Jean-Marie Huriger o Loganie

(c)
Fot. Renault
Fot. Renault
Udostępnij:
Dacia Logan pojawi się na polskim rynku prawdopodobnie w lutym przyszłego roku. Już teraz auto wywołuje duże emocje w motoryzacyjnym świecie.

Jean-Marie Huriger jest dyrektorem projektu X90 - Dacia Logan

 

Fot. Renault
Fot. Renault

Z jakiej cechy Logana jest Pan najbardziej zadowolony?

 

Nie ma żadnej cechy, którą cenię wyżej niż inne. Nie było naszym celem stworzenie pojazdu "wspaniałego pod pewnymi względami i miernego pod innymi". Zawsze chodziło nam o to, aby zachować jednorodność i równowagę pomiędzy wszystkimi funkcjami. Najbardziej zadowolony jestem z tego, że udało nam się spełnić wszystkie ustalone na początku kryteria jakościowe: oferujemy mocny i godny zaufania samochód, który odznacza się najlepszą w swoim segmencie relacją przestronność - cena - wyposażenie.

 

Czym różni się program X90 od innych projektów samochodowych realizowanych przez światowych producentów?

 

Nasze działania w ramach programu X90 są całkowicie oryginalne. Wyraźnie widać jego nowatorski charakter. W przypadku Logana najistotniejsza była kwestia ceny; wcześniejsze próby stworzenia takiego samochodu polegały na przekształceniach modeli zaprojektowanych na rynki Europy Zachodniej, których ceny wahały się między 10 tys. i 15 tys. euro. Budując Logana stworzyliśmy naprawdę nowy model przeznaczony na nowe rynki.

W jaki sposób wersje kombi i furgonetka będą uzupełniały wersję sedan Logana?

 

Program X90 obejmie wiele rodzajów nadwozia. Logan, trójbryłowy sedan, jest jego pierwszym wcieleniem. Następnie pojawią się kombi i furgonetka. Na razie nic więcej nie powiem, ponieważ jest jeszcze na to za wcześnie. Ale w przyszłości będziemy mieli jeszcze okazję o tym porozmawiać.

 

Dlaczego w ofercie nie ma wersji Diesel i są tylko dwa rodzaje jednostek benzynowych?

 

Decyzja o dwóch jednostkach benzynowych w chwili wypuszczenia na rynek jest logiczna: na większości rynków, na których chcemy być obecni, w tego rodzaju ofercie samochodowej wersje benzynowe stanowią podstawę gamy. Dwa dostępne na rynku rodzaje jednostek benzynowych (o pojemności 1,4 l i mocy 75 KM oraz pojemności 1,6 l i mocy 90 KM) sprawdziły się już zresztą w modelach gamy Renault przeznaczonych na duże rynki eksportowe. Powstanie jednak także wersja Diesel Logana. Stworzenie takiego modelu zostało wpisane w plan projektu w chwili, gdy Diesel okazał się istotny na pewnych rynkach, na których sprzedawany jest Logan. Silnik dCi najnowszej generacji uzupełni zatem ofertę w 2005 r.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie