Jean-Marie Huriger jest dyrektorem projektu X90 - Dacia Logan

Z jakiej cechy Logana jest Pan najbardziej zadowolony?
Nie ma żadnej cechy, którą cenię wyżej niż inne. Nie było naszym celem stworzenie pojazdu "wspaniałego pod pewnymi względami i miernego pod innymi". Zawsze chodziło nam o to, aby zachować jednorodność i równowagę pomiędzy wszystkimi funkcjami. Najbardziej zadowolony jestem z tego, że udało nam się spełnić wszystkie ustalone na początku kryteria jakościowe: oferujemy mocny i godny zaufania samochód, który odznacza się najlepszą w swoim segmencie relacją przestronność - cena - wyposażenie.
Czym różni się program X90 od innych projektów samochodowych realizowanych przez światowych producentów?
Nasze działania w ramach programu X90 są całkowicie oryginalne. Wyraźnie widać jego nowatorski charakter. W przypadku Logana najistotniejsza była kwestia ceny; wcześniejsze próby stworzenia takiego samochodu polegały na przekształceniach modeli zaprojektowanych na rynki Europy Zachodniej, których ceny wahały się między 10 tys. i 15 tys. euro. Budując Logana stworzyliśmy naprawdę nowy model przeznaczony na nowe rynki.
W jaki sposób wersje kombi i furgonetka będą uzupełniały wersję sedan Logana?
Program X90 obejmie wiele rodzajów nadwozia. Logan, trójbryłowy sedan, jest jego pierwszym wcieleniem. Następnie pojawią się kombi i furgonetka. Na razie nic więcej nie powiem, ponieważ jest jeszcze na to za wcześnie. Ale w przyszłości będziemy mieli jeszcze okazję o tym porozmawiać.
Dlaczego w ofercie nie ma wersji Diesel i są tylko dwa rodzaje jednostek benzynowych?
Decyzja o dwóch jednostkach benzynowych w chwili wypuszczenia na rynek jest logiczna: na większości rynków, na których chcemy być obecni, w tego rodzaju ofercie samochodowej wersje benzynowe stanowią podstawę gamy. Dwa dostępne na rynku rodzaje jednostek benzynowych (o pojemności 1,4 l i mocy 75 KM oraz pojemności 1,6 l i mocy 90 KM) sprawdziły się już zresztą w modelach gamy Renault przeznaczonych na duże rynki eksportowe. Powstanie jednak także wersja Diesel Logana. Stworzenie takiego modelu zostało wpisane w plan projektu w chwili, gdy Diesel okazał się istotny na pewnych rynkach, na których sprzedawany jest Logan. Silnik dCi najnowszej generacji uzupełni zatem ofertę w 2005 r.
Różowy Most Tolerancji w Głogowie. Jaka jest jego historia?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?