Katalizator dla diesla

Grzegorz Wojtyrowski
Fot. Robert Kwiatek: W wielu samochodach napędzanych silnikiem wysokoprężnym stosuje się katalizator utleniający i coraz częściej – filtr cząstek stałych.
Fot. Robert Kwiatek: W wielu samochodach napędzanych silnikiem wysokoprężnym stosuje się katalizator utleniający i coraz częściej – filtr cząstek stałych.
Katalizator jest urządzeniem, które służy do zmniejszania emisji szkodliwych składników w spalinach i jest także stosowany w silnikach wysokoprężnych.

Od ponad 20 lat producenci pojazdów umieszczają katalizatory w układach wydechowych silników benzynowych. Ponieważ katalizator jest urządzeniem, które służy do zmniejszania emisji szkodliwych składników w spalinach, jest także stosowany w silnikach wysokoprężnych.

Fot. Robert Kwiatek: W wielu samochodach napędzanych silnikiem wysokoprężnym stosuje się katalizator utleniający i coraz częściej – filtr cząstek st
Fot. Robert Kwiatek: W wielu samochodach napędzanych silnikiem wysokoprężnym stosuje się katalizator utleniający i coraz częściej – filtr cząstek stałych.

 

Silnik diesla z racji zasady pracy oraz używanego paliwa, emituje sadzę, węglowodory, dwutlenek siarki, tlenki azotu oraz metale: wapń, magnez, żelazo i cynk. Powszechnie stosowany katalizator utleniający umożliwia redukcję emisji dwutlenku siarki o 98 procent, węglowodorów i tlenku węgla o ponad 80 procent.

 

Od 2005 roku obowiązuje norma Euro IV. W układach wydechowych silników diesla, montaż katalizatorów oraz filtra cząstek stałych będzie koniecznością, być może dojdzie jeszcze dodatkowy katalizator neutralizujący tlenki azotu.  

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty