Z danych AAA AUTO wynika, że z roku na rok jest mniej aut z LPG na polskim rynku. W 2020 w ofertach sprzedaży samochodów używanych pojawiło się 19 033 pojazdów z taką instalacją, w 2021 zaś – już tylko 14 341.
Fakt, że proponowane przepisy są sformułowane w dość niejasny sposób, wywołał ogromne zaniepokojenie wśród właścicieli aut z LPG oraz osób, które planują inwestycje w takie samochody. Obawiają się, że w styczniu 2022 roku nie będą mogli wyjechać na drogi. Projektowane przepisy mają ustanowić równolegle do systemu polskiego, dodatkową krajową procedurę uzyskania homologacji przewidzianą w regulaminie ONZ nr 15. Obie ścieżki będą miały funkcjonować równolegle. Niemniej jednak planowane zmiany zasiały zamęt wśród kierowców.
„Polska jest drugim na świecie krajem, pod względem liczby aut z instalacją LPG. Również
w ramach naszej Grupy AAA AUTO, w Europie Środkowo-Wschodniej, klient polski bije rekordy, jeśli chodzi o popyt na samochody na autogaz. Czy zmiana w przepisach wpłynie na skłonność Polaków do kupowania samochodów używanych z instalacją LPG? Myślę, że tak, tym bardziej, że utrzymanie tego typu aut jest coraz droższe, ponieważ wzrastają ceny autogazu. Już w przeciągu zeszłego roku niemal o 5 000 spadła liczba aut z LPG oferowanych na polskim rynku. Zmiana przepisów może wzmocnić tendencję spadkową“ – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.