym samochodem w swojej kategorii, który posiada mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zarówno w wersji z tylnym napędem jak i na cztery koła. Dzięki niemu zapewniona jest lepsza przyczepność w zróżnicowanych warunkach jazdy. Rozstaw osi w Maserati Ghibli to 2,99 m i jest o 20 centymetrów mniejszy niż w

Maserati Ghibli, Fot: Maserati
Maserati Ghibli, Fot: Maserati

Quattroporte. Całkowita długość pojazdu wynosi 4,97 m, czyli jest o 29 cm krótsza niż nowego Quattroporte. Standardowy rozmiar kół i opon Maserati Ghibli to 18 cali. Możliwe jest także założenie felg  w rozmiarach 19, 20 i 21 cali.

Charakterystyczny dla Maserati dźwięk silnika, modulowany w zależności od stylu jazdy kierowcy, zapewnia system Maserati Active Sound i jego dwa akustyczne siłowniki. Po naciśnięciu na tunelu środkowym przycisku Sport dźwięk silnika staje się jeszcze bardziej emocjonujący.

W konstrukcji zawieszenia wykorzystano system dwuwahaczowy z przodu i wielowahaczowy z tyłu, ten sam który okazał się hitem w Quattroporte zapewniając dużą przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo w każdych warunkach drogowych. Wszystkie modele Maserati Ghibli wyposażone są w stało-szczękową technologię hamowania. W Ghibli S zamontowano wentylowane i nawiercane przednie tarcze hamulcowe 360 mm x 32 mm oraz wentylowane tylne tarcze 350 mm x 28 mm. Hamulce posiadają sześciotłoczkowe zaciski z przodu oraz cztery na tylnych kołach. Droga wyhamowania ze 100 km/h do 0 to tylko 36 metrów.

Maserati Ghibli, podobnie jak wszystkie inne modele producenta obejmuje 5 lat gwarancji w Polsce.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie