Nowe modele dołączają do hybrydowych wersji plug-in 4xe, które stanowią obecnie ponad 25% całkowitej sprzedaży marki w Europie.
Jeep Compass i Renegade. Nowa opcja hybrydowo-elektryczna

W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawiony z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych zaplanowane jest na marzec.
Fot. Jeep
W nowych modelach debiutuje układ hybrydowy z nowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym turbo o pojemności 1,5 litra z rodziny „Global Small Engine”, o mocy 130 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawionym z nową, 7-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów 7HDT300.
Układ napędowy obejmuje wbudowany 48-woltowy silnik elektryczny o mocy 15 kW (20 KM) i momencie obrotowym 55 Nm, co przekłada się na moment 135 Nm na wejściu do skrzyni biegów, który może napędzać koła nawet po wyłączeniu silnika spalinowego. W porównaniu do poprzednich modeli benzynowych, nowe wersje oferują nawet o 15% niższe zużycie paliwa i emisję CO2.
Dzięki nowej technologii hybrydowej, modele Jeep Renegade i Compass e-Hybrid stanowią nową alternatywę w segmencie samochodów z napędem na przednie koła.
Układ hamulcowy nowego Renegade i Compassa e-Hybrid obejmuje „Intelligent Brake System”, który oferuje funkcję „samoładowania" wykorzystującą mieszane hamowanie odzyskowe w celu maksymalizacji odzysku energii kinetycznej i poprawy wydajności.

W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawiony z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych zaplanowane jest na marzec.
Fot. Jeep
Poszczególne funkcje pozwalają na poruszanie się w trybie elektrycznym („funkcje EV"). Należą do nich:
- Cichy rozruch: uruchamianie samochodu bez konieczności włączania silnika benzynowego, dzięki zastosowaniu trybu cichej jazdy „EV" z napędem czysto elektrycznym
- Odzyskiwanie energii: odzyskiwanie energii, która w przeciwnym razie zostałaby zmarnowana, podczas gdy samochód zwalnia („e-Coasting”) i hamuje („Regenerative Braking”)
- „Boost & Load Point Shift”: „e-Boosting" pozwala na zwiększenie momentu obrotowego na kołach dzięki silnikowi elektrycznemu wspomagającemu silnik benzynowy; ponadto, wykorzystując moment obrotowy (napędowy lub hamujący) generowany przez silnik elektryczny, można zoptymalizować punkt pracy silnika benzynowego
- „Electric Drive”: samochód może poruszać się cicho i przy zerowej emisji spalin, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego, przy wyłączonym silniku benzynowym.
Nowe Jeep Renegade i Compass e-Hybrid mogą pracować w różnych wariantach jazdy, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego (i przy wyłączonym silniku benzynowym). Jest to możliwe dzięki szerokiej gamie elektrycznych trybów pracy, znanych jako „EV capabilities", które obejmują:
- „e-Launch”: uruchamianie samochodu wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, podczas startu lub ponownego ruszania np. na światłach
- „e-Creeping”: silnik elektryczny zapewnia możliwość ruszania zwykle spotykaną w pojazdach ze skrzynią automatyczną, dla prędkości, która może wahać się
od 0 km/h do prędkości uzyskiwanej przy wolnych obrotach silnika benzynowego na pierwszym biegu lub na biegu wstecznym (na przykład podczas manewrowania) - „e-Queueing”: samochód może poruszać się w korku ulicznym, stając i ruszając w trybie całkowicie elektrycznym
- „e-Parking”: ułatwienie manewrów parkowania, które mogą być wykonywane wyłącznie przy użyciu napędu elektrycznego, aby zapewnić praktyczną i cichą jazdę.
„EV capabilities" są dostępne w zależności od stanu naładowania akumulatora i wymaganej mocy wyjściowe
Jeep Compass i Renegade. Funkcje łączności i bezpieczeństwa

W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawiony z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych zaplanowane jest na marzec.
Fot. Jeep
Technologia zastosowana w Jeepach Renegade i Compass oferuje różne tryby jazdy. Systemem hybrydowym można również zarządzać za pomocą stron Hybrid Pages, które pozwalają kierowcy monitorować przełączanie między napędem spalinowym a elektrycznym, a także przeglądać historię jazdy ze szczegółami dotyczącymi zużycia energii elektrycznej i benzyny. Dedykowany panel instrumentów pozwala kierowcy na monitorowanie wszystkich parametrów systemu hybrydowego i zapewnia pełną kontrolę podczas prowadzenia samochodu.
System multimedialny Uconnect NAV, z ekranem dotykowym 8,4” lub 10,1” (tylko dla modelu Compass), zapewnia zaawansowaną łączność pokładową i bezprzewodową integrację z Apple CarPlay i Android Auto.
Nowe hybrydowe modele Renegade i Compass oferują usługi połączone, takie jak zainstalowany Uconnect™ Box zapewniający dostęp do usług Uconnect™ Services oraz do szeregu funkcji dostępnych za pośrednictwem różnych touchpointów, jak na przykład aplikacja mobilna „My Uconnect”, smartwatch, strona internetowa, przyciski na konsoli górnej i asystenci głosowi (Amazon Alexa i Google Assistant).
Dzięki aplikacji mobilnej „My Uconnect”, klienci mają dostęp do szeregu usług umożliwiających łatwe i szybkie zarządzanie stanem pojazdu, przeglądami, zdalne sterowanie lokalizacją, blokowanie i odblokowywanie drzwi, włączanie świateł, uzyskiwanie pomocy w razie potrzeby i wiele więcej.
Usługi Uconnect™ Services obejmują:
- „My Assistant”: w razie awarii lub potrzeby łączy klienta z operatorem w celu zapewnienia, na podstawie danych geolokalizacji, pomocy drogowej
- „My Remote”: umożliwia klientom zdalne zarządzanie samochodem w dowolnym miejscu i czasie
- „My Car”: pozwala na monitorowanie stanu samochodu i sprawdzanie jego najważniejszych parametrów
- „My Navigation”: umożliwia wysłanie danych celu podróży do systemu nawigacji samochodu bezpośrednio z aplikacji mobilnej „My Uconnect”, otrzymywanie w czasie rzeczywistym aktualizacji informacji o ruchu drogowym, pogodzie i fotoradarach, wyświetlanie punktów użyteczności publicznej i bezprzewodową aktualizację map w trybie over-the-air (tylko w modelu Compass)
- opcjonalna usługa „My Wi-Fi”: zapewnia samochodowy hotspot wifi, do którego można jednocześnie przyłączyć do 8 urządzeń i aktywuje usługę „Alexa Voice Service" (tylko w modelu Compass)
- opcjonalna usługa „My Alert”: klienci otrzymają powiadomienia, wsparcie i natychmiastową pomoc w przypadku kradzieży.
Ponadto, zaraz po zakupie samochodu marki Jeep, klienci mogą natychmiast założyć konto, pobierając aplikację mobilną „My Uconnect", i odkryć wiele technologicznych i połączonych korzyści, jeszcze nawet przed wydaniem im nowego samochodu.

W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawiony z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych zaplanowane jest na marzec.
Fot. Jeep
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, wyposażenie oferowane w standardzie obejmuje system rozpoznawania znaków drogowych, który odczytuje i interpretuje znaki drogowe („Traffic Sign Recognition”), inteligentnego asystenta prędkości „Intelligent Speed Assist”, który automatycznie dostosowuje prędkość samochodu do ograniczeń odczytanych z rozpoznanych znaków drogowych, system kontroli zmęczenia kierowcy („Drowsy Driver Alert”), stanowiący wsparcie dla zmęczonego jazdą kierowcy, ostrzegający go, gdy jego uwaga słabnie oraz automatyczny system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów („Automatic Emergency Braking Pedestrian & Cyclist Recognition”) (tylko w modelu Compass), który spowalnia samochód do całkowitego zatrzymania, dla uniknięcia ewentualnego wypadku lub złagodzenia jego skutków.
Ponadto, w Compassie dostępny jest nowy system asystent autostradowy „Highway Assist”. Po raz pierwszy w modelu Jeepa sprzedawanym w Europie, ten system wspomagania kierowcy oferuje autonomiczną jazdę na poziomie 2 (L2), wykorzystując połączenie tempomatu adaptacyjnego i asystenta toru jazdy, aby automatycznie dostosować prędkość i skorygować tor jazdy podczas jazdy po autostradach.
Jeep Compass i Renegade. Kompletna gama

W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawiony z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych zaplanowane jest na marzec.
Fot. Jeep
Nowa gama hybrydowa składa się z czterech poziomów wyposażenia: Longitude, Night Eagle, Limited i S oraz specjalnej edycji premierowej Upland. Wszystkie są wyposażone w napęd na przednie koła, nową, 7-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów oraz 1,5-litrowy silnik benzynowy turbo w technologii hybrydowej, który dostarcza 130 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dostępna jest szeroka gama opcji personalizacji, z kontrastowym, czarnym dachem i z ośmioma różnymi kolorami lakieru zewnętrznego dla Renegade'a i siedmioma dla Compassa, a także nowy kolor Matter Azur, charakterystyczny dla wersji Upland. Dostępna jest również szeroka gama wzorów felg, charakterystycznych dla modeli Renegade i Compass.
Hybrydowy Jeep Compass i Renegade. Ceny
Ceny nowych modeli hybrydowych zaczynają się od 118 200 zł za wersję Longitude, następnie wersje Night Eagle i Limited w cenie odpowiednio 124 750 zł i 129 250 zł, aż do topowej wersji S w cenie 146 500 zł i ekskluzywnej, inspirowanej zrównoważonym rozwojem specjalnej edycji premierowej Upland w cenie 139 800 zł.
Zobacz także: Tak prezentuje się Volkswagen ID.5
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?