Insignia OPC z automatem już w salonach

(ip) / źródło: Opel
W ofercie dilerów Opla został wprowadzona wersja Insignia OPC o mocy 325 KM wyposażona w sześciobiegową, automatyczną skrzynię biegów. Ceny modelu rozpoczynają się od 203 950 zł za czterodrzwiową wersję notchback. Pięciodrzwiowy hatchback to już wydatek przynajmniej 205 450 zł a za kombi Sports Tourer zapłacimy 209 050 zł.

Układ sterowania adaptacyjnego układu napędowego połączony jest z podwoziem typu FlexRide, można ustawić według swoich preferencji. Kierowcy zasiadający za kierownicą modelu OPC mogą wybrać między domyślnym trybem, a specjalnym trybem sportowym, w którym zawieszenie podwozia zostaje usztywnione, a jego przechył ograniczony. Po wybraniu trybu OPC kierowanie pojazdem staje się bardziej bezpośrednie a przepustnica reaguje szybciej.

Sportowe wrażenia potęgują tarcze zestawu wskaźników podświetlone na czerwono. Automatyczna skrzynia biegów w trybie standardowym i sportowym dostosowuje się do warunków panujących na drodze. W trybie OPC momenty przełożenia znajdują się w górnych granicach prędkości obrotowej podczas przyspieszania, a redukcja biegów jest szybsza podczas gwałtowanego hamowania, np. przed wejściem w zakręt.

Osiągi wersji z nową skrzynią biegów, poziom zużycia paliwa i emisji spalin pozostają praktycznie identyczne, jak w przypadku wersji z manualną skrzynią biegów. Wersja OPC z automatyczną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu od 6,3 s do 6,6 s w przypadku wersji sedan i Sports Tourer, zaś prędkość maksymalna (ograniczona) wszystkich wersji wynosi 250 km/h. Poziom zużycia paliwa i emisji CO2 w cyklu mieszanym i z nową skrzynią biegów wynosi odpowiednio 10,7 l/100 km i 251 g/km (wersje notchback i hatchback) oraz 11,0 l/100 km i 259 g/km (wersja Sports Tourer).

Podobnie, jak w przypadku pozostałych modeli OPC, na torze Nürburgring Nordschleife przeprowadzono odrębny program testowy obejmujący przejechanie 10 000 km, którego celem był optymalny tuning wersji z nową skrzynią biegów. Przejechanie z dużą prędkością 10 000 km na torze Nordschleife oznacza 18-krotnie większe obciążenie samochodu: przekładają się one na około 180 000 km jazdy po zwykłych drogach.

Jesienią 2010 roku Opel Insignia OPC Sports Tourer po raz drugi z rzędu zdobył tytuł "Najlepszego Samochodu Sportowego Roku", przyznawany przez magazyn Auto Bild SportsCars, siostrzaną publikację niemieckiego czasopisma Auto Bild. Około 68 000 czytelników oddało głos na swój ulubiony model wybierany spośród ponad 170 pojazdów. Sports Tourer zdominował kategorię pojazdów kombi,.

Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty