Lexus. Te modele tej marki najczęściej kupują Polacy

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Klienci Lexusa najczęściej decydują się na SUV-y lub crossovery.
Klienci Lexusa najczęściej decydują się na SUV-y lub crossovery. Lexus
Od stycznia do października zarejestrowano 8490 aut tej marki, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Lexusa wśród marek premium wyniósł aż 9,45%, co jest wzrostem o prawie 4 p.p. względem 2022 roku. W samym tylko październiku na polskie drogi wyjechało 800 egzemplarzy Lexusów – to wynik o 71,3% lepszy niż w dziesiątym miesiącu zeszłego roku.

Klienci Lexusa najczęściej decydują się na SUV-y lub crossovery. W samym październiku samochody z takimi nadwoziami stanowiły prawie 89% wszystkich zarejestrowanych aut marki. Najpopularniejszym modelem jest NX. Od początku roku na polskie drogi wyjechało już 3370 egzemplarzy tego modelu (wzrost o 247%), a w samym październiku było to 319 aut. NX zajmuje też drugie miejsce na rynku premium, a w niezwykle konkurencyjnym segmencie D-SUV Premium ma 14% udziału.

W segmencie E-SUV Premium mocną pozycję ma RX. Od stycznia zarejestrowano 2128 egzemplarzy tego modelu, co jest wzrostem o 41%. W październiku klienci odebrali z salonów 204 RX-y, które obecnie dostępne są wyłącznie z napędem hybrydowym.

15,7% udziału w segmencie C-SUV Premium ma model UX. W pierwszych dziesięciu miesiącach tego roku na polskich drogach przybyło 1841 egzemplarzy tego crossovera, w samym październiku zarejestrowano 188 egzemplarzy tego auta.

O 137% wzrosła liczba rejestracji limuzyny ES, która ma 13% udziału w segmencie E Premium. Pierwszy miesiąc czwartego kwartału przyniósł 72 rejestracje, a od początku roku z salonów wyjechało 985 ES-ów.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty