Jeep Compass i Renegade. Nowa wersja hybrydowa

Mariusz Michalak
Jeep Compass e-Hybrid i Jeepe Renegade eHybrid W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawiony z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych zaplanowane jest na marzec. Fot. Jeep
Jeep Compass e-Hybrid i Jeepe Renegade eHybrid W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawiony z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych zaplanowane jest na marzec. Fot. Jeep
W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawiony z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych zaplanowane jest na marzec.

Nowe modele dołączają do hybrydowych wersji plug-in 4xe, które stanowią obecnie ponad 25% całkowitej sprzedaży marki w Europie.

Jeep Compass i Renegade. Nowa opcja hybrydowo-elektryczna

Jeep Renegade e-Hybrid W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz
Jeep Renegade e-Hybrid

W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawiony z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych zaplanowane jest na marzec.

Fot. Jeep

W nowych modelach debiutuje układ hybrydowy z nowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym turbo o pojemności 1,5 litra z rodziny „Global Small Engine”, o mocy 130 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawionym z nową, 7-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów 7HDT300.

Układ napędowy obejmuje wbudowany 48-woltowy silnik elektryczny o mocy 15 kW (20 KM) i momencie obrotowym 55 Nm, co przekłada się na moment 135 Nm na wejściu do skrzyni biegów, który może napędzać koła nawet po wyłączeniu silnika spalinowego. W porównaniu do poprzednich modeli benzynowych, nowe wersje oferują nawet o 15% niższe zużycie paliwa i emisję CO2.

Dzięki nowej technologii hybrydowej, modele Jeep Renegade i Compass e-Hybrid stanowią nową alternatywę w segmencie samochodów z napędem na przednie koła.

Układ hamulcowy nowego Renegade i Compassa e-Hybrid obejmuje „Intelligent Brake System”, który oferuje funkcję „samoładowania" wykorzystującą mieszane hamowanie odzyskowe w celu maksymalizacji odzysku energii kinetycznej i poprawy wydajności.

Jeep Renegade e-Hybrid W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz
Jeep Renegade e-Hybrid

W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawiony z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych zaplanowane jest na marzec.

Fot. Jeep

Poszczególne funkcje pozwalają na poruszanie się w trybie elektrycznym („funkcje EV"). Należą do nich:

  • Cichy rozruch: uruchamianie samochodu bez konieczności włączania silnika benzynowego, dzięki zastosowaniu trybu cichej jazdy „EV" z napędem czysto elektrycznym
  • Odzyskiwanie energii: odzyskiwanie energii, która w przeciwnym razie zostałaby zmarnowana, podczas gdy samochód zwalnia („e-Coasting”) i hamuje („Regenerative Braking”)
  • „Boost & Load Point Shift”: „e-Boosting" pozwala na zwiększenie momentu obrotowego na kołach dzięki silnikowi elektrycznemu wspomagającemu silnik benzynowy; ponadto, wykorzystując moment obrotowy (napędowy lub hamujący) generowany przez silnik elektryczny, można zoptymalizować punkt pracy silnika benzynowego
  • „Electric Drive”: samochód może poruszać się cicho i przy zerowej emisji spalin, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego, przy wyłączonym silniku benzynowym.

Nowe Jeep Renegade i Compass e-Hybrid mogą pracować w różnych wariantach jazdy, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego (i przy wyłączonym silniku benzynowym). Jest to możliwe dzięki szerokiej gamie elektrycznych trybów pracy, znanych jako „EV capabilities", które obejmują:

  • „e-Launch”: uruchamianie samochodu wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, podczas startu lub ponownego ruszania np. na światłach
  • „e-Creeping”: silnik elektryczny zapewnia możliwość ruszania zwykle spotykaną w pojazdach ze skrzynią automatyczną, dla prędkości, która może wahać się
    od 0 km/h do prędkości uzyskiwanej przy wolnych obrotach silnika benzynowego na pierwszym biegu lub na biegu wstecznym (na przykład podczas manewrowania)
  • „e-Queueing”: samochód może poruszać się w korku ulicznym, stając i ruszając w trybie całkowicie elektrycznym
  • „e-Parking”: ułatwienie manewrów parkowania, które mogą być wykonywane wyłącznie przy użyciu napędu elektrycznego, aby zapewnić praktyczną i cichą jazdę. 

„EV capabilities" są dostępne w zależności od stanu naładowania akumulatora i wymaganej mocy wyjściowe

Jeep Compass i Renegade. Funkcje łączności i bezpieczeństwa

Jeep Compass e-Hybrid W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz
Jeep Compass e-Hybrid

W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawiony z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych zaplanowane jest na marzec.

Fot. Jeep

Technologia zastosowana w Jeepach Renegade i Compass oferuje różne tryby jazdy. Systemem hybrydowym można również zarządzać za pomocą stron Hybrid Pages, które pozwalają kierowcy monitorować przełączanie między napędem spalinowym a elektrycznym, a także przeglądać historię jazdy ze szczegółami dotyczącymi zużycia energii elektrycznej i benzyny. Dedykowany panel instrumentów pozwala kierowcy na monitorowanie wszystkich parametrów systemu hybrydowego i zapewnia pełną kontrolę podczas prowadzenia samochodu.

System multimedialny Uconnect NAV, z ekranem dotykowym 8,4” lub 10,1” (tylko dla modelu Compass), zapewnia zaawansowaną łączność pokładową i bezprzewodową integrację z Apple CarPlay i Android Auto.

Nowe hybrydowe modele Renegade i Compass oferują usługi połączone, takie jak zainstalowany Uconnect™ Box zapewniający dostęp do usług Uconnect™ Services oraz do szeregu funkcji dostępnych za pośrednictwem różnych touchpointów, jak na przykład aplikacja mobilna „My Uconnect”, smartwatch, strona internetowa, przyciski na konsoli górnej i asystenci głosowi (Amazon Alexa i Google Assistant).

Dzięki aplikacji mobilnej „My Uconnect”, klienci mają dostęp do szeregu usług umożliwiających łatwe i szybkie zarządzanie stanem pojazdu, przeglądami, zdalne sterowanie lokalizacją, blokowanie i odblokowywanie drzwi, włączanie świateł, uzyskiwanie pomocy w razie potrzeby i wiele więcej.

Usługi Uconnect™ Services obejmują:

  • „My Assistant”: w razie awarii lub potrzeby łączy klienta z operatorem w celu zapewnienia, na podstawie danych geolokalizacji, pomocy drogowej
  • „My Remote”: umożliwia klientom zdalne zarządzanie samochodem w dowolnym miejscu i czasie
  • „My Car”: pozwala na monitorowanie stanu samochodu i sprawdzanie jego najważniejszych parametrów
  • „My Navigation”: umożliwia wysłanie danych celu podróży do systemu nawigacji samochodu bezpośrednio z aplikacji mobilnej „My Uconnect”, otrzymywanie w czasie rzeczywistym aktualizacji informacji o ruchu drogowym, pogodzie i fotoradarach, wyświetlanie punktów użyteczności publicznej i bezprzewodową aktualizację map w trybie over-the-air (tylko w modelu Compass)
  • opcjonalna usługa „My Wi-Fi”: zapewnia samochodowy hotspot wifi, do którego można jednocześnie przyłączyć do 8 urządzeń i aktywuje usługę „Alexa Voice Service" (tylko w modelu Compass)
  • opcjonalna usługa „My Alert”: klienci otrzymają powiadomienia, wsparcie i natychmiastową pomoc w przypadku kradzieży.

Ponadto, zaraz po zakupie samochodu marki Jeep, klienci mogą natychmiast założyć konto, pobierając aplikację mobilną „My Uconnect", i odkryć wiele technologicznych i połączonych korzyści, jeszcze nawet przed wydaniem im nowego samochodu. 

Jeep Compass e-Hybrid W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz
Jeep Compass e-Hybrid

W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawiony z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych zaplanowane jest na marzec.

Fot. Jeep

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, wyposażenie oferowane w standardzie obejmuje system rozpoznawania znaków drogowych, który odczytuje i interpretuje znaki drogowe („Traffic Sign Recognition”),  inteligentnego asystenta prędkości „Intelligent Speed Assist”, który automatycznie dostosowuje prędkość samochodu do ograniczeń odczytanych z rozpoznanych znaków drogowych, system kontroli zmęczenia kierowcy („Drowsy Driver Alert”), stanowiący wsparcie dla zmęczonego jazdą kierowcy, ostrzegający go, gdy jego uwaga słabnie oraz automatyczny system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów („Automatic Emergency Braking Pedestrian & Cyclist Recognition”) (tylko w modelu Compass), który spowalnia samochód do całkowitego zatrzymania, dla uniknięcia ewentualnego wypadku lub złagodzenia jego skutków.

Ponadto, w Compassie dostępny jest nowy system asystent autostradowy „Highway Assist”. Po raz pierwszy w modelu Jeepa sprzedawanym w Europie, ten system wspomagania kierowcy oferuje autonomiczną jazdę na poziomie 2 (L2), wykorzystując połączenie tempomatu adaptacyjnego i asystenta toru jazdy, aby automatycznie dostosować prędkość i skorygować tor jazdy podczas jazdy po autostradach.

Jeep Compass i Renegade. Kompletna gama

Jeep Compass e-Hybrid i Jeepe Renegade eHybrid W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5
Jeep Compass e-Hybrid i Jeepe Renegade eHybrid

W nowym hybrydowym układzie napędowym debiutuje czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawiony z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych zaplanowane jest na marzec.

Fot. Jeep

Nowa gama hybrydowa składa się z czterech poziomów wyposażenia: Longitude, Night Eagle, Limited i S oraz specjalnej edycji premierowej Upland. Wszystkie są wyposażone w napęd na przednie koła, nową, 7-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów oraz 1,5-litrowy silnik benzynowy turbo w technologii hybrydowej, który dostarcza 130 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dostępna jest szeroka gama opcji personalizacji, z kontrastowym, czarnym dachem i z ośmioma różnymi kolorami lakieru zewnętrznego dla Renegade'a i siedmioma dla Compassa, a także nowy kolor Matter Azur, charakterystyczny dla wersji Upland. Dostępna jest również szeroka gama wzorów felg, charakterystycznych dla modeli Renegade i Compass.

Hybrydowy Jeep Compass i Renegade. Ceny

Ceny nowych modeli hybrydowych zaczynają się od 118 200 zł za wersję Longitude, następnie wersje Night Eagle i Limited w cenie odpowiednio 124 750 zł i 129 250 zł, aż do topowej wersji S w cenie 146 500 zł i ekskluzywnej, inspirowanej zrównoważonym rozwojem specjalnej edycji premierowej Upland w cenie 139 800 zł.

Zobacz także: Tak prezentuje się Volkswagen ID.5

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty