Nowa jednostka z rodziny EcoBoost oferuje osiągi odpowiadające
tradycyjnemu silnikowi o pojemności 1,6 litra, bijąc go przy tym na głowę pod względem oszczędności paliwa i redukcji poziomu emisji CO2. Blok cylindrów jednolitrowego silnika EcoBoost zajmuje powierzchnię kartki papieru formatu A4, ale generuje 125 KM mocy oraz 170 Nm momentu obrotowego (200 Nm z funkcją overboost), przez co silnik ten oferuje najwyższy współczynnik gęstości mocy w dotychczasowej historii marki Ford (wśród seryjnych jednostek napędowych).
Niewielki, mocny silnik EcoBoost zadebiutuje na początku 2012 w europejskiej wersji Forda Focus. Jednostka ta ma być liderem pod względem oszczędności paliwa, zadowalając się jedynie 5 litrami benzyny na 100 kilometrów i emitując przy tym zaledwie 114g CO2 na kilometr w wersji 125-konnej oraz rekordowe w tej klasie 109 g CO2 na kilometr w wersji 100-konnej.
**CZYTAJ TAKŻE
Silnik 1.6 EcoBoost w FordachKolejne szczegóły silnika 1.0 EcoBoost**
Silnik ten dostępny będzie również w niezwykle popularnym Fordzie C-MAX oraz w nowym Fordzie B-MAX, którego produkcja rusza w 2012 roku. Kolejne globalne modele, w których dostępny będzie nowy silnik w wersjach 125 i 100-konnej, zostaną ujawnione w późniejszym terminie.
Jednostka 1.0 EcoBoost została opracowana przez europejskich ekspertów firmy Ford, włączając w to specjalistów z europejskiego centrum badawczo-rozwojowego firmy Ford w niemieckim Aachen oraz z brytyjskiego centrum Dunton Technical.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?