Import aut używanych. Sprowadzamy coraz mniej aut z Niemiec

Paweł Piątek
Jak podaje w swoim raporcie Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w czerwcu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 67 035 sprowadzonych z zagranicy używanych samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony. To o 1,7% mniej niż rok temu i najmniej od 9 lat.
Jak podaje w swoim raporcie Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w czerwcu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 67 035 sprowadzonych z zagranicy używanych samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony. To o 1,7% mniej niż rok temu i najmniej od 9 lat. Newspress
Jak podaje w swoim raporcie Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w czerwcu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 67 035 sprowadzonych z zagranicy używanych samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony. To o 1,7% mniej niż rok temu i najmniej od 9 lat.

Spis treści

Łącznie w pierwszym półroczu bieżącego roku import wyniósł 385 392 sztuki, o 4,4% mniej niż rok wcześniej. Zdecydowaną większość sprowadzonych pojazdów - dokładnie 352 200 sztuk - stanowią samochody osobowe, których rejestracje wykazały spadek o 4,1%. Tegoroczny import samochodów użytkowych - 33 192 sztuki - jest o 8,0% mniejszy niż przed rokiem.

Ile wynosi wiek sprowadzanych aut?

Wiek importowanych aut utrzymuje się na wysokim poziomie, ale nie rośnie tak drastycznie, jak rok wcześniej. Średni wiek aut sprowadzonych w tym roku wynosi dokładnie 13 lat. Decydujący wpływ na taki wynik ma wiek aut osobowych, który przekroczył 13 lat (13,08), a w przypadku silników benzynowych coraz bardziej zbliża się do poziomu 14 lat (13,93 roku).

Która marka jest najpopularniejsza?

W rankingach popularności marek od lat niewiele się zmienia. Wśród samochodów osobowych pierwsze miejsce zajmuje Volkswagen, a w kategorii aut dostawczych - Renault. W przypadku modeli osobowych na pozycji lidera umacnia się Audi A4, a o drugie miejsce walczą VW Golf i Opel Astra (różnica 17 sztuk). W segmencie pojazdów dostawczych najpopularniejszy jest niezmiennie Renault Master.

TOP20 krajów, z których w 2023 roku najczęściej importowane są samochody do Polski

  1. Niemcy – 202 116 szt. (-8,0%)
  2. Francja – 47 143 szt. (-8,8%)
  3. Belgia – 26 789 szt. (3,3%)
  4. Holandia – 21 316 szt. (6,3%)
  5. Stany Zjednoczone – 19 670 szt. (7,1%)
  6. Szwecja – 11 593 szt. (29,3%)
  7. Włochy – 10 807 szt. (-8,2%)
  8. Dania – 9 730 szt. (7,3%)
  9. Austria – 9 520 szt. (-11,1%)
  10. Szwajcaria – 9 418 szt. (-6,3%)
  11. Norwegia – 2 902 szt. (32,1%)
  12. Kanada – 2 322 szt. (-12,2%)
  13. Czechy – 2 088 szt. (20,5%)
  14. Wielka Brytania – 1 769 szt. (-14,0%)
  15. Finlandia – 1 586 szt. (19,5%)
  16. Luksemburg - 1382 szt. (-5,7%)
  17. Hiszpania - 1049 szt. (-12,4%)
  18. Litwa - 708 szt. (40,2%)
  19. Japonia - 687 szt. (-0,6%)
  20. Słowacja - 466 szt. (11,5%)

Uwagę zwraca duży spadek importu z Niemiec, które jednak pozostają najważniejszym źródłem używanych samochodów (z udziałem 52,4%). Wzrostami w czołówce tabeli wyróżniają się natomiast Holandia (+6,3%) i kraje skandynawskie: Szwecja (+29,3%) i Norwegia (+32,1%).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty