Jean-Marie Huriger o Loganie

(c)
Fot. Renault
Fot. Renault
Dacia Logan pojawi się na polskim rynku prawdopodobnie w lutym przyszłego roku. Już teraz auto wywołuje duże emocje w motoryzacyjnym świecie.

Jean-Marie Huriger jest dyrektorem projektu X90 - Dacia Logan

 

Fot. Renault
Fot. Renault

Z jakiej cechy Logana jest Pan najbardziej zadowolony?

 

Nie ma żadnej cechy, którą cenię wyżej niż inne. Nie było naszym celem stworzenie pojazdu "wspaniałego pod pewnymi względami i miernego pod innymi". Zawsze chodziło nam o to, aby zachować jednorodność i równowagę pomiędzy wszystkimi funkcjami. Najbardziej zadowolony jestem z tego, że udało nam się spełnić wszystkie ustalone na początku kryteria jakościowe: oferujemy mocny i godny zaufania samochód, który odznacza się najlepszą w swoim segmencie relacją przestronność - cena - wyposażenie.

 

Czym różni się program X90 od innych projektów samochodowych realizowanych przez światowych producentów?

 

Nasze działania w ramach programu X90 są całkowicie oryginalne. Wyraźnie widać jego nowatorski charakter. W przypadku Logana najistotniejsza była kwestia ceny; wcześniejsze próby stworzenia takiego samochodu polegały na przekształceniach modeli zaprojektowanych na rynki Europy Zachodniej, których ceny wahały się między 10 tys. i 15 tys. euro. Budując Logana stworzyliśmy naprawdę nowy model przeznaczony na nowe rynki.

W jaki sposób wersje kombi i furgonetka będą uzupełniały wersję sedan Logana?

 

Program X90 obejmie wiele rodzajów nadwozia. Logan, trójbryłowy sedan, jest jego pierwszym wcieleniem. Następnie pojawią się kombi i furgonetka. Na razie nic więcej nie powiem, ponieważ jest jeszcze na to za wcześnie. Ale w przyszłości będziemy mieli jeszcze okazję o tym porozmawiać.

 

Dlaczego w ofercie nie ma wersji Diesel i są tylko dwa rodzaje jednostek benzynowych?

 

Decyzja o dwóch jednostkach benzynowych w chwili wypuszczenia na rynek jest logiczna: na większości rynków, na których chcemy być obecni, w tego rodzaju ofercie samochodowej wersje benzynowe stanowią podstawę gamy. Dwa dostępne na rynku rodzaje jednostek benzynowych (o pojemności 1,4 l i mocy 75 KM oraz pojemności 1,6 l i mocy 90 KM) sprawdziły się już zresztą w modelach gamy Renault przeznaczonych na duże rynki eksportowe. Powstanie jednak także wersja Diesel Logana. Stworzenie takiego modelu zostało wpisane w plan projektu w chwili, gdy Diesel okazał się istotny na pewnych rynkach, na których sprzedawany jest Logan. Silnik dCi najnowszej generacji uzupełni zatem ofertę w 2005 r.

 

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty