Import aut. Sprowadzamy coraz mniej samochodów. Ale nadal to szrot

Paweł Piątek
Jak wynika z raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w kwietniu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 62 335 sprowadzonych z zagranicy używanych samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony. Po jednorazowym wzroście w marcu, w czwartym miesiącu roku znowu odnotowany został spadek, tym razem o 7,7%.
Jak wynika z raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w kwietniu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 62 335 sprowadzonych z zagranicy używanych samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony. Po jednorazowym wzroście w marcu, w czwartym miesiącu roku znowu odnotowany został spadek, tym razem o 7,7%. Marcin Oliva Soto
Jak wynika z raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w kwietniu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 62 335 sprowadzonych z zagranicy używanych samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony. Po jednorazowym wzroście w marcu, w czwartym miesiącu roku znowu odnotowany został spadek, tym razem o 7,7%.

Spis treści

Łącznie od początku roku do końca kwietnia import wyniósł 251 699 sztuk, o 5,2% mniej niż rok wcześniej. Zdecydowaną większość sprowadzonych pojazdów - dokładnie 229 856 sztuk - stanowią samochody osobowe, których rejestracje wykazały spadek o 4,7%. Tegoroczny import samochodów użytkowych – 21 843 sztuki - jest o 10,2% mniejszy niż przed rokiem.

Import aut. Sprowadzamy leciwe samochody

Wiek importowanych aut utrzymuje się na wysokim poziomie, ale nie rośnie tak drastycznie, jak rok wcześniej. Średni wiek aut sprowadzonych w kwietniu bieżącego roku osiągnął dokładnie 12,83 roku, a po czterech miesiącach wynosi 12,96 roku. Decydujący wpływ na taki wynik ma wiek aut osobowych, który przekroczył 13 lat (13,05), a w przypadku silników benzynowych coraz bardziej zbliża się do poziomu 14 lat (13,91 roku).

Import aut. Najpopularniejsze marki

W rankingach popularności marek od lat niewiele się zmienia. Wśród samochodów osobowych pierwsze miejsce zajmuje Volkswagen, a w kategorii aut dostawczych - Renault. Jest jednak istotna zmiana na liście popularności modeli: pierwsze miejsce zajmuje nadal Audi A4, ale na drugą pozycję awansował Volkswagen Golf, zastępując Opla Astrę, ubiegłorocznego lidera importu. W segmencie pojazdów dostawczych najpopularniejszy jest Renault Master.

Import aut. TOP20 krajów skąd sprowadzamy samochody

  1. Niemcy - 132 676 szt. (-8,9%)
  2. Francja - 31 420 szt. (-6,8%)
  3. Belgia - 17 043 szt. (0,5%)
  4. Holandia - 14 178 szt. (10,2%)
  5. Stany Zjednoczone - 11 863 szt. (1,5%)
  6. Szwecja - 7 549 szt. (28,8%)
  7. Włochy - 7 062 szt. (-8,2%)
  8. Dania - 6 426 szt. (8,4%)
  9. Austria - 6 227 szt. (-13,5%)
  10. Szwajcaria - 6 158 szt. (-9,0%)
  11. Norwegia - 1 853 szt. (30,5%)
  12. Kanada - 1 446 szt. (-20,5%)
  13. Czechy - 1 411 szt. (22,0%)
  14. Wielka Brytania - 1 150 szt. (-18,5%)
  15. Finlandia - 1 051 szt. (22,6%)
  16. Luksemburg - 880 szt. (-10,7%)
  17. Hiszpania - 660 szt. (-15,7%)
  18. Litwa - 441 szt. (45,5%)
  19. Japonia - 423 szt. (0,0%)
  20. Słowacja - 317 szt. (13,2%)

Uwagę zwraca duży spadek importu z Niemiec, które jednak niezmiennie pozostają najważniejszym źródłem używanych samochodów (z udziałem 52,7%). Wzrostami w TOP10 wyróżniają się natomiast Holandia (+10,2%) oraz Szwecja (+28,8%).

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty